Prøver på baby nr 2 ❤️

Dovendyret

Glad i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Julilykke 2023
:blob9Hei! Må ha et sted å samle tankene nå som vi begynner prøvingen igjen i januar 2022!

Jeg har alltid hatt litt lange (35-40) sykluser, men de har vært ganske stabile. Med unntak av 2 perioder på 1/2 år der mensen uteble - men