Prøver utålmodig på en til<3

Da ble det CD1 i dag da:hungover: Kjemisk igjen, på 4+2 igjen. Begynte å blø på et veldig dårlig tidspunkt i dag, måtte konsentrere meg for å ikke tenke på det der og da..

Håper da at kommen syklus blir lik som de to siste, med EL på CD18, som betyr at det blir i starten på ferien!

Hadde vanskelig for å tro at det skulle gå denne gangen, men skuffelsen ble likevel stor når tanta kom. I tillegg vil vi i sommer miste en PP hvis det ikke klaffer i juni:rolleyes: Den er med å påvirke tankene merker jeg!

Sier nå at jeg ikke skal teste før eventuelt 4+3 i neste forsøk hvis vi kommer så langt, men kan se for meg at testetrangen blir stor i god tid før da:hilarious:

Har også bestemt meg hvis det ikke går nå i juni og juli blir en tvungen pause, at vi gir det et forsøk i august før jeg bestiller meg en gyn-time for å få sjekket ut litt!

Så håper jeg de neste 17-18 dagene går fort og at EL kommer som forventet!
Uff, dette var kjipt å lese. Du blir jo lett gravid, men virker som spira har litt problemer med å feste seg.. gyn kommer nok kanskje til å gi deg progesteronstøtte. Det har jeg veldig troen på! Håper spira sitter for deg snart igjen, og sitter hele veien neste gang! :Heartpink
 
❤️ Krysser fingrene og håper på det beste! Kjenner litt på det at man «bare» har 12 forsøk i året cs, så blir ekstra utålmodig..
Ja kjenner på den selv :sour: føler også på det at vi bare har noen få måneder igjen på oss til å bli gravide om vi skal rekke maksgrensa mi på 4 år mellom lillegutt og nestemann. Mange sier jo at det er så lett å bli gravid igjen etter MA og SA, at kroppen er veldig motakelig for ny graviditet siden man fortsatt har graviditetsbevarende hormoner i kroppen. Men det gjelder tydeligvis ikke meg, for her har det bare vært hormonkluss og lange sykluser.

Men virker som du lett blir gravid da :Heartred Håper juni blir vår måned :Heartred
 
Uff, dette var kjipt å lese. Du blir jo lett gravid, men virker som spira har litt problemer med å feste seg.. gyn kommer nok kanskje til å gi deg progesteronstøtte. Det har jeg veldig troen på! Håper spira sitter for deg snart igjen, og sitter hele veien neste gang! :Heartpink

Trøster meg litt med det, så er det kanskje ikke snakk om mye hjelp som trengs eventuelt for at spiren sitter! Spørs om det blir en gyn-time i løpet av sommeren. Tusen takk❤️
 
Ja kjenner på den selv :sour: føler også på det at vi bare har noen få måneder igjen på oss til å bli gravide om vi skal rekke maksgrensa mi på 4 år mellom lillegutt og nestemann. Mange sier jo at det er så lett å bli gravid igjen etter MA og SA, at kroppen er veldig motakelig for ny graviditet siden man fortsatt har graviditetsbevarende hormoner i kroppen. Men det gjelder tydeligvis ikke meg, for her har det bare vært hormonkluss og lange sykluser.

Men virker som du lett blir gravid da :Heartred Håper juni blir vår måned :Heartred

Har hørt andre si dette også! Gravid blir jeg jo, men håper kroppen har ryddet opp fordi det ikke var forenelig med liv og ikke noe annet :sorry: Satser på at juni og ferie er det som skal til nå for oss❤️ Så får jeg heller tenke at i stedet for ønsket aldersforskjell så får det heller bli at ønsket om en til oppfylles❤️
 
Har hørt andre si dette også! Gravid blir jeg jo, men håper kroppen har ryddet opp fordi det ikke var forenelig med liv og ikke noe annet :sorry: Satser på at juni og ferie er det som skal til nå for oss❤️ Så får jeg heller tenke at i stedet for ønsket aldersforskjell så får det heller bli at ønsket om en til oppfylles❤️
Ja får håpe sommer og ferie gjør susen :happy: Ja jeg tenker også at jeg får prøve og ikke tenke for mye på alder, men bare fokusere på at det skal bli søsken til slutt :Heartred
 
CD4, PP3.
Denne blødningen var mer sparsom enn sist, noe som stresser meg litt. Sitter med bekymringer for at det er igjen rester denne gangen.. Skal til legen om et par uker, tenker å snakke med han om denne prøvingen selv om legetimen gjelder noe helt annet!

