Praktiserer du dette? (Barn og feber)

Frk. Tvert I. Mot

Forumet er livet
VIP
Det sies at man skal kontakte lege etter tre dager med feber. Praktiserer du dette selv om barnet er i fin form?

Vi gjorde det en stund, men det varjo veldig liten vits, siden man da alltid blir sent hjem igjen med se det ann en stund til.

I dag er jentungen på femte dagen med feber, og spørsmålet er om vi skal kontakte lege i morgen om hun har feber på sjette dagen. Formen er grei, og feberen lav, så jeg ser ikke helt poenget, samtidig så har jeg jo den "regelen" i bakhodet hele tiden.

Visste ikke at det var en "regel", så nei, det følger jeg ikke . Men nå har de lite feber her i huset da...

Er ikke konsekvent på kontakt med lege ved 3 dager feber nei...

Ser an "totalpakka"

Nei, ikke så lenge han er i fin form.. Men når sant skal sies har han aldri hatt feber så lenge som 3 dager før, så jeg er neimen ikke helt sikker... Hadde nok tatt kontakt etter tre dager hvis det var snakk om høy feber og dårlig allmenntilstand. 

Feber i flere dager i strekk er jo ikke normalt, så jeg ville nok tatt en tur uansett.
Ida ble sendt rett inn på Drammen sykehus etter 41 i feber i et par dager, crp på 200 og nyrebekkenbetennelse. Hun skulle hatt antibiotika intravenøst, men ble sendt rett hjem fordi..sitat legen.."hun er jo så sprek"...WTF??

Ikke om han virker pigg ellers og feberen ikke er skyhøy.. :)

hissigproppen skrev:
Er ikke konsekvent på kontakt med lege ved 3 dager feber nei...

Ser an "totalpakka"

Enig;-)

Ja
Her så sier legen at de vil ha de inn for å sjekke crp, og da vil de fote ha oss inn igjen etter 2 dager igjen hvis feberen er der enda for å se om crp har økt eller om det er uforandret

Kun ved høy feber og dersom allmenntilstanden er dårlig. Evt dersom ungen drikker veldig lite, og det er mange tørre bleier/konsentrert urin.

bondekone skrev:
Ja
Her så sier legen at de vil ha de inn for å sjekke crp, og da vil de fote ha oss inn igjen etter 2 dager igjen hvis feberen er der enda for å se om crp har økt eller om det er uforandret

Hos oss og.

Så lenge jenta vår er i fin form så kontakter vi ikke lege. Men så er jenta vår plaget med "bæsjefeber"

38 eller 40 grader, jeg hadde tatt en tur til legen uansett om det var 6. dagen med feber.

Ja, men det skyldes sykehistorien hennes.. Tar direkte kontakt med barneavdelingen ved sykehuset (fordi vi har en sånn avtale).
Vet ikke hvordan det hadde vært ellers.. Allmenntilstanden er jo det jeg er mest obs på..

her har vi hatt en del ørebetennelse,
så på 2.dagen med feber ringer jeg for å be om crp i det minste. for de vil jo ta den et par dager i for å se om den eventuelt synker eller stiger, så da tenker jeg at det er like greit å finne ut av det fortest mulig for å finne ut av hva det er liksom..

det er vel fordi om feberen varer mer enn 3 dager så er det ofte bakterielt og ikke virus og man muligens kan trenge en medisin kur.Men ikke alltid det heller altså,men er vel derfor de vil sjekke crp etter flere dager med feber.Her har de ofte hatt skikkelig streptokokk hals om feberen har vart mer enn 3 dager....men mine får ofte høy feber da,men er somregel i ganske fin form lell.Hvertfall eldste.Hu i luka på legesenteret trodde nesten ikke han hadde 40 i feber ene gangen vi var der....

Jeg tenker nok at jeg ser an allmenntilstanden og hvor høy feberen er. Når han har feber så ender det som regel opp med legevisitt fordi han får ørebetennelse eller noe. Men ringer sjelden før det har gått 3 dager. Gjorde det en gang da feberen var 41. Da ringte jeg på 2. dagen med feber.

Har ikke hatt feber over flere dager siden hun var 5.5 mnd gammel, så jeg vet ikke. 

På dag fire kontakter vi som regel altid lege for å skjekke crp, for sikkerhetskyld.
Var nøyere med det når han var mindre og ikke klarte å si i fra om han hadde vondt noe sted selv.

Back
Topp