Prøver på (en til) sistemann

CD12 i dag og skal nærme meg EL hvis syklusen er regelmessig:) Har testet litt etter EL, men har gjort det om morgenen eller på et random tidspunkt uten å ha holdt meg lenge etc, så tenkte jeg skulle prøve å teste fast feks kl.15 de neste dagene og holde meg 3-4t før testingen! Tempen har vørt veldig jevn etter tr, men ble litt høyere i dag, men tror det er normalt? Var en litt urolig natt med minsten, så kan spille inn.

Vet dere hvorfor det er tomme trekanter istede for fargede sirkler på tre av dagene i grafen? Er det for jeg discarded en dag?

Ellers drikker jeg et lite glass grapefruktjuice hver morgen (blæh!), selv om jeg ikke har hatt noe mangel på EL-slim tidligere tenkte jeg at det ikke kan skade:) Håper virkelig det klaffer denne pp! Både jeg og mannen drikker kun en liten kopp kaffe om dagen nå -noe som er godt gjort av mannen som vanligvis bøtter nedpå med både kaffe og redbull..;) Ikke lett å ha 5 små barn mtp søvnmangel:wacky:

Burde jeg ‘booste’ EL med te el? Har ikke prøvd noe før jeg, så er helt grønn! Jeg har jo blitt gravid veldig raskt de andre gangene, så føler liksom at jeg bør stole på kroppen, samtidig som jeg er utålmodig:rolleyes:
 

Vedlegg

  • 15D964C9-46B6-40CD-98FC-AB8104A90E04.jpeg
    15D964C9-46B6-40CD-98FC-AB8104A90E04.jpeg
    52,7 KB · Visninger: 47
Jeg har nettopp bestilt meg Yogi te med salvie og kanel. :rolleyes: Salviete kan man drikk fram mot El og skulle visst øke fruktbarheten :p

Har du kjøpt grapefruktjuice i vanlig butikk?

Lykke til!
 
Jeg har nettopp bestilt meg Yogi te med salvie og kanel. :rolleyes: Salviete kan man drikk fram mot El og skulle visst øke fruktbarheten :p

Har du kjøpt grapefruktjuice i vanlig butikk?

Lykke til!
Hvor bestilte du det? Føler jeg har litt dårlig tid siden jeg forventer EL til helgen en gang:rolleyes: Jeg har kjøpt grapefruktjuice på Meny! De hadde en i kartong blandet med appelsin og en ren grapefruktjuice som var ferskpresset. Jeg liker ikke smaken uansett så hiver i meg glasset:yuck: Har lest litt om det, og virker som grapefrukt ikke gjør noen skade selv om man ikke skulle trenge det:) Gjør visst miljøet der nede mer basisk enn surt som er dårlig for svømmerne, i tilleg til å øke produksjon av EL-slim, så tenkte å drikke litt de neste dagene for sikkerhetsskyld:)
 
Hvor bestilte du det? Føler jeg har litt dårlig tid siden jeg forventer EL til helgen en gang:rolleyes: Jeg har kjøpt grapefruktjuice på Meny! De hadde en i kartong blandet med appelsin og en ren grapefruktjuice som var ferskpresset. Jeg liker ikke smaken uansett så hiver i meg glasset:yuck: Har lest litt om det, og virker som grapefrukt ikke gjør noen skade selv om man ikke skulle trenge det:) Gjør visst miljøet der nede mer basisk enn surt som er dårlig for svømmerne, i tilleg til å øke produksjon av EL-slim, så tenkte å drikke litt de neste dagene for sikkerhetsskyld:)

Jeg kjøpte te på Sunkost, men har sett Yogi te flere steder som har litt utvalg. Da skal jeg jammen ser meg om etter grapefruktjuice :p
 
CD13 og veeeeeenter på EL:p Er jo første gangen jeg tester etter EL ordentlig, så merker jeg er spent! Er forventet EL rundt 2/8 tror jeg (har jo bare en syklus å måle etter), så håper den kommer rundt da- gjerne før! :) Så det er enda noen dager igjen her.. Skulle ønske jeg var litt tålmodig!:hilarious:

Har lest at det både er de som får gradvis stigning av LH før EL, og andre som brått får forhøyet, så lurer på hvordan jeg er! Nå legger jeg inn EL-tester i Premom, så kan appen tolke for meg-lettere det:)