Vurderer også en privat UL bare for å forsikre meg at kroppen har ordnet opp selv som del skal. Skulle helst hatt røntgensyn :hilarious:

Følelsene svinger veldig! Og mannen gir fortsatt den støtten jeg trenger. Merkelig hvordan han på akkurat dette så og si er helt perfekt uten å må få en oppskrift på hvordan han skal gi støtte. Selv om han trenger noen påminnelser når han fjaser og humøret ikke er mottakelig for det:angelic: Noe som gjør det litt enklere å være inne i en ny PP, men også at vi mister en hel PP hvis det ikke klaffer nå!

Så er det bare å vente på at denne blødningen gir seg helt, for da legges aksjene med en gang, daglig! Så håper jeg EL kommer som forventet denne gangen også❤️ 14 dager igjen ca!
 
PP3, CD6.
Spotter litt fortsatt, så satser på at det er helt borte i morgen. Dagene mot EL går sakte kjenner jeg. Forventet 18 juni, på CD18! Har alltid hatt stabile sykluser på 28 dager, så disse to rundene med kjemisk har forlenget syklusen i forhold til EL hvertfall..

Blir nok å ta EL-tester fra CD15! I tillegg er planen fra CD11 å kutte ut alt som kan påvirke ny graviditet negativt. Så da blir det null koffein, sukker og raske karbohydrater. I tillegg til at jeg skal bli enda flinkere til å spise frokost og fire måltider om dagen! Tenker også å holde meg unna alkohol for å være på den sikre siden. Og vann, masse vann!

Ellers nyter vi soldager ute, og at det nærmer seg ferie! Kjenner det vil bli veldig godt med fire uker ferie og null jobbstress. Kanskje det hjelper på en ny graviditet at ferien bare skal nytes og ta dagene som det kommer.

Ellers er det fortsatt noen bekymringer for om alt har kommer ut, eller om det ble igjen rester denne gangen. Men regner med at kroppen har ordnet opp som den skal!
 
PP3, CD14.
Plutselig bare noen dager til ferie og EL!
Har kjent mye på negative tanker i denne PP’en. Tankene har bestått av at dette ikke vil klaffe, det vil aldri klaffe, hjelp til å bli gravide vil ikke funke og vi ender opp med et barn. I tillegg at noe er galt med meg, noe gikk galt ved den kjemiske sist som gjør at ikke alt ble ordnet opp i eller at vi bare hadde flaks med mini.
Det rare er at disse negative tankene har ført til at det akkurat nå er helt greit hvis det ikke klaffer denne gangen. Kroppen vil få en pause i sommer, da jeg og mannen er bortreist fra hverandre ved neste EL, at kroppen kanskje får stabilisert seg litt, og at vi fortsatt har god tid i forhold til ønsket aldersforskjell!

Men så er vi jo klare nå, og da skulle det helst skjedd i går! Mannen begynner å bli rimelig lei av å høre om eggløsning og tester:hilarious:

Jeg gruer meg litt til DPO-land. Disse dagene går sakte! Heldigvis har jeg ferie da, så håper det hjelper på. Jeg er i tillegg veldig frem og tilbake på når det skal testes! Sist sa jeg at jeg skulle vente til IKM-dagen, men røyk på testene før:hilarious: Denne gangen vurderer jeg å vente til 3 dager etter IKM, for det betyr at vi eventuelt har kommet lengre enn de to siste gangene hvor det endte i kjemisk. Så vurderer jeg å teste med RFSU, fordi denne var positiv med guttungen dagen før IKM, og føler at hvis den er positiv så er det større håp! Regner med at utålmodigheten tar overhånd og at jeg tester før IKM igjen, men den tid den sorg!
 
PP3, og 5 DPO!

Plutselig i DPO-land, og nå merker jeg både på testetrang og tanker om at det ikke går denne gangen heller. Ferien har startet og jeg har ingen tester! Tanken er å vente helst til IKM før jeg tester, men kjenner meg selv såppas godt at jeg ryker på en test før:hilarious:

Planen er å ta en CB digital og rfsu! Med guttungen slo rfsu ut rett før IKM, så merker jeg har hengt meg veldig opp i at hvis den er positiv så er det håp!

Ellers er planen i sommer å ha veldig lave skuldre, ikke henge så alt for mye på forumet og nyte ferien:) Håper det hjelper på at en spire sitter!

