Tre blir fire

YEEEES! Gratulerer!! ❤️ ❤️ :smiley-bounce015
 
4+4 og 2-3 på digital test. Skal teste igjen om noen dager for å se om 3+ dukker opp. Så legger jeg testingen på hylla :):rolleyes:. Av symptomer har jeg fremdeles en del murringer, gjerne på kvelden. Mer markerte blodårer på brystene/brystet, kald/varm om hverandre. Trøtt til tider.
 

Vedlegg

  • 20190605_075305.jpg
    20190605_075305.jpg
    12,3 KB · Visninger: 71
4+4 og 2-3 på digital test. Skal teste igjen om noen dager for å se om 3+ dukker opp. Så legger jeg testingen på hylla :):rolleyes:. Av symptomer har jeg fremdeles en del murringer, gjerne på kvelden. Mer markerte blodårer på brystene/brystet, kald/varm om hverandre. Trøtt til tider.
Hurra :love017
 
5+0 i dag. Fikk 3+ på digital test :)

Formen er fin, noe mer uggen idet jeg våkner for tiden, men ikke noe som varer. Murringer og stikking i magen som kommer til tider, likevel ikke like ofte som de første ukene.
 

Vedlegg

  • 20190608_105238.jpg
    20190608_105238.jpg
    7,9 KB · Visninger: 74
Last edited:
5+0 i dag. Fikk 3+ på digital test :)

Formen er fin, noe mer uggen idet jeg våkner for tiden, men ikke noe som varer. Murringer og stikking i magen som kommer til tider, likevel ikke like ofte som de første ukene.
Hurra for 3+ på digital ❤️ Måtte formen holde seg bra :)
 
5+2 i dag, og synes tiden går ganske sakte, så feirer nesten hver dag og uke som går. Har laget meg noen milepæler:


  • Komme til uke 5. ❤️
  • Få 3+ på digitaltest ❤️
  • Samtale med jordmor ca uke 6/7
  • Tidlig ultralyd ca uke 10
  • Første svangerskapskontroll ca uke 10
  • Komme til uke 12
Lurer på når vi skal fortelle nyheten til familie og venner, jeg tror jeg vil fortelle mine foreldre og søsken det i cirka uke 8 om formen fremdeles er ok, hvis ikke blir det før. De bor ikke i nærheten, så må enten velge en kreativ måte eller bare si det. Heller nok mot sistnevnte :hilarious:
 
Last edited:
Straks 6+3 og tiden snegler seg fremover. Vi har samtale med jordmor denne uken, noe som føles både fint og rart siden det er så tidlig. Usikker på hva som faktisk skjer på en sånn time, men tror det mest er en time for spørsmål og informasjon. Grunnet ferie blir det ikke tul, samt første svangerskapskontroll i starten av juli, da jeg er litt over 10 uker på vei.

Er mer uggen og kvalm uten oppkast på morgenen og frem til ettermiddagen. Passer på å spise tørre kjeks og drikke eplejuice med ingefær i, samt vann med kullsyre. Ellers er vel formen ganske grei, noe sliten og plutselig mye energi. Sliter litt med å sovne om kvelden, og må da selvfølgelig tisse.

Nå vet også alle de fire besteforeldrene om graviditeten. De ble glade på våre vegne og gleder seg nok til å få et barnebarn hvis alt går som det skal ❤️
 
9+0 i dag (mellom 8 og 9 uker, men jordmor tok utgangspunkt i mensdato så da følger jeg den inntill videre).

Sliter med kvalme og oppkast, så slik går nå dagene. Ble nylig sykmeldt en stund fremover, noe jeg kjenner er helt ok slik formen er. Om cirka en uke er det tid for tidlig ultralyd, noe vi begge gleder oss og er nervøse til. Håper virkelig på å se et bankende hjerte.

Ellers av symptomer er jeg generelt trøtt, uansett hvor mye jeg sover. Ømme pupper, men alt er ok ellers. Håper virkelig kvalmen gir seg om kort tid :meh:
 
  • Komme til uke 5. ❤️

  • Få 3+ på digitaltest ❤️

  • Samtale med jordmor ca uke 6/7 ❤️

  • Tidlig ultralyd ca uke 10 ❤️

  • Første svangerskapskontroll ca uke 10 ❤️

  • Komme til uke 12 ❤️
12+0 i dag, dermed er de første milepælene oppnådd! Veldig deilig, sykt at jeg er i 2. Trimester allerede om en uke.

