Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har tatt nye prøver og vet egentlig ikke hva de betyr.
Noen som vet hva normal verdiene er?
Eventuelt hva er deres verdier?
Jeg er 35 år så Amh verdien er grei ville jeg tro
FSH:6,0
LH:6.0
E2:0,2
AMH:28
Takk for svar.Kjempefine prøver ville jeg sagt! AMH er kjempebra for alder (og uansett), helt perfekt
Hvilken dag i syklusen er prøvene tatt? E2 (østradiol) blir naturlig litt høyere for hver dag, og bør helst være under 0,1-0,15 for å kunne vurdere fsh-verdien sikkert. Fsh på 6,0 er kjempebra, men det er vanskelig å vurdere den samtidig som e2 er 0,2. Den kan nok antas å være litt høyere, men sannsynligvis uansett helt normal da (man sier vel normal under 12, men bør helst være under 8-9, sies litt forskjellig). Jeg har litt erfaring med dette men du må såklart uansett be legen din om en sikker forklaring!
Som eksempel var min fsh 8,0 og e2 på 0,2 på dag 4, sjekka på nytt neste syklus, da var e2 lavere på 0,14 og fsh 9.
Her er forresten en link jeg synes har masse god info; https://medicus.no/om-eggstokkfunksjon-fsh-og-eggstokkapasitet-amh/
Du har høyere alt enn meg som er 23eneste jeg vet
Jeg trodde kanskje bare AMH skulle være høy og de andre lavest mulig.Du har høyere alt enn meg som er 23eneste jeg vet
Takk for svar.
Tror jeg tok den på dag 3 om jeg ikke husker helt feil.Skal høre med legen men er 14 dager til jeg skal dit.
Veldig høy amh er et tegn på pco eller pcos fordi eggene ikke egentlig slipper, så den skal synke over tid uansett.Jeg trodde kanskje bare AMH skulle være høy og de andre lavest mulig.
Veldig høy amh er et tegn på pco eller pcos fordi eggene ikke egentlig slipper, så den skal synke over tid uansett.