Tre blir fire

Solosupah

Glad i forumet
Etter å ha vært her inne i noen måneder, er det på tide med en egen dagbok.

Jeg er en kvinne på 27 år, nokså nygift og bor med mann (29 år) og hunder. Nå mangler det bare en liten krabat. Men er det noe jeg har skjønt er at dette kan ta tid. Det er heller ingen selvfølge å få barn, men jeg tror og håper at vi skal få det til.

I oktober sluttet jeg på ppiller etter å ha gått på dem i åtte til ni år. Jeg har helt siden jeg fikk menstruasjon som 12-13-åring hatt uregelmessig menstruasjon med sterke magesmerter. De ble mildere da jeg ble eldre og begynte på ppiller (heldigvis!).

Første mens etter ppilleslutt ble i 12. til 17. november. Før den var syklusen på Siden har jeg hatt sykluser på alt fra 45 til 25 dager. Noe som frustrerer meg mye da jeg ikke føler meg klok på egen kropp og syklus, men jeg vet også at det kan ta tid for kroppen å komme i balanse etter hormonell prevensjon.

I februar begynte jeg for første gang å bruke APP Fertility Friend (FF) og måler nå temperatur hver dag. Synes det er skikkelig interessant å følge med på. Også testet litt El-tester, men de fikk jeg ikke før sent i denne PP. Streken ble derfor ikke sterk nok.

Ifølge FF er jeg 16 dpo, men jeg er oppriktig ikke sikkert selv. Kan være alt fra 12 til 16 dpo. Mulig mars blir bedre da jeg får tempet og testet med El-tester fra start av/tidlig.

Håper du vil følge meg på veien mot å bli mamma, gi meg gjerne råd eller tips. Det setter jeg stor pris på!
 
Last edited:
Dette blir vel PP3. De siste ukene har jeg hatt flere rare symptomer som mye leamus/dirring/vibrering nederst i magen, svimmelhet, hodepine, munnsår, varierende utflod (som oftest hvit eller kremaktig), ømme bryster og rare drømmer. Også hatt litt murring i dag og i går. Sikkert tr som snart kommer.

Men tok test i går og i dag fikk negativ på begge. Jeg tror ikke jeg har et godt streksyn heller. I flere av trådene jeg følger så ser nesten alle streker, men jeg sliter hver gang :hilarious:

Venter på at tante rød skal komme, men tempen er fremdeles stabil, alt fra 36.8 til 37.1.

Tok slimløsende hostesaft de dagene før eggløsning ble markert i FF og Flo. Clue mener eggløsningen var noen dager senere.

Er på syklusdag 34 ifølge FF. Bruker også andre apper som Clue, Flo og MyFlo. Kjøpte meg premiumtilgang på FF, da jeg skulle sammenligne min temperaturkurve med andre sine så kommer det opp sen eggløsning, graviditet, samt noen få prosent med abort.

Akkurat nå er jeg så rådvill. Vi trodde oppriktig at vi hadde eggløsning da appene sa det og la inn aksjer hver dag i 10 dager. Kanskje vi ga oss for tidlig? Er det andre som har lignende erfaringer? Tok det lang tid før dere fant ut av syklusen? Bør man få hjelp tidlig - isåfall hva/hvem?
 
Velkommen skal du være! :)
Blir veldig spennende å følge dere videre på veien til deres lille spire!
Dette med ustabil syklus er ikke noe lett, i alle fall når en er prøver og prøver å kartlegge syklusene sine. For min del tok det ca 3 pp'r før jeg følte at jeg begynte å få sånn smått kontroll, men på denne tiden hadde jeg en veldig stabil syklus.
Men jeg kjenner meg veldig igjen i hva du skriver, og vet at det er skikkelig frustrerende.
Når det kommer til det å søke hjelp tenker jeg er litt opp til dere:) Men det er ikke så lenge siden du sluttet på p-piller og kroppen kan være litt i ulage etter det. Det tok meg 5-6 mnd før jeg følte at kroppen var tilbake til det normale. Du har jo også gått til innkjøp av EL-tester, og dette var en stoor hjelp for min del for å få kartlagt syklusen min. Så hvis det ikke klaffer denne gangen, så ville jeg nok ha tatt noen PP'r med EL-testing i tillegg til tempingen:)
Jeg håper virkelig at spiren sitter for dere snart! Masse lykke til! :Heartred
 
PP 5, 4-5 dpo

Første måned med fertilitetsmonitor, fikk maks to dager på rad etter tre dager med høy. Gleden var ganske stor over å få utslag på fertilitetstesten siden jeg ikke har hatt stor suksess med eggløsningstester på strimmel (babyplan). Skal nevnes at jeg har begynt å se at jeg har sykluser på 34 dager, godt å se at det er noe mer stabilt enn det har vært før i tiden.