Har de siste ukene slitt med kvalme og oppkast, det roet seg en del i uke 10, men virker som det går opp/ned annenhver dag. Ble sykmeldt i to uker pga dårlig form, men rakk å jobbe 100 prosent i to uker før jeg gikk ut i ferie. Merker at magen er mer oppblåst og har begynt å vokse litt. Puppene har definitivt vokst! Uten å bli særlig ømme.

I uke 10 var vi på ultralyd og fikk se en aktiv liten krabat med bankende hjerte. Vi fikk se detaljer allerede da, som fine fingre, samt tett, fin ryggmarg.
 
  • Komme til uke 5. ❤️
  • Få 3+ på digitaltest ❤️

  • Samtale med jordmor ca uke 6/7 ❤️

  • Tidlig ultralyd ca uke 10 ❤️

  • Første svangerskapskontroll ca uke 10 ❤️

  • Komme til uke 12 ❤️
12+0 i dag, dermed er de første milepælene oppnådd! Veldig deilig, sykt at jeg er i 2. Trimester allerede om en uke.

Har de siste ukene slitt med kvalme og oppkast, det roet seg en del i uke 10, men virker som det går opp/ned annenhver dag. Ble sykmeldt i to uker pga dårlig form, men rakk å jobbe 100 prosent i to uker før jeg gikk ut i ferie. Merker at magen er mer oppblåst og har begynt å vokse litt. Puppene har definitivt vokst! Uten å bli særlig ømme.

I uke 10 var vi på ultralyd og fikk se en aktiv liten krabat med bankende hjerte. Vi fikk se detaljer allerede da, som fine fingre, samt tett, fin ryggmarg.
Herlig å ha kommet over uke 12 ❤️ Håper formen holder seg god :D:D❤️
 
17+4, og i uke 18. Lenge siden forrige oppdatering i dagboken :).

Føler tiden begynner å gå fortere, noe som egentlig ikke er så feil. Om under en uke skal vi på ultralyd, det blir så spennende! Håper alt er i orden med den lille, som vi ikke har sett siden uke 9+6, på tul. Vi vil også gjerne vite kjønn hvis det er lett å se, men det er ikke første prioritet på oul, noe vi forstår godt. Mye annet som er viktigere å få sjekket ❤.

Kjente liv for første gang i uke 13-14, og har kjent sporadisk siden. Ganske lite i forrige uke, men de to siste dagene har det tatt seg opp. Nå spreller og gjør babyen litt karate på høyre side, før kjente jeg mer på venstre. Har lite underhudsfett på magen og morkaken er bak, så jordmor ble ikke overrasket over at jeg hadde kjent så tidlig. Føles som vibrering, en fiskehale som spreller. Kjenner det faktisk nå mens jeg skriver også, veldig koselig.

Nå blir neste milepæl ultralyd, og at kommende pappa snart kan kjenne bevegelser utenpå ❤.

Magen har kommet litt, men ikke voldsomt. Puppene vokser og jeg har generelt blitt litt større flere steder, opp 4 kg. Trener helt problemfritt, og snart er det tid for gravidyoga.

Største utfordring for tiden, er at jeg fremdeles kan være kvalm og uggen. Ekstrem ulvehunger, må spise ofte ellers går det galt. Tror kvalmen kan henge sammen med at jeg blir mer sliten enn jeg innser selv, og kroppen forsøker å si ifra. Om nettene sover jeg godt, men drømmer så utrolig mye rart :hilarious:.

Følelse på kjønn: tja, noe i meg sier jente. Mest pga myter om at høyere hjertelyd er jente og kvalme ofte er jente, men det er jo egentlig bare tull? 150 var hjertelyd hos jordmor sist.
 
23+2 i dag, hurra! Nærmer meg 24+0 nå, og føler ukene går greit fort. Plutselig er det jo desember, så et nytt år og boom det er få uker til fødsel :nailbiting::rolleyes:. Oul avslørte at det ser ut til å være en guttebass på tur i februar! Det blir stas.

Formen er god, ikke så kvalm som jeg har vært før i svangerskapet, men må spise ofte for å holde alt i sjakk. Minst hver andre time.

Merker mer til vondter i symfysen. Til tider sparker eller bokser babyen nedi der, så kan være at han skaper ekstra press også. Bbhugme-puten er helt fantastisk, anbefales virkelig.