Ellers skal jeg til gynekolog for å sjekke ståa, kanskje får jeg noen støttemedisiner hvis det blir en kjemisk/SA igjen! Gravid blir jeg jo, men det sitter ikke..
 
PP3, 11 DPO.

Syntes jeg kunne skimte en svaaaak strek på testen i morges. Brukte et merke jeg aldri har prøvd før, men frykter at dette er en ønskestrek bare mine øyne ser :hilarious:

Klarer hvertfall ikke forholde meg til egne bestemmelser om når jeg skal teste, ryker på tester lenge før! Er også litt usikker på om EL var senere enn jeg antok, og at jeg derfor egentlig bare er 9 eller 10 dpo. Fikk ikke med meg peak på EL-testene, og opplevde EL-smerter et par dager! Planen er hvertfall å ta en ny test om to dager, selv om jeg sikkert ryker på en test i morgen også:hilarious:

Er veldig følsom og har ømme bryster, dette har pågått noen dager, og det er symptomer som er like ved de to forrige gangene det endte i kjemisk! Jeg kjenner veldig på at hvis det ikke klaffer nå så blir det nok tyngre psykisk! Synes også det er dritt at man må vente 1 år før man egentlig kan få hjelp. Har et lite håp om at 2-3 kjemiske på rad og at vi har vært prøvere i et halvt år straks hjelper på at hvertfall noe kan prøves ut!

Mannen er en fantastisk støtte oppi dette! Kanskje fordi det blir mye mer sex som prøvere enn det var i fjor når mini var baby:hilarious: Uansett så merker jeg at jeg ble mer forelska i mannen når han er så investert og lyttende! Og at han holder ut mine humørsvigninger!

Liten edit: må kanskje legge til testen med min ønskestrek :hilarious:
 

Vedlegg

  • 4CCD7F15-7936-4EC9-940E-420F4333A081.jpeg
    4CCD7F15-7936-4EC9-940E-420F4333A081.jpeg
    875,7 KB · Visninger: 63
PP3, 11 DPO.

Syntes jeg kunne skimte en svaaaak strek på testen i morges. Brukte et merke jeg aldri har prøvd før, men frykter at dette er en ønskestrek bare mine øyne ser :hilarious:

Klarer hvertfall ikke forholde meg til egne bestemmelser om når jeg skal teste, ryker på tester lenge før! Er også litt usikker på om EL var senere enn jeg antok, og at jeg derfor egentlig bare er 9 eller 10 dpo. Fikk ikke med meg peak på EL-testene, og opplevde EL-smerter et par dager! Planen er hvertfall å ta en ny test om to dager, selv om jeg sikkert ryker på en test i morgen også:hilarious:

Er veldig følsom og har ømme bryster, dette har pågått noen dager, og det er symptomer som er like ved de to forrige gangene det endte i kjemisk! Jeg kjenner veldig på at hvis det ikke klaffer nå så blir det nok tyngre psykisk! Synes også det er dritt at man må vente 1 år før man egentlig kan få hjelp. Har et lite håp om at 2-3 kjemiske på rad og at vi har vært prøvere i et halvt år straks hjelper på at hvertfall noe kan prøves ut!

Mannen er en fantastisk støtte oppi dette! Kanskje fordi det blir mye mer sex som prøvere enn det var i fjor når mini var baby:hilarious: Uansett så merker jeg at jeg ble mer forelska i mannen når han er så investert og lyttende! Og at han holder ut mine humørsvigninger!

Liten edit: må kanskje legge til testen med min ønskestrek :hilarious:
Så spennende! Synes jeg så vidt kan skimte noe. Men jeg har elendig streksyn, så :playful:
Håper du får en tydelig strek om noen dager!
 
CD1 da..
Våknet av menssmerter i 6-tiden. Tror kroppen ordner opp etter de to kjemiske. Håper at dette gjør det mer håpefullt neste PP! Og syklusen ble da på 29 dager, som er mer min normal. Og det betyr at EL kanskje også kommer tidligere. Og da rekker kanskje jeg og mannen å legge inn aksjer før vi er bortreiste fra hverandre i 2 uker!

Har sagt til mannen at vi ikke skal ha fokus på aktiv prøving nå i juli, men det ender jeg opp med likevel :hilarious:

Men da var man kommet til PP4 og CD1. Velger fortsatt å ikke regne med de to måneden da vi bestemte oss på grunn av p-pilleslutt og syklus på avveie!
 