I dag merker jeg litt stikking, murring, ømhet under ribbeina. Strekker også på høyre side hvis jeg gjør brå bevegelser eller strekker ut kroppen. Merkelig følelse, men om det er et svært tidlig tegn vet jeg ikke.

Kjenner jeg tar det litt som det kommer, selv om jeg naturligvis blir litt skuffet hvis testene viser negativ tidlig i mai. Får besøk av familie akkurat når jeg kan teste, det blir jo spesielt.. Særlig siden mamma kommer til å skjønne det hvis jeg ikke drikker litt vin :hilarious::hungover: hvordan forteller man egentlig sine egne foreldre at man venter barn? Jeg kjenner jeg synes det er litt kleint.
 
PP 5, 4-5 dpo

Første måned med fertilitetsmonitor, fikk maks to dager på rad etter tre dager med høy. Gleden var ganske stor over å få utslag på fertilitetstesten siden jeg ikke har hatt stor suksess med eggløsningstester på strimmel (babyplan). Skal nevnes at jeg har begynt å se at jeg har sykluser på 34 dager, godt å se at det er noe mer stabilt enn det har vært før i tiden.

I dag merker jeg litt stikking, murring, ømhet under ribbeina. Strekker også på høyre side hvis jeg gjør brå bevegelser eller strekker ut kroppen. Merkelig følelse, men om det er et svært tidlig tegn vet jeg ikke.

Kjenner jeg tar det litt som det kommer, selv om jeg naturligvis blir litt skuffet hvis testene viser negativ tidlig i mai. Får besøk av familie akkurat når jeg kan teste, det blir jo spesielt.. Særlig siden mamma kommer til å skjønne det hvis jeg ikke drikker litt vin :hilarious::hungover: hvordan forteller man egentlig sine egne foreldre at man venter barn? Jeg kjenner jeg synes det er litt kleint.

Spennende å følge med deg den neste uka. Kanskje en liten spire holder på å feste seg? :Heartred
 
PP 5, 4-5 dpo

Første måned med fertilitetsmonitor, fikk maks to dager på rad etter tre dager med høy. Gleden var ganske stor over å få utslag på fertilitetstesten siden jeg ikke har hatt stor suksess med eggløsningstester på strimmel (babyplan). Skal nevnes at jeg har begynt å se at jeg har sykluser på 34 dager, godt å se at det er noe mer stabilt enn det har vært før i tiden.

I dag merker jeg litt stikking, murring, ømhet under ribbeina. Strekker også på høyre side hvis jeg gjør brå bevegelser eller strekker ut kroppen. Merkelig følelse, men om det er et svært tidlig tegn vet jeg ikke.

Kjenner jeg tar det litt som det kommer, selv om jeg naturligvis blir litt skuffet hvis testene viser negativ tidlig i mai. Får besøk av familie akkurat når jeg kan teste, det blir jo spesielt.. Særlig siden mamma kommer til å skjønne det hvis jeg ikke drikker litt vin :hilarious::hungover: hvordan forteller man egentlig sine egne foreldre at man venter barn? Jeg kjenner jeg synes det er litt kleint.

Jeg synes også det er kleint å si det til sine foreldre!! Enda Kleinere og si at en har begynt å blø og mister :wacky: men det burde jo være helt normalt å snakke om :hilarious:
 
Jeg synes også det er kleint å si det til sine foreldre!! Enda Kleinere og si at en har begynt å blø og mister :wacky: men det burde jo være helt normalt å snakke om :hilarious:
Ja, uff. Føler at hvis jeg kommer til å si det til noen tidlig, så velger jeg å si noe ala "hvis det går bra så blir vi tre *dato*". Mine egne foreldre mistet sitt første barn like før fødsel, mener barnet fikk navlestrengen rundt halsen. Kan skje så utrolig mye føler jeg, ganske sårbart å gå gravid. Kan derfor se for meg at min mamma blir litt ekstra bekymret når egne barn blir gravide.

