Praksisplass gjennom NAV

tror alle som er arbeidsledige eller går på AAP eller delvis uføretrygdede kan få det
Har ei vennine av meg som jobber på en kiwibutikk nå siden ho ikke hadde fått jobb. Er nå mulighet for at ho får jobb der ho driver nå i praksis

I utgangspunktet er det de som har vært arbeidsledige lenge, og de som har vært ute av arbeidsmarkedet av andre årsaker, som feks sykdom, barnefødsler etc, og som sliter med å komme innpå igjen. 

Jeg har vert sm ett år,og på aap i hele år, og beg 15 aug i min praksis, hos en bedrift på universitetet i stavanger. Jeg ønsker/må omskoleres fra butikk/ restaurant jobber,og til stillinger innen administrasjon,controller etc., og det får jeg nå muligheten til å opplæres innen. Jeg får all mulig tilrettelegging,og har fått en meget bra opplæringsplan,med store muligheter for intern og ekstern kursing, og videre fast jobb innen firmaet,eller samarbeidspartnere til min arb.giver. Nav dekker bhg,buss,og utstyr jeg trenger,som stol,heve/senkepult,pc sv. Jeg gleder meg masse!!!!

Da er det kanskje muligheter for at jeg kan få dette å da ?
Jeg er alene med to barn, ikke lappen og ikke jobbet siden 2007.
Jeg ønsker virkelig å komme meg i jobb igjen.. men alle vikarbyråene jeg har snakket med sier at dette blir fryktelig vanskelig, siden jeg kun kan jobbe mandag til fredag , kun dagtid og redusert arb.tid.. eller rekker jeg ikke hente barna i bhg.

Hvordan er det med lønn? Jeg får jo OS nå

Kan man komme med ønsker selv, eller må man ta den plasser man blir tildelt?
Skjønner ikke hvorfor ikke nav har nevnt dette for meg, har jo vært der mange ganger og tatt opp situasjonen ang jobb

E e i arbeidsavklaring hos et firma som har IA-bedrift.
Har ferie nu, men starter der igjen 25 juli. Da ska e jobb der mandag til fredag 8.00-13.00 i 60% stilling.
Hvis det går bra ska e begynn å søk på ordentlige resepsjonsarbeid.
Og hvis e treng kurser osv så sku NAV dekk det.

Har jobbet i denne bedriften sia februar i år. Begynte i 40% og har klart meg opp tell 50%. Så spent på korsen 60% går :)

Har ikke vært i fast jobb sia 2004 pga sykdom så har måttet se langt etter den jobben e utdanna meg tell(hjelpepleier)

kristine80 skrev:
Kan man komme med ønsker selv, eller må man ta den plasser man blir tildelt?
Skjønner ikke hvorfor ikke nav har nevnt dette for meg, har jo vært der mange ganger og tatt opp situasjonen ang jobb

Jeg har fått beskjed om at jeg må ordne praksisplassen selv. Men nå slipper jeg å ordne meg praksisplass siden jeg endelig har klart å få meg jobb :-). Lykke til med praksisplass fiksinga :-)

Grattis med jobb :):)

Skal jeg ringe rundt å spørre på steder jeg kunne tenke meg å jobbe da ?
Prøve å få til et møte med nav... lettere sagt enn gjort men

her må man ver i en verna bedrift blandt psykisk/fysisk funksjonhemma i jaffal 2 mnd t de har funne en praksisplass du vil ver på! någe eg finne meget nedverdigene ovenfor meg sjøl som har jobba me mange av disse /psykisk/fysisk funkjsonshemma når eg gikk på vgs bla! :/ og d gjør heile jobbsituasjonen min ennå vanskeligere enn d d e og angsten  av d  blir større og større :(

Jeg gikk på sosialhjelp fra lillemann ble født til han begynte i bhg (13 mnd). Med en gang sendte de meg på jobbsøkerkurs gjennom bydelen, der målet var å skaffe seg praksisplass (eller jobb) etter 4 uker. Da fikk jeg "lønn" for hver dag jeg møtte opp, så var det reisetillegg og barnetillegg. Var ikke snakk om mye penger, men litt mer en sosialpenger. Hadde praksisplassen i 2 mnd, så fikk jeg fast stilling der. Hadde ingen erfaring fra før, så det var veldig nyttig for meg :)

Back
Topp