Har prøvd å sjekke tappen hver morgen, men føler faktisk den er veldig lik både før EL, etter, under tr og etter? Altså høy, fast og liten sprekk (vanlig når man har født før og jeg har jo født 5 ganger:hilarious:). Den var veldig åpen og myk en gang i mai, men da hadde jeg jo ikke EL, så kanskje det er lite vits i å sjekke kanskje? Blir jo nesten bare mer forvirret av deto_O

Nå er 3/5 av barna tilbake i bh/Sfo så da kan vi prøve å få gjort litt praktiske ting hjemme fremover- har blitt lite av det i sommer! :rolleyes:
 
CD14 i dag og håper EL nærmer seg:) Har mer vann-aktig utflod (sorry tmi), og tappen virker litt mykere, og fortsatt høy og sprekk, men muligens litt større sprekk? Vanskelige greier dette her:wacky:

EL-testene er fortsatt veldig svake, men er så vanskelig å teste til samme tid og uten å drikke/tisse på 4t først! Får se hva som skjer med de testene:hilarious: Hadde vært stas å få mørkere og mørkere strek, men foreløpig er de supersvake så ingenting å melde;)

Men aksjer blir lagt annenhver dag, og jeg temper og tester jeg, så får vi se hva som skjer! :rolleyes:
 
CD15 i dag og forventer EL om et par dager nå! Tok EL-test ‘riktig’ for første gang i dag, kl.09:30 4t siden jeg tisset, og uten å ha drukket noe:) Testen er fortsatt svak, men dog litt høyere enn den har vært så håper EL er på vei! Tempen holder seg lav og jevnt- unntatt en dag for noen dager siden med bittelitt høyere, så burde være merkbart når den stiger etter EL!
Så i helgen blir det babydans, og mer grapefruktjuice (fortsatt blæho_O). Håper det gjør susen!

Endelig fikk vi noen varme sommerdager igjen, så tror de neste dagene skal gå fort:joyful:
 

Vedlegg

  • 2B2B087D-88DE-4E14-A8A2-241422CFEAA2.jpeg
    2B2B087D-88DE-4E14-A8A2-241422CFEAA2.jpeg
    44,6 KB · Visninger: 60
  • 696545A9-4649-4927-ADA2-F630BC516766.jpeg
    696545A9-4649-4927-ADA2-F630BC516766.jpeg
    54,3 KB · Visninger: 60
CD16 i dag og forventet EL er imorgen eller mandag:) Håper den kommer som den skal! Kjenner en del murringer (gjorde det veldig dagene rundt EL sist), og har en del vannaktig EL-slim (Sorry tmi), så det lover jo bra:joyful:

Men- en liten sak dere; jeg testet i morges kl.09:30- 4t etter jeg tisset og uten å ha drukket og fikk den øverste testen. Synes det var irriterende at testvinduet forble rosa selv etter den skulle være klar (5min), for det virker som Premom har problemer med å lese testen da. Derfor tok jeg en test til, 30min etter. Da var det kun 30min siden jeg tisset, og hadde drukket 0.5L vann, et glass grapefruktjuice og et stort krus med koffeinfri kaffe m/melk den siste halvtimen (blir tørst av å holde meg så lenge uten å drikke:p). Men den siste testen var allikevel sterkere? Hva skjer? Er det fordi den første hadde rosa testvindu? Har det ingenting å si når man drikker/tisser før man tar test? Eller har LH steget betraktelig på 30min? :wacky: Forvirrende greier dette her! Noen som vet?

Dette blir nok uansett den eneste gangen jeg gidder å styre med disse EL-testene, for er noe styr;) Temping går fort&greit, så det er greit å gjøre synes jeg:)
 
CD16 i dag og forventet EL er imorgen eller mandag:) Håper den kommer som den skal! Kjenner en del murringer (gjorde det veldig dagene rundt EL sist), og har en del vannaktig EL-slim (Sorry tmi), så det lover jo bra:joyful:

Men- en liten sak dere; jeg testet i morges kl.09:30- 4t etter jeg tisset og uten å ha drukket og fikk den øverste testen. Synes det var irriterende at testvinduet forble rosa selv etter den skulle være klar (5min), for det virker som Premom har problemer med å lese testen da. Derfor tok jeg en test til, 30min etter. Da var det kun 30min siden jeg tisset, og hadde drukket 0.5L vann, et glass grapefruktjuice og et stort krus med koffeinfri kaffe m/melk den siste halvtimen (blir tørst av å holde meg så lenge uten å drikke:p). Men den siste testen var allikevel sterkere? Hva skjer? Er det fordi den første hadde rosa testvindu? Har det ingenting å si når man drikker/tisser før man tar test? Eller har LH steget betraktelig på 30min? :wacky: Forvirrende greier dette her! Noen som vet?

