prøver uten hell

Sunnmøringen

Andre møte med forumet
Hei.
Jeg og min kjære har nå prøvd i litt over et halvår, uten noe hell..
Jeg føler hele tiden at NÅ skjer det! så kommer mens..
jeg skal selvsagt ikke klage for vi har ikke prøvd like lenge som andre kanskje har..
Men det er likevel vanskelig :/ jeg prøver å spise så sunt som mulig (av og til slipper det opp men men ^^ )
jeg prøver å ha minst en time aktivitet for dag. jeg har en jobb som er fysisk og hvor jeg står hele dagen.
og jeg tar vitaminer. i min fruktbare periode er vi VELDIG aktiv ;)
men jeg mister bare mer og mer håpet, når ingenting skjer..
noen med gode råd? eller andre som opplever det samme?

Vi har prøvd siden måndedsskiftet mars/ april, men har kun hatt 2 ordentlige pp siden sambo jobber på sjøen 5 uker på/av. Så vi har ikke prøvd så lenge enda, men kjenner det drar ut når vi ikke får prøvd ved hver el. Jeg har begynt å tenke litt sånn at det er en fordel å leve sunt, men samtidig så handler det også om flaks/uflaks. Hadde det bare vært så enkelt at man kunne spise eller gjøre ett eller annet som gjorde en gravid, men tror det beste er å bare leve sunt, kose seg i senga og så en dag sitter den.

Jeg burde jo heller absolutt ikke klage, men det er ganske lett å begynne å bekymre seg for om man i det hele tatt kan bli gravid eller at det skal ta laaang tid før det skjer noe, og det er ganske vondt! Men jeg har også tenkt at NÅ skjer det, til og med når sambo har reist på jobb en uke før el. I forrige pp hadde jeg ikke troa før tr, så kunne jeg plutselig skimte en veldig svak strek på billigtester noen dager før ikm, fikk forhåpninger og ble skuffa.. Denne prøvingen altså!

Oi, nå ble dette langt, var visst litt i skrivehumør :P Uansett, jeg krysser fingra alt jeg kan for deg, og det er jo fortsatt ikke umulig at det snart skjer noe :) Håper vi sees i et av 2016-forumene :)

Har du prøvd el tester? Det funket bra for oss. Samtidig som de periodene vi lykkes trente jeg ikke mye eller stresser mye. Spiste bra og var glad. Da gikk det ;)

Jeg vil anbefale EL-testing for å få hjelp til å finne ut når og at du har eggløsning.

I tillegg går det an og tempe. Tempen vil stige etter EL har vært og kan derfor bekrefte EL.

Videre synes jeg du skal fortsette med fokus på helsen din :) Utover det er det jo egentlig ikke så altfor mye du kan gjøre, med mindre du vil ta en tur til privat gynekolog om du tror det er nødvendig (f.eks om syklusen din er på bærtur).

Masse lykke til! Innen det første året klaffer det for de fleste, håper du er en av dem ;)

Det som funker her var å IKKE være veldig aktiv i den fruktbare perioden, kun dagen testen var positiv å dagen etter :) Og leve som normalt

Vi prøvde i 7 mnd , den mnd det klaffet brukte jeg clearblue eggløsningstest , vi hadde sex de dagene den viste blinkende smilefjes og stillestående og et par dager etter :)

prøvde EL-tester i to av periodene.. men ble bare tull med det hele.. det tok liksom morroa ut av kosen :P
vart for mye planlegging av sex, det er ikke gøy :P selv om vi prøver å være mest mulig aktiv i perioden da :P
men tusen takk for gode ord <3 :D får håpet litt mer tilbake :D

Back
Topp