Kroppslig har jeg gått opp cirka 6-7 kg, vekten har fordelt seg greit. Ser ikke særlig gravid ut bakfra, men når jeg snur meg dukker magen opp. Ikke voldsomt stor, men en fin mage som følger riktig utvikling ifølge jordmor. Linea nigra/hormonstreken var på plass rundt uke 20. Puppene vokser, er vel kun på dem jeg har fått nye strekkmerker hittil. Ingen på magen enda, bank i bordet. Tydelig at det skjer mye i dem også mtp. At det har kommet klar væske ut av dem.

Jeg merket liv veldig tidlig, uke 14-16 første gang. Siden uke 20 har det vært økende og de siste ukene er det hver dag. Nå beveger han seg mye gjennom dagen. Den kommende pappaen har også kjent spark/bevegelse gjennom magen ❤.

Om få uker skal vi på 3D-ultralyd, mest fordi vi vil se enda mer siden det er første gang vi venter barn. Kjenner også at jeg vil få bekreftet kjønn, er nok en av dem som ikke klarer å tro på ting før jeg får det bekreftet minst to ganger :hilarious:.

Trener fremdeles styrke noen ganger i uka og går på gravidyoga. Ellers blir det turer med hunden. Orker ikke overdrive, men finner en mellomting av hvordan jeg var før og hvordan situasjonen er nå.

Klesmessig er det kjoler det går i. Orker ikke kjøpe nye bukser/gravidbukse før magen er større.
 
Lenge siden forrige post, nå er vi allerede 32+0! Helt sykt hvor fort tiden plutselig har gått. Om ikke mange ukene har vi en liten gutt hos oss. Synes fremdeles det er rart og koselig å lese innleggene fra mai hvor jeg så etter tegn i dpo-land. Glad for at jeg noterte det ned.

Formen min i tredje trimester er generelt god, men dagene varierer også. Spiser sunt, kuttet ut sukker og karbohydrater da jeg har kostholdsregulert svangerskapsdiabetes (arvelig hos meg). Trener og går turer. Nå er barnerommet i orden, og jeg skal vaske babyklær den kommende uken. Blir rørt bare jeg ser på de små plaggene, som er en god blanding av nytt og brukt.

Ellers merker jeg bra med liv, kjenner at rumpa ligger mye på venstre side. Merkes også at babygutten har fått mer døgnrytme.

Nå gleder jeg meg virkelig til å bli mamma. Det blir spesielt og sikkert utrolig slitsomt, haha ❤️
 
Snart ett helt år siden jeg skrev her inne :eek:. Tiden går virkelig fort! Nå er sønnen vår blitt over 10 måneder, krabber i racerfart og tar noen skritt med gåvogna. Høyt og lavt hele tiden han er våken. Elsker å være mamma, merker at det bare blir artigere for hver måned. Det hadde jeg egentlig ikke trodd. Var en av dem som følte jeg fikk et sterkt bånd til barnet i magen, men gleden over å bli nybakt mor lot noe vente på seg. Årsaken var mest starten vi fikk, da det ble rett på nyfødtintensiv en god stund. Alt var og er heldigvis bra. Coronasituasjonen har naturligvis gjort permisjonen spesiell, men også fin da vi fikk mye tid bare oss. Uten mas fra alle kanter.

Nå er det snart tid for hans første jul, og det nærmer seg barnehagestart. Wææ tenk det ❤️.

Dere har virkelig mye å glede dere til alle som venter barn i disse dager. Jeg gleder meg allerede til å gå gravid igjen, også å føde.
Ps. Jeg var et tydelig b-menneske, men lever i beste velgående til tross 9-10 mnd uten mer enn 5 timer sammenhengende søvn :hilarious:. Kan jeg, kan du!
 
6+3 - en ny liten spire :Heartred:love7

Tjohei hvor det går, plutselig venter vi nr to! Det var ikke helt planlagt, men veldig velkomment. Så hvis alt går fint, så blir det baby i januar. Formen er fin, men man rekker ikke romantisere alt like mye som når man venter første - på godt og vondt. Noe mer uggen på morgenen, men ingenting som varer. Ligner mistenkelig mye som sist, og da kom jo kvalmen for fullt rundt uke 8-9, førte til sykmelding. Så er spent på å se hvordan det blir nå.
 
Back
Topp