Prøving og bytte jobb til kommune

Søskendrøm2022

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
September To Remember
Hei,

Usikker på om det er riktig underforum, men prøver meg her likevel. Jeg er i gang med å prøve på nummer to og har litt spontant slengt meg rundt og søkt jobb i kommunen jeg flytter til. Antar det kan være ulik praksis fra kommune til kommune, men siden det er offentlig er det jo også en mulighet for at de føler samme retningslinjer i hele Norge.

Vet noen om man har krav på lønn i permisjon utover 6G hvis man går ut i permisjon 5-6 måneder etter oppstart? Vet at noen i det private har en regel om at man må ha jobbet ett år for å få mer enn 6G. Jobber privat i dag og hatt inntekt de siste fem årene (bortsett fra en permisjon som var ferdig i april).
 
Hei,

Usikker på om det er riktig underforum, men prøver meg her likevel. Jeg er i gang med å prøve på nummer to og har litt spontant slengt meg rundt og søkt jobb i kommunen jeg flytter til. Antar det kan være ulik praksis fra kommune til kommune, men siden det er offentlig er det jo også en mulighet for at de føler samme retningslinjer i hele Norge.

Vet noen om man har krav på lønn i permisjon utover 6G hvis man går ut i permisjon 5-6 måneder etter oppstart? Vet at noen i det private har en regel om at man må ha jobbet ett år for å få mer enn 6G. Jobber privat i dag og hatt inntekt de siste fem årene (bortsett fra en permisjon som var ferdig i april).

Jeg trur du bare må ha vært i jobb 6 av de 10 siste månedene før du går ut i permisjon. Men evt ville jeg snakket med nåværende og kommende arbeidsgiver evt nav. Det må da være noen retningslinjer for sånt kanskje
 
Hei,

Usikker på om det er riktig underforum, men prøver meg her likevel. Jeg er i gang med å prøve på nummer to og har litt spontant slengt meg rundt og søkt jobb i kommunen jeg flytter til. Antar det kan være ulik praksis fra kommune til kommune, men siden det er offentlig er det jo også en mulighet for at de føler samme retningslinjer i hele Norge.

Vet noen om man har krav på lønn i permisjon utover 6G hvis man går ut i permisjon 5-6 måneder etter oppstart? Vet at noen i det private har en regel om at man må ha jobbet ett år for å få mer enn 6G. Jobber privat i dag og hatt inntekt de siste fem årene (bortsett fra en permisjon som var ferdig i april).
Redigert med oppdatering: tok et kjapt søk på google. Tror dette er avhengig av om du er fagorgansert eller ikke og isåfall hvilken avtale fagorgaisasjonen har jobbet frem. For i det offentlige tror jeg ikke det er noen standard at mellomlegget mellom lønn og 6G utbetales.
 
Last edited:
Nav dekker kun lønn opp til 6g. I det offentlige vil de ikke dekke lønn over 6g hvis det ikke er tariffestet. Hvor lenge du har jobbet har ingen betydning. I det private gjelder det samme hvis man har tariffavtale. Hvis man ikke har tariffavtale i det private så er det opp til hver enkelt arbeidsgiver.
 
Back
Topp