Dette blir nok uansett den eneste gangen jeg gidder å styre med disse EL-testene, for er noe styr;) Temping går fort&greit, så det er greit å gjøre synes jeg:)


Glemte å legge ved bilde, så her er det:hilarious:
 

Vedlegg

  • 0B324DF4-D71B-4AA8-8134-92E174C7D381.jpeg
    0B324DF4-D71B-4AA8-8134-92E174C7D381.jpeg
    16,7 KB · Visninger: 80
Min erfaring med eggløsningstester er at det ikke er så nøye hvor lenge man har holdt seg. Jeg drakk som normalt og gikk på do som normalt, og fikk likevel riktig resultat. :)
 
Min erfaring med eggløsningstester er at det ikke er så nøye hvor lenge man har holdt seg. Jeg drakk som normalt og gikk på do som normalt, og fikk likevel riktig resultat. :)
Så bra! Litt slitsomt å hele tiden holde seg i mange timer i strekk liksom:p Siden jeg har blitt gravid tidligere uten å ha fått positiv EL- test, mistenker jeg at LH toppen er kort, så føler jeg må teste flere ganger om dagen for å finne den:rolleyes:
 
8EB64E3B-90CE-46CD-8BB5-E7A39FA38DB3.jpeg
1B0EA539-5D48-4866-85D0-FB265905635F.jpeg

CD17 i dag og ingen positiv ELtest enda.. Håper det kommer ila dagen og at tempen stiger i morgen eller tirsdag! Forventet EL er i dag eller imorgen, så håper det stemmer! :rolleyes:

Har 9 ELtester igjen, og siden jeg tenker å ta 3 hver dag blir jeg jo tom ila de neste dagene, så hvis de ikke rekker å bli positive før jeg er tom får jeg gå ut ifra kun temp istede (som er mest nøyaktig uansett). Hadde bare vært så stas med positiv EL-test! Mye styr med å holde seg i 4t om gangen etc, så har ikke vært så nøye (det ses jo på klokkeslettene testene er tatt), men prøver iaf en gang per dag å vente lenge nok! Har lest flere som har et brått opp fra svak til knallpositiv, så håper jeg er en av dem! Neste EL-test tar jeg 13:30 hvis jeg klarer å holde meg fra å tisse til da:hilarious:

Ellers litt stikninger i livmorsområdet innimellom, og fortsatt mye vannaktig utflod/ELslim (sorry tmi), så føler noe er på gang:joyful: Babydans både i går og fredag, og fortsetter nok daglig frem til tempen stiger:)
 
Begge resultatene er negative. Det er bare en liten forskjell mellom to avlesninger, jeg vil fokusere på trenden i stedet for avlesningene.

Jepp, er klar over det:) Bare synes det var rart at jeg kan få ca. samme utslag på testen 30min etter å ha tisset og ved å ha drukket store mengder som jeg fikk etter å ha holdt meg 4t og ikke drukket;) Får da virker det jo som det ikke er noe vits i å holde seg i timesvis fra å tisse/drikke hvis resultatet er det samme uansett? :) Vil jo helst bare ta test på samme tidspunkt å ikke tenke på sånt, hvis det funker like bra:rolleyes:
 
CD18 her og fortsatt ikke positiv EL-test.. :oops: Ligger ganske jevnt rundt 0.3, så begynner å bli lei av å teste, samtidig som det blir teit å slutte nå når den kan komme når som helst:rolleyes: Vi har babydans hver kveld nå for sikkerhetsskyld, så hvis EL blir noen dager forsinket blir det mye action:hilarious: Men litt fint også da:Heartred Vi har egentlig vært sånn at vi har hatt sex rundt annenhver dag utenom babyprøving, men ble vanskelig etter nr.4 og nr.5 kom, og dermed mer sjelden (1-2g per uke). Så litt koselig å prioritere det igjen! Blir nok ikke å fortsette med daglig action når jeg blir gravid, men greit å ikke la det bli så sjelden igjen heller! Så, da vet dere det:rolleyes:

Har ikke så mange tester igjen- bare til i dag og imorgen, så hvis jeg ikke får positiv test innen da får jeg kjøpe flere på onsdag.. Håper jeg slipper det da!