PP4 og CD11!

Skal begynne testing etter eggløsning i kveld! EL er forventet mellom 15-17 juli, så jeg og mannen rekker akkurat å legge inn aksjer 1-3 dager før, så er vi bortreist fra hverandre i to uker! Kommer EL senere enn forventet ryker denne PP’en helt.. Jeg er merkelig nok veldig rolig akkurat nå i forhold til prøvingen, men det handler nok om at jeg allerede er innstilt på at det ikke klaffer nå..

En uke igjen av ferien, og kjenner jeg godt kunne hatt en uke ekstra:hilarious: Ferien har flydd forbi. Og kjenner veldig på at det blir godt når mini blir enda mer selvstendig, men nyter kos, lek og aktiviteter også! Jeg ser også at han har godt av søsken, så håper det klaffer snart så de blir litt nære i alder og får gleden av å leke med hverandre når de blir større!
 
PP4, CD15.

Det begynner sakte, men sikkert å skje noe med EL-testene! I kveld er siste mulighet for aksjelegging, så håper EL kommer senest på søndag:nailbiting: Skal teste morgen og kveld, bare for å få med meg peaken forhåpentligvis!

Ellers synes jeg dagene i denne PP’en går så saaakte! Samtidig går dagene raskt og ferien er straks over..

Jeg har kommet i den fasen etter et halv år med prøving og 4 aktive prøveperioder at jeg blir veldig emosjonell når andre jeg kjenner blir gravide. Føler meg som et forferdelig menneske når andres glede er en påminnelse om at vi har mistet og ikke blitt gravide. Føler litt at det er tidlig å ha disse følelsene, samtidig så tror jeg de er såppas fremtredende allerede fordi vi har mistet to ganger allerede.

Har et håp om at klaffer nå, men også innstilt på at det ikke klaffer denne gangen!
 
PP4, CD15.

Det begynner sakte, men sikkert å skje noe med EL-testene! I kveld er siste mulighet for aksjelegging, så håper EL kommer senest på søndag:nailbiting: Skal teste morgen og kveld, bare for å få med meg peaken forhåpentligvis!

Ellers synes jeg dagene i denne PP’en går så saaakte! Samtidig går dagene raskt og ferien er straks over..

Jeg har kommet i den fasen etter et halv år med prøving og 4 aktive prøveperioder at jeg blir veldig emosjonell når andre jeg kjenner blir gravide. Føler meg som et forferdelig menneske når andres glede er en påminnelse om at vi har mistet og ikke blitt gravide. Føler litt at det er tidlig å ha disse følelsene, samtidig så tror jeg de er såppas fremtredende allerede fordi vi har mistet to ganger allerede.

Har et håp om at klaffer nå, men også innstilt på at det ikke klaffer denne gangen!
Kjenner meg veldig godt igjen i det å bli emosjonell når andre bekjente blir gravide eller får barn. Har selv flere vennepar som nettopp har fått baby nr.2, eller som venter barn. Og jeg klarer ikke være glad på deres vegne. Jeg er bare en bitter kjærring :playful: Håper det går over snart. Men tenker at vi er bare mennesker, vi føler det vi føler, og det må være lov :Heartred

Håper EL for deg er rett rundt hjørnet sånn at kveldens aksjelegging ligger klar til å befrukte gullegget :joyful:
 
Kjenner meg veldig godt igjen i det å bli emosjonell når andre bekjente blir gravide eller får barn. Har selv flere vennepar som nettopp har fått baby nr.2, eller som venter barn. Og jeg klarer ikke være glad på deres vegne. Jeg er bare en bitter kjærring :playful: Håper det går over snart. Men tenker at vi er bare mennesker, vi føler det vi føler, og det må være lov :Heartred

Håper EL for deg er rett rundt hjørnet sånn at kveldens aksjelegging ligger klar til å befrukte gullegget :joyful:

Det tenker jeg også! Og så lenge man ikke sier det direkte til vedkommende så må egne følelser være lov å kjenne på❤️ Så får vi bare være bitre i det «stille» :hilarious:

Med morgendagens smerter på høyre side virker det som EL er i dag! Men også ganske sikker på at EL aldri kom i juni likevel og at kroppen ryddet opp.
 