Har det skjedd nylig med deg, at du mistet? Hvis det har skjedd?
 
Ja, uff. Føler at hvis jeg kommer til å si det til noen tidlig, så velger jeg å si noe ala "hvis det går bra så blir vi tre *dato*". Mine egne foreldre mistet sitt første barn like før fødsel, mener barnet fikk navlestrengen rundt halsen. Kan skje så utrolig mye føler jeg, ganske sårbart å gå gravid. Kan derfor se for meg at min mamma blir litt ekstra bekymret når egne barn blir gravide.

Har det skjedd nylig med deg, at du mistet? Hvis det har skjedd?


Huff, kan skjønne moren din blir bekymret da!

Mistet nå nettopp igjen, og venter på første eggløsning :) er på min 3., så håper det blir baby ut av neste! Hadde også en jeg fikk ett barn. Prøver på søsken nå :happy:
 
Huff, kan skjønne moren din blir bekymret da!

Mistet nå nettopp igjen, og venter på første eggløsning :) er på min 3., så håper det blir baby ut av neste! Hadde også en jeg fikk ett barn. Prøver på søsken nå :happy:
Skjønner, det kan ikke være så lett å miste. Håper det går bra med deg, og måtte det virkelig klaffe neste gang. Har trua :love017.

Forresten, etter at vi ble prøvere har jeg tenkt mye på det man lærer på skolen om graviditet. Det snakkes ikke om at ting tar tid, og at det er svært vanlig å miste. Forstår at det ikke skal være et hovedfokus, men fruktbarhetstallene har endret seg drastisk de siste tiårene, så noe bør vel oppdateres på kunnskapsfronten. Kanskje det da blir mer naturlig å prate om?
 
Skjønner, det kan ikke være så lett å miste. Håper det går bra med deg, og måtte det virkelig klaffe neste gang. Har trua :love017.

Forresten, etter at vi ble prøvere har jeg tenkt mye på det man lærer på skolen om graviditet. Det snakkes ikke om at ting tar tid, og at det er svært vanlig å miste. Forstår at det ikke skal være et hovedfokus, men fruktbarhetstallene har endret seg drastisk de siste tiårene, så noe bør vel oppdateres på kunnskapsfronten. Kanskje det da blir mer naturlig å prate om?

Ja, det burde snakkes mer om. Og i samme undervisningen snakkes om farene ved å vente for lenge med å prøve få barn! Jeg trodde man tok en test og fikk baby 9 mnd etter. Det var dermed en stor skuffelse når jeg prøvde første gang, ble gravid i første pp, fortalte alle sammen og mistet en uke etter. Selv om det var tidlig hadde jeg planlagt et helt liv den lille uka jeg kjente til graviditeten. Nå er jeg mer naiv og føre var når jeg får positiv test kan du si :hilarious:
 
Ja, det burde snakkes mer om. Og i samme undervisningen snakkes om farene ved å vente for lenge med å prøve få barn! Jeg trodde man tok en test og fikk baby 9 mnd etter. Det var dermed en stor skuffelse når jeg prøvde første gang, ble gravid i første pp, fortalte alle sammen og mistet en uke etter. Selv om det var tidlig hadde jeg planlagt et helt liv den lille uka jeg kjente til graviditeten. Nå er jeg mer naiv og føre var når jeg får positiv test kan du si :hilarious:
Ja, jeg er enig. Det er nesten skremmende hvor feil man kan ta. Forstår godt at man lar seg rive med når man oppdager graviditet, man kan fort gjøre det bare i Dpo-land  :hilarious::eek:
 
I morgen (lørdag) er jeg 10 dpo. Kjenner fremdeles stikking, sviende følelse i magen. Men det jeg har kjent aller mest til er en stølhetsfølelse i magen som flytter seg, den er øverst og nederst i magen.
Det drar også litt til tider, men det kan like gjerne være tante rød som snart melder sin ankomst.

Har hatt lite symptomer denne pp i forhold til de forrige, så vet ikke helt hva som skjer med det. Sikkert bare jeg som forsøker å ta det mer som det kommer?