Har jo bare hatt en mens etter ammeslutt (og pilleslutt), så kan jo tenkes syklusene vil variere litt i lengde, men hååååper virkelig det skjer noe snart! :rolleyes:
 
Føler med deg!!! Nå føles det like vanskelig å få positiv EL-test som G-test. CD 27 her og ingen positiv EL-test, så vet godt hvor kjipt det er å vente.
Dere er jo himla gode som klarer å få til så mye sex med mange små, stå på!!:D
 
Føler med deg!!! Nå føles det like vanskelig å få positiv EL-test som G-test. CD 27 her og ingen positiv EL-test, så vet godt hvor kjipt det er å vente.
Dere er jo himla gode som klarer å få til så mye sex med mange små, stå på!!:D

Har du nylig sluttet på prevensjon eller ammet du også, eller har du vanligvis lange sykluser? Mine sykluser innimellom alle barna har alltid vært mellom 30-34 dager, men oftest 31, så antar jo at EL kommer snart.. En gang (mellom nr.3&4) hadde jeg en syklus på 40 dager, med en veldig kraftig og lang menstruasjon så lurer på om det kan ha vært en veldig tidlig sa. Lutealfase min virker å ha vært på ca 13 dager jevnt, så er ikke kjemperart om EL kommer ila de neste 2-3 dagene for da vil syklusen fortsatt være innenfor ‘normalen’:) Slitsomt å ikke vite:happy090

Hehe- blir en quicky når vi legger oss hver kveld- ikke så lett å få til ellers akkurat :hilarious: Ikke så spennende kanskje, men koselig allikevel:p
 
Har du nylig sluttet på prevensjon eller ammet du også, eller har du vanligvis lange sykluser? Mine sykluser innimellom alle barna har alltid vært mellom 30-34 dager, men oftest 31, så antar jo at EL kommer snart.. En gang (mellom nr.3&4) hadde jeg en syklus på 40 dager, med en veldig kraftig og lang menstruasjon så lurer på om det kan ha vært en veldig tidlig sa. Lutealfase min virker å ha vært på ca 13 dager jevnt, så er ikke kjemperart om EL kommer ila de neste 2-3 dagene for da vil syklusen fortsatt være innenfor ‘normalen’:) Slitsomt å ikke vite:happy090

Hehe- blir en quicky når vi legger oss hver kveld- ikke så lett å få til ellers akkurat :hilarious: Ikke så spennende kanskje, men koselig allikevel:p
Nylig sluttet på prevensjon etter mange år, har aldri gått lenge uten prevensjon. Så aner ikke hvordan den vanligvis er. Ble gravid uten at det var planlagt forrige gang. Min lutealfasen er også vært stabil på 15 dager.
Samme hvor lenge en har seg, så lenge en koser seg - og det blir barn av det ;)
 
Nylig sluttet på prevensjon etter mange år, har aldri gått lenge uten prevensjon. Så aner ikke hvordan den vanligvis er. Ble gravid uten at det var planlagt forrige gang. Min lutealfasen er også vært stabil på 15 dager.
Samme hvor lenge en har seg, så lenge en koser seg - og det blir barn av det ;)


Spennende da! Har du anelse om når IKM er? Hvor lang tror du syklusen er? Jeg tok en test til nå, enda svakere så vet ikke hva jeg skal gjøre;) Fristende å bare tempe å drite i EL-testene for er så slitsomt å gå 4t uten drikke/tissing hver gang jeg skal teste og ende opp med negativ test etter negativ test :oops: EL kommer jo etterhvert uansett hva jeg gjør eller ikke gjør:hilarious:
 
Spennende da! Har du anelse om når IKM er? Hvor lang tror du syklusen er? Jeg tok en test til nå, enda svakere så vet ikke hva jeg skal gjøre;) Fristende å bare tempe å drite i EL-testene for er så slitsomt å gå 4t uten drikke/tissing hver gang jeg skal teste og ende opp med negativ test etter negativ test :oops: EL kommer jo etterhvert uansett hva jeg gjør eller ikke gjør:hilarious:
Nei, aner ikke. Hatt syklus på 34 dager og 54 dager de to forrige. Jeg har kun testa på morgenen, det holder lenge nok for min del. Har også prøvd å holde meg, det går ikke:p
 
Back
Topp