Praksis i barnehage

• Trådstarter Trådstarter Barnehagelærer
  • Opprettet Opprettet
B

Barnehagelærer

Guest
Hei,

Jeg går 2.året barnehagelærer og skal snart ut i praksis hvor jeg skal blant annet planlegge, lede og vurdere et 3-ukers prosjekt knyttet til kunnskapsområdet samfunn, religion livssyn og etikk, og natur, helse og bevegelse. Prosjektet skal involvere personalet og barna i avdeling/base. Jeg som student skal ha minimum 1. lederuke i prosjektperioden.

I den forbindelse lurer jeg på om det er noen som har forslag på tema? Så langt har jeg kommet frem til "VANN" som tema som kan være aktuell. Synes at det kan til tider være vanskelig å knytte et tema opp mot de to kunnskapsområdene.

Setter pris på alle svar.

Kroppen? Det kan man få inn i de fleste områdene :) lage hinderløyper, utforske hva kroppen kan når det gjelder sanser(da kan vann også trekkes inn) osv osv...

Det har jeg faktisk ikke tenkt på :) dette skal absolutt noteres ned, så får jeg prøve å komme frem til aktiviteter osv.!

Jeg tenker "dyr"... Kjeledyr, dyr som mat, dyr i naturen.. Så kan dere besøke bondegård kanskje :)

Tenker i forhold til religion så kunne du laget til forskjellige festdager/temadager til de ulike religionene:) med kanskje utkledning, mat, sanger osv som fokus:)

Back
Topp