Prøvere ved St.Olavs

Noen av dere som er til behandling pga mannligfaktor?
Min har lav mengde og nedre grense på svømmerne, men akkurat innenfor normalen. Dette er en test som ikke testet levedykigheten da, han var ikke så nøye den legen tror jeg.

Det jeg lurer på hvilket regime St.Olavs på dette? Blir det full ivf eller inseminering?

Tenk at der fins så gode snille mennesker der ute ❤️ :joyful:
Hva er sjangsen for at akkurat vi skal få denne muligheter? :joyful:
Er så evig takknemlig for de som har hjulpet oss i dette ivf sirkuset.. og alle der ute vet hva og hvordan , og ikke minst hvor vannskelig det kan være :sorry:

Finnes ikke ord på hvor takknemlig jeg er :joyful: :joyful: :joyful:

Og må innrømme og si at vi har ikke hatt lette tider, har vært en del nedturer i det siste..
men vi har heldivis værandre her hjemme.. selv om jeg merker at det kan bli for mye og gå oppi være andre 24/7 og :hilarious:
Så fantastisk godt å høre at det ordnet seg❤

Min har lav mengde og nedre grense på svømmerne, men akkurat innenfor normalen. Dette er en test som ikke testet levedykigheten da, han var ikke så nøye den legen tror jeg.

Det jeg lurer på hvilket regime St.Olavs på dette? Blir det full ivf eller inseminering?
Mannlig faktor her. Det er mange kriterier innenfor sædsjekk, som antall, mengde, svømmeferdigheter, utseende, og noen flere som jeg ikke kommer på i farten. Hvis de tror dere kan lykkes med inseminering så gjør de vel det, hvis ikke så blir det vel IVF og kanskje ICSI :)

Tenk at der fins så gode snille mennesker der ute ❤️ :joyful:
Hva er sjangsen for at akkurat vi skal få denne muligheter? :joyful:
Er så evig takknemlig for de som har hjulpet oss i dette ivf sirkuset.. og alle der ute vet hva og hvordan , og ikke minst hvor vannskelig det kan være :sorry:

Finnes ikke ord på hvor takknemlig jeg er :joyful: :joyful: :joyful:

Og må innrømme og si at vi har ikke hatt lette tider, har vært en del nedturer i det siste..
men vi har heldivis værandre her hjemme.. selv om jeg merker at det kan bli for mye og gå oppi være andre 24/7 og :hilarious:
Så godt at det ordnet seg! Gruer meg alltid til medisinuttak, det er et ganske stort innhugg i økonomien :eek: Men det er vel greit, når vi sitter der med junibabyene 2019 er alt glemt :Heartred

Så godt at det ordnet seg! Gruer meg alltid til medisinuttak, det er et ganske stort innhugg i økonomien :eek: Men det er vel greit, når vi sitter der med junibabyene 2019 er alt glemt :Heartred
Ja sant :joyful: vi har slitt mye økonomisk denne runden :sorry:

Hei!
Skal starte med første forsøk om noen uker. Kjenner jeg bruker mye tid på å tenke på det, og bare lurer på om noen har noen gode tips for hvordan jeg kan forberede meg til det som vi skal igjennom? Kjenner jeg både gleder og gruer meg. Noen som kan dele sin erfaring rundt egguttaket? Det jeg gruer meg mest til egentlig. Oog noen som vet av om det er treff/møter i Trondheim for ufrivillige barnløse? Ble kanskje for mange spørsmål i et innlegg dette, men synes det er veldig godt å lese andres erfaringer da jeg ikke kjenner noen personlig som har vært igjennom dette.
Egguttak kan være så forskjellig, jeg har hatt ett som var skikkelig vondt og ett som var stort sett greit. Det viktigste der er å si fra hvis det gjør vondt, så fikser de det. Og ja jeg vet det er vanskelig å si fra når man er dypt fascinert av det som skjer på skjermen, det var det som skjedde med meg, men det er altså lov å si fra :p

Jeg tror det er veldig vanskelig å forberede seg ordentlig til IVF, fordi det er så veldig individuelt. Noen har ingen bivirkninger, noen jobber hele veien, noen (som meg) lå halvdød på en sofa i flere måneder, noen må gå lengre på medisiner, noen lykkes, noen lykkes men mister, noen får totalfrys, alt kan skje. Og det varierer fra forsøk til forsøk og, kroppen min reagerte ganske forskjellig denne gangen fra forrige gang, og det er bare 8 måneder siden, så det har ikke skjedd så veldig mye siden da. Men sånn er biologi, det er stadig endring og vanskelig å si noe om utfallet. Kanskje det beste man kan gjøre er å være klar over hva som kan skje, og så ta det litt på sparket. Den første runden her kjentes ut som en sær drøm i grunn, hormoner overalt, alt gjorde vondt, alle mulige slags mennesker har kikket opp i mitt aller helligste (Dvs, en haug med leger :p ), og mannen kjente ingenting av det på kroppen og var tidvis ubrukelig. Så ble jeg faktisk gravid, etter nesten 2 år med prøving fikk jeg to streker, og jeg var superhappy. Og skikkelig dårlig. Og så mistet jeg, men fortsatte å være skikkelig dårlig ganske lenge. Først nå de siste dagene har jeg skjønt at jeg var overstimulert forrige gang, men jeg skjønte ikke det da.. Så, det kan gå opp eller ned, alt kan skje, og det er umulig å være forberedt. Kanskje er du heldig og slipper greit unna og, så hvorfor bekymre seg for mye for det som kanskje aldri skjer? :)

