Prøvere og ny jobb

RN98

Andre møte med forumet
Vi har vært prøvere siden tidlig juli i fjor, og jeg har nettopp startet i ny jobb (eller ny stilling). Jeg har jobbet på denne plassen i 2,5 år, men har nettopp fått stilling som butikksjef. Er redd for hva regionssjefen kommer til å si dersom jeg blir gravid kort tid etter forfremmelsen. Er derfor usikker på om vi skal fortsette å prøve eller ta en pause i noen måneder. Vi er 26 og 27 år gamle.

Hva tenker dere?

Jeg hadde fortsatt å prøve. Et svangerskap er så kort tid i et arbeidsliv!
Det er og helt vanlig at det kan ta ett år før man blir gravid, også kan det ta mer enn ett år også uten at noe er «galt» med noen av dere. Jeg ville ikke stoppet prøvingen :happy:

Ved å ansette en kvinne i fertil alder må man nesten ta høyde for at slikt plutselig kan skje. Man vet heller ikke hvor lang tid prøving kan ta. Jeg stemmer for at du satser på begge deler ;)

Fortsett å prøve , dette går seg til . Det er jo ikke forbudt å få barn, det er bare en følelse vi alle får når vi må bort fra jobben . Og jeg tror det er viktig at vi kanskje ikke går å føler på hva alle andre tenker .

Permisjon er en kort tid av arbeidslivet :)

Jeg synes du bare skal gønne på, jeg. Du vet jo ikke hvor lang tid prøvingen tar heller, så... :)

Jeg sier også fortsett prøvingen. Man vet aldri når det klaffer, og uansett er en graviditet og permisjon en veldig liten periode når man ser på alle årene man er i arbeidslivet.

Back
Topp