Praha - TIPS?

*ZimileMamma*

Gift med forumet
Reiser snart til Praha! Trenger litt tips! HVa bør man handle og hvor? Noen tips til bra butikker? Bra spisesteder? Og andre tips?! [:)]

du må ta trikken litt utenfor sentrum. er ikke langt. der er et KJEMPE marked.
og i sentrum lukter det veldig spesilet for de serverer varm vin.

ikke kjøp noe midt i sentrum. det er ikke mange meterne unna den plassen i midten, og alt er mye billigere.

maten i sentrum var ikke noe god. vi gikk på små restauranter i sidegatene av sentrum. og så har de jo masse fridays og mcdonolds som småen min var glad for ;)

ja! du kommer lengre med tysk enn engelsk litt utenfor sentrum.

Takk for tips! [:)]
Vet ikke om vi rekker å reise noe ut av byen, skal bare være 3 netter. OG har aldri vært der før - så er kanskje mer enn nnok å se på midt i byen først og fremst?!
Har hørt om skobutikken BEka. Er den lett å finne?

Hva ligger en middag på i kroner ca?

newyorker, har alt av sko/klær/vesker osv... smooth[;)] hvis du liker sånne type klær da selvfølgelig.. ligger nede i sentrum ved mc donalds og fridays.. 

ORIGINAL: siljis

newyorker, har alt av sko/klær/vesker osv... smooth[;)] hvis du liker sånne type klær da selvfølgelig.. ligger nede i sentrum ved mc donalds og fridays.. 

ELSKER newyorker! Favoritt butikken min! [:D] Hørt rykter om at det er en ganske stor butikk der... [:D]

J den er stor...

Tror den den skobutikken du snakket om ligger like ved.

De store shoppingstrøkene i Praha finner du i Nybyen: i avenyen Václavské Námesti (Vaclavplassen) og like nedenfor, i gågaten Na Príkopech. Her finner du store butikker og kjeder som H&M, Zara og Marks & Spencer samt flere store varehus.
Det ligger og en stor leketøysbutikk (husker ikke navnet med er blå bakrunn og en stjerne i logoen tror jeg) på 3-4 etg i en tverrgate til shopping gata. Tror den ligger rett før/etter Zara. Masse billige tre leiker/Muldvarpen ting og sef vanlige leiker.

Krystall er billig!! Mye fint som ikke er typisk bestemor...

Billig øl som må prøves...Tsjekkis mat i seg selv er ikke spes digg...Synes jeg iallefall Litt trist/smakløs/døll. Men de har jo masse annet!

ORIGINAL: Sjasmin

J den er stor...

Tror den den skobutikken du snakket om ligger like ved.

De store shoppingstrøkene i Praha finner du i Nybyen: i avenyen Václavské Námesti (Vaclavplassen) og like nedenfor, i gågaten Na Príkopech. Her finner du store butikker og kjeder som H&M, Zara og Marks & Spencer samt flere store varehus.
Det ligger og en stor leketøysbutikk (husker ikke navnet med er blå bakrunn og en stjerne i logoen tror jeg) på 3-4 etg i en tverrgate til shopping gata. Tror den ligger rett før/etter Zara. Masse billige tre leiker/Muldvarpen ting og sef vanlige leiker.

Krystall er billig!! Mye fint som ikke er typisk bestemor...

Billig øl som må prøves...Tsjekkis mat i seg selv er ikke spes digg...Synes jeg iallefall Litt trist/smakløs/døll. Men de har jo masse annet!

Na Príkopech

Tusen takk for utrolig flotte tips! [:)]
Må innom alle de butikkene du nevte her! [8D] og så er jeg starbucks junki,, så må spore opp det og [8D]
Er det billig der, eller ligger det på Norske priser i de typiske butikkene som H&M, NewYorker osv?

anbefaler markedet på utsiden av byen, men vet ikke om det er kun om sommeren... Borgen og karlsbroen er veldig verdt å få med seg. Husk gode sko, veldig mye brosteinsgater... 

Back
Topp