Prøvere ved St.Olavs

Kom på at de på st Olavs nevnte ikke noe om folsyre?
Burde ikke jeg ta dette no o_O
Prøvere anbefales vel å starte så fort som mulig enten det er IVF eller ikke, så bare start så fort du kan :)

Bare ta folsyre, det er jo bare bra når du er gravid. For du er jo det nå ;)
Overskudd av folsyre tisser man bare ut om jeg har forstått det rett.
Jeg har tatt det i 2år nå :P

det står i inntaksbrevet tror jeg. man skal jo gjerne da det fra man planlegger å bli gravid for å ha lagrene oppe

Bare ta folsyre, det er jo bare bra når du er gravid. For du er jo det nå ;)
Overskudd av folsyre tisser man bare ut om jeg har forstått det rett.
Jeg har tatt det i 2år nå :p
Da er det bare og kjøpe en da :)

Hun sa til meg på klinikken at når man har satt inn egget, så er man i uke 2
Og ved test dato uke 4..
flere som har hørt dette? :)
Har aldri hørt at de sier og forklarer så masse som de gjore på st Olavs, jg og samboer måtte rett Og slett gi litt skryt til den sykepleieren vi snakket med etter innsett :joyful:

Hun sa til meg på klinikken at når man har satt inn egget, så er man i uke 2
Og ved test dato uke 4..
flere som har hørt dette? :)
Har aldri hørt at de sier og forklarer så masse som de gjore på st Olavs, jg og samboer måtte rett Og slett gi litt skryt til den sykepleieren vi snakket med etter innsett :joyful:
Det spørs jo litt når man hadde uttak og innsett. Denne runden hadde jeg uttak på 2+0, hvis jeg hadde fått innsett ville det blitt på 2+5. Testdato to uker etter det ville vært på 4+5. Vær oppmerksom på at St Olavs ikke tar hensyn til dagene eggene dyrkes i forhold til dager i syklusen, de setter alle som 4+0 på testdato.

Også er det disse pokkers bivirkningene av lutinusen da..
syns alle mine 3 forsøk har kjentes forskjellige ut :bored:

Det spørs jo litt når man hadde uttak og innsett. Denne runden hadde jeg uttak på 2+0, hvis jeg hadde fått innsett ville det blitt på 2+5. Testdato to uker etter det ville vært på 4+5. Vær oppmerksom på at St Olavs ikke tar hensyn til dagene eggene dyrkes i forhold til dager i syklusen, de setter alle som 4+0 på testdato.
Synes de er ganske fjerne som gjør det slik. Irriterer meg en del over det, tenk at du kan gå nesten en hel uke over maks overtid fordi de regner på den måten.

Synes de er ganske fjerne som gjør det slik. Irriterer meg en del over det, tenk at du kan gå nesten en hel uke over maks overtid fordi de regner på den måten.
Så er bare tull at de sier sånt da? :wacky:

Så er bare tull at de sier sånt da? :wacky:

Jeg har regnet uttak som 2+0! Ikke hørt på St.Olavs ang dette! Innsett 2-dagers er 2+2 innsettdagen, blasto 2+5! Når jeg ble gravid nå så oppga jeg min utregning til både fastlege, jordmor og på TUL som ikke var på St.Olavs! Ingen som satte spørsmålstegn ved dette! St.Olavs følger ikke nasjonale retningslinjer som gjelder for terminbekreftelse ved assistert befruktning!

Jepp.. Men så vidt jeg har forstått så oppgir man bare den faktiske termindatoen til jordmor/fastlege, så forholder de seg til den, ikke den st Olavs mener.

Hei! Nå er jeg også i gang! :) 2. Ferskforsøket. Første gang gjorde vi det privat, men nå blir der på St.Olav. Er 5. dag på bemfola 225 i dag. Første kontroll er på tirsdag. Ved sist forsøk fikk jeg bare to egg. Denne gangen er dosen økt og jeg kjenner mer aktivitet i eggstokkene denne gangen, så krysser fingrene for at det betyr flere egg! :smiley-angelic001 Flere som skal til trondheim neste uke? Jeg kommer tilreisende fra oslo. Litt usikker på om jeg drar hjem mellom hver kontroll, uttak/innsett. Hva gjør dere? :)

Hei! Nå er jeg også i gang! :) 2. Ferskforsøket. Første gang gjorde vi det privat, men nå blir der på St.Olav. Er 5. dag på bemfola 225 i dag. Første kontroll er på tirsdag. Ved sist forsøk fikk jeg bare to egg. Denne gangen er dosen økt og jeg kjenner mer aktivitet i eggstokkene denne gangen, så krysser fingrene for at det betyr flere egg! :smiley-angelic001 Flere som skal til trondheim neste uke? Jeg kommer tilreisende fra oslo. Litt usikker på om jeg drar hjem mellom hver kontroll, uttak/innsett. Hva gjør dere? :)
Jeg måtte reise om kvelden før , men d var pga flyturene som ikke passet inn med første kontrollen, skulle møte kl 9 om morningen.
Så jeg sov på hotell en natt..

Hei. Da er det 3 år siden eg var inn på her sist. Vi skal til med ivf igjen. Søskenforsøk. Fekk beskjed med legen at hun hadde snakket med st.olavs og vi skulle bare gå inn på hjemmesiden deres og sende inn skjema på søskenforsøk. Noen som har gjort dette og vet hva som skjer? Må vi reise opp dit til ny samtale eller får man tilsendt medesin ? Fekk tilsendt sist men da var vi jo opp til samtale først. Fastlegen sa vi slapp og gå igjennom hele greia igjen siden det er bare 3 år siden og alt er likt ennå. Så da tenker eg vi slipper og reise opp dit bare for samtale og bare får begynt rett på medesin ved neste syklus?

Flere som blir oppblåst av lutinusen og etter innsett ?
Ser jo ut som jeg er 4 mnd på vei nesten :hilarious: :wtf:

Flere som blir oppblåst av lutinusen og etter innsett ?
Ser jo ut som jeg er 4 mnd på vei nesten :hilarious: :wtf:

Oh yes! Endel av sjarmen med progesteron[emoji23][emoji23]

Dere som har tatt progynova ifbm fryseforsøk, har dere tatt alle på en gang når dere har fått 3 daglig eller fordelt utover? Tenker det letteste er jo å ta alle tre samtidig men synes det stod noe om det i brevet mitt og det finner jeg ikke :bookworm:

Back
Topp