Angående treff så har jeg aldri hørt om noe, men du kan jo lage et :D

Ja sant :joyful: vi har slitt mye økonomisk denne runden :sorry:
Denne runden har vært hard økonomisk her og. Skulle hatt en egen IVF-konto som det har blitt snakket om i en annen tråd.. Plutselig må man ut med mer enn man hadde forventet, og det er ikke alltid like lett :oops:

Denne runden har vært hard økonomisk her og. Skulle hatt en egen IVF-konto som det har blitt snakket om i en annen tråd.. Plutselig må man ut med mer enn man hadde forventet, og det er ikke alltid like lett :oops:
Nei er ikke det :sorry:

Mannlig faktor her. Det er mange kriterier innenfor sædsjekk, som antall, mengde, svømmeferdigheter, utseende, og noen flere som jeg ikke kommer på i farten. Hvis de tror dere kan lykkes med inseminering så gjør de vel det, hvis ikke så blir det vel IVF og kanskje ICSI :)
Takk for svar❤

Gruer meg til den delen jeg også, det er vel ikke mere enn hva jeg gjennomsnittlig buker pr mnd nå på prøvingen. Men alt i en smell den blir tøff, men men får selge bilen om nødvendig og kjøpe en dritt bil for en kort periode :bag:

Gruer meg til den delen jeg også, det er vel ikke mere enn hva jeg gjennomsnittlig buker pr mnd nå på prøvingen. Men alt i en smell den blir tøff, men men får selge bilen om nødvendig og kjøpe en dritt bil for en kort periode :bag:
Det er den delen med "alt i en smell" som gjør det så vanskelig. Så det er nok lurt å spare opp litt, så man har litt å gå på. Kan ikke avbryte midt i heller, det blir jo bare elendighet :(

Har du mulighet for å spare opp det du bruker framover? Eller kutte ned på andre ting fram til forsøket? Hvis dere slipper unna med inseminering så er vel det greit overkommelig økonomisk? Det var ikke et alternativ her, så jeg har ikke tenkt over hva det vil koste :oops:

Har så sinnsykt lyst på kaffi :p
No har jeg drukket ca 4 kopper på 4 uker, pluss ett par koffeinfri kaffe ...
den store kaffe drikker har begynt litt med te når kaffe tørsten er værst :hilarious:

Mannlig faktor her! Lavt antall og de som levde var trege og daffe, så de klarer ikke trenge gjennom det skallet som er rundt egget! Bioingeniøren forklarte det så enkelt og greit! De brukte derfor ICSI! Mine prøver var normale, så jeg har hatt korte protokoller og en ganske lav dose ifht mange andre har jeg sett her inne[emoji5]

Har så sinnsykt lyst på kaffi :p
No har jeg drukket ca 4 kopper på 4 uker, pluss ett par koffeinfri kaffe ...
den store kaffe drikker har begynt litt med te når kaffe tørsten er værst :hilarious:

Ååh, den kaffen er jammen god!

Men... er det slik at man ikke skal drikke kaffe i prosessen? Uansett når? Eller?

Det er den delen med "alt i en smell" som gjør det så vanskelig. Så det er nok lurt å spare opp litt, så man har litt å gå på. Kan ikke avbryte midt i heller, det blir jo bare elendighet :(

Har du mulighet for å spare opp det du bruker framover? Eller kutte ned på andre ting fram til forsøket? Hvis dere slipper unna med inseminering så er vel det greit overkommelig økonomisk? Det var ikke et alternativ her, så jeg har ikke tenkt over hva det vil koste :oops:
Har endel større utlegg nå før jul, med bil, hus og julegaver:wtf: skulle gjerne spart, men satser på at det ordner seg med å ta avdragsfrihet på huslån og litt småtteri. Det ordner seg:angel4

Takk for svar, blir spennende å høre hv
Mannlig faktor her! Lavt antall og de som levde var trege og daffe, så de klarer ikke trenge gjennom det skallet som er rundt egget! Bioingeniøren forklarte det så enkelt og greit! De brukte derfor ICSI! Mine prøver var normale, så jeg har hatt korte protokoller og en ganske lav dose ifht mange andre har jeg sett her inne[emoji5]
Å planen blir, men blir nok ikke før etter jul.

Back
Topp