Det tenker jeg også! Og så lenge man ikke sier det direkte til vedkommende så må egne følelser være lov å kjenne på❤️ Så får vi bare være bitre i det «stille» :hilarious:

Med morgendagens smerter på høyre side virker det som EL er i dag! Men også ganske sikker på at EL aldri kom i juni likevel og at kroppen ryddet opp.
Haha nei sier jo ikke noe til dem :playful: Men i stillhet er det lov å være sur bitter kjærring :hilarious: Tenker det er viktig å føle på det som er vondt også, og ikke bare gjemme det bort :Heartred Heldigvis er vi mange i samme båt her inne som føler på det samme og som kan støtte hverandre :love7

Krysser fingrene for at du har EL i dag! Du tester ikke etter EL nå?
Her tester jeg med både tester og temping :playful: Vil få bekreftet om jeg faktisk har EL eller ikke. For føler kroppen her også har rota fælt i det siste.
 
Haha nei sier jo ikke noe til dem :playful: Men i stillhet er det lov å være sur bitter kjærring :hilarious: Tenker det er viktig å føle på det som er vondt også, og ikke bare gjemme det bort :Heartred Heldigvis er vi mange i samme båt her inne som føler på det samme og som kan støtte hverandre :love7

Krysser fingrene for at du har EL i dag! Du tester ikke etter EL nå?
Her tester jeg med både tester og temping :playful: Vil få bekreftet om jeg faktisk har EL eller ikke. For føler kroppen her også har rota fælt i det siste.

Det er så sant! Forumet blir en plass for alle følelser❤️

Joda, kjørte på med tester :hilarious: Veldig sterke i dag, så regner med egget slipper i kveld eller i morgen tidlig! Men ser at jeg burde teste 3-4 ganger om dagen for å få med meg peaken, så klaffer det ikke nå har jeg ca 35 tester liggende:hilarious:

Håper det snur for deg snart, og at syklusen blir mer forutsigbar! Aller best er det om det klaffer på neste EL for deg da:love7
 
Det er så sant! Forumet blir en plass for alle følelser❤️

Joda, kjørte på med tester :hilarious: Veldig sterke i dag, så regner med egget slipper i kveld eller i morgen tidlig! Men ser at jeg burde teste 3-4 ganger om dagen for å få med meg peaken, så klaffer det ikke nå har jeg ca 35 tester liggende:hilarious:

Håper det snur for deg snart, og at syklusen blir mer forutsigbar! Aller best er det om det klaffer på neste EL for deg da:love7
Da stemmer det nok at du har EL snart :happy: Så da er det vel håp for at det kan klaffe for dere denne gangen!

Jeg har ingen tegn til EL enda, og pleier ha EL slim i rundt 1 uke, så da kommer den like sent eller senere denne gangen også. Og da er jeg redd lutealfasen blir like kort. Så jeg klarer ikke helt ha troa. Så forbereder meg egentlig bare på at det blir gynekologisk sjekk etter denne runden. Så får jeg heller bli positivt overrasket. Selv om jeg alltid blir like skuffa og demotivert hver gang :playful:
 
PP4, CD15.

Det begynner sakte, men sikkert å skje noe med EL-testene! I kveld er siste mulighet for aksjelegging, så håper EL kommer senest på søndag:nailbiting: Skal teste morgen og kveld, bare for å få med meg peaken forhåpentligvis!

Ellers synes jeg dagene i denne PP’en går så saaakte! Samtidig går dagene raskt og ferien er straks over..

Jeg har kommet i den fasen etter et halv år med prøving og 4 aktive prøveperioder at jeg blir veldig emosjonell når andre jeg kjenner blir gravide. Føler meg som et forferdelig menneske når andres glede er en påminnelse om at vi har mistet og ikke blitt gravide. Føler litt at det er tidlig å ha disse følelsene, samtidig så tror jeg de er såppas fremtredende allerede fordi vi har mistet to ganger allerede.

Har et håp om at klaffer nå, men også innstilt på at det ikke klaffer denne gangen!
Du er absolutt ikke alene om å føle disse tingene! Flere i min omgangskrets er gravid nå, og selv om jeg er glad på deres vegne så er det en påminnelse om at vi mistet og at vi ikke har klart å bli gravide igjen enda. Vi begynte prøvingen i oktober, og har hatt en graviditet som endte i MA. Medisinsk abort i april. Det er ikke så lenge siden, og bare (muligens) to eggløsninger siden da. Det er sårt. Kan ikke gjøre annet enn å prøve igjen ❤️
 
Back
Topp