Andre tegn jeg kan tolke som symptomer på graviditet (eller mens) er: mye luft i magen, oppblåst! Torsdagen var grusom, da var det noen slags luftsmerter fra en annen verden, uten at jeg fikk "lettet på trykket" :hilarious:. Kjenner jeg har noe halsbrann i kveld, men det kan også være begynnelsen på halsvondt? Også kjent som at noen satt lenge i sola med lite klær på....

Litt ømme bryster, men ikke voldsomt. Tempen holder seg fin, den falt jo ned en del 6 dpo. I tillegg er jeg ganske kald på hendene, selv om jeg er "et varmt menneske". På jobb måtte de andre skru ned ovnene fordi det var så varmt, jeg var den eneste som ikke synes det var særlig varmt i rommet.

Må le av meg selv når jeg leser hva jeg har skrevet "hatt få symptomene denne måneden" så lister jeg opp en god del, snakk om å virke selvmotsigende :hilarious::hungover:. Men det er faktisk få symptomer i forhold til de forrige PP. Nei, vi får se. Får ta det som kommer.
 
Last edited:
11 dpo i dag, kanskje jeg skal prøve meg på en test snart? Har kun de to som fulgte med monitoren liggende, så må lese meg godt opp før jeg brenner av en av dem :rolleyes:

Fremdeles støl i magen, det svir/en slags brennende følelse som er mye nederst, ellers stikker det på begge sider, men definitivt mest på høyre side. En slags følelse av at det er noe "tungt" i magen. Hmm..

Ellers drømte jeg natt til lørdag at jeg testet positivt, men sånne drømmer har jeg hatt før. Drømte for en stund siden at jeg tok en test hvor det sto "3 måneder på vei" fikk vite dagen derpå at en venninne er 12 uker = 3 mnd! Det var jo litt tilfeldig :D.
 
11 dpo i dag, kanskje jeg skal prøve meg på en test snart? Har kun de to som fulgte med monitoren liggende, så må lese meg godt opp før jeg brenner av en av dem :rolleyes:

Fremdeles støl i magen, det svir/en slags brennende følelse som er mye nederst, ellers stikker det på begge sider, men definitivt mest på høyre side. En slags følelse av at det er noe "tungt" i magen. Hmm..

Ellers drømte jeg natt til lørdag at jeg testet positivt, men sånne drømmer har jeg hatt før. Drømte for en stund siden at jeg tok en test hvor det sto "3 måneder på vei" fikk vite dagen derpå at en venninne er 12 uker = 3 mnd! Det var jo litt tilfeldig :D.
Jeg stemmer for testing snart atlså! :D:D
 
Nå må du teste snart? :hilarious:
 
12 dpo, har bestemt meg for å teste senere i dag.

Kjente plutselig mer murring, ble litt svimmel og noe uggen for kort tid siden. Mest sannsynlig er det tr som tar turen om ikke så altfor lenge :hungover:. Hatt en kombo av kremhvit og eggehvit utflod siden El, det gjelder også i dag. Litt øm på siden av brystene, og noe inn mot midten, men kun merkbart om jeg tar på dem.
 
Last edited:
12 dpo, har bestemt meg for å teste senere i dag.

Kjente plutselig mer murring, ble litt svimmel og noe uggen for kort tid siden. Mest sannsynlig er det tr som tar turen om ikke så altfor lenge :hungover:. Hatt en kombo av kremhvit og eggehvit utflod siden El, det gjelder også i dag. Litt øm på siden av brystene, og noe inn mot midten, men kun merkbart om jeg tar på dem.
Jeg har trua på at det kan være en liten spire ;)
 
Tok test (ikke via monitor) i går 11-12 dpo på litt utvannet ettermiddagsurin, den var negativ. Hadde som nevnt en del murringer, var litt uggen og svimmel. De forsvant utpå dagen. En del hvit/kremhvit utflod siden, ingen tegn til tr ennå. Fått litt mer murringer tilbake i dag. Er på CD 33, har i det siste hatt syklus på 34 dager.

Tipper tr er like rundt hjørnet, men får ta en test til for å være sikker. Dilemma er at vi får familiebesøk i morgen og da kan det fort bli servert litt vin :eek::wacky:
 
Back
Topp