Prøving etter MA. Støttemedisin?

Mavik

Flørter med forumet
Vemodig å gå fra posting i Januar 2025 til Vi som prøver. Trøsten er heldigvis at jeg føler jeg får mye støtte av dere som er her. Jeg går gjennom en MA, skal få tabletter på sykehuset i morgen for å avslutte graviditeten. Jeg vil i gang med prøving igjen så fort som mulig. Hva slags erfaring hadde dere med prøving etter SA eller MA? Jeg er i dialog med en privat gynekolog angående støttemedisin og vil gjerne få høre deres erfaringer om det. Jeg har fått støttemedisin før eggløsning (Clomid), men vi skal nå snakke om støttemedisin fra positiv test (har hatt en SA i år og en MA nå). Tar imot alle erfaringer :Heartred
 
Prøvde med en gang etter MA i slutten på april i fjor . Ble gravid i juni , MA i amseptember , kjemisk i oktober . Tok privat ul februar , masse egg , men et par polypper som lager surt miljø . Ble gravid i påvente av hystoskopi , gu ville at vi skulle snakke om støttemedisin etter at polyppene var tatt . Hun nevnte progereston .

Pgr 2 MA og mulig 3 kjemiske på ett år har jeg fått blodfortynnende som støtte . Skal til ul neste torsdag , så får høre mer da . Det er privat .
 
Jeg hadde en BO/MA i april. Er i 3 PP etter den nå.
Tar Cyclogest (progesteron) etter eggløsning og Klexane (blodfortynnende) fra eventuell positiv graviditetstest. Skal bruker det til uke10-12.
 
Så trist å høre at du går gjennom det nå ❤️ Jeg hadde i løpet av fjoråret én SA, én MA, én SA og så en SA til (alle på rad etter hverandre, forskjellige tidspunkt, lengste jeg kom var MA'en som jeg mistet i uke 11). Fikk etter dette støttemedisiner: progesteron etter eggløsning til uke 12, acetylsalisylsyre 100 mg/daglig hele svangerskapet, og heparin blodfortynnende på sprøyter - også hele svangerskapet. 23+1 i dag med lille ❤️ håper det klaffer raskt igjen for deg og at du får den hjelpen du trenger!
 
Jeg hadde en MA i uke 9, ufullstendig medisinsk abort med påfølgende utskrapning. Ble gravid på første syklus etter utskrapning, men mistet helt tidlig.

Har nå gjennomført en runde IVF uten hell, og da tok jeg progesteron (Utrogestan vaginalkapsler 300 mg to ganger daglig) etter innsett.

Har ei eske igjen med medisiner og har fått beskjed om at dersom jeg blir gravid i sommerferien før neste IVF-forsøk, kan jeg ta progesteron fra den dagen jeg tester positivt.
 
Har blitt gravid 4 ganger gjennom IVF, men har endt i 2 SA og 1 MA (og er nå gravid i uke 10). Da vi byttet klinikk i høst fikk jeg endelig støttemedisiner. Dessverre endte det i MA, men det var fordi fosteret var en partiell mola, noe som ikke er forenelig med liv. Gikk på en antibiotikakur syklusen før jeg ble gravid nå, og tenker det kan ha hatt betydning (14 dagers kur Doksycyklin, mot mulig skjult infeksjon som kan påvirke muligheten til å bli gravid). Fikk samme støttemedisiner ved forsøket nå og foreløpig ser det bra ut. Jeg har gått på Prednisolon og Klexane fra syklusdag 1 og dobbel progesteronstøtte med Cyclogest x 2 og Prolutex x 1 per dag fra eggløsning til uke 12 (skal da vurderes videre).
 
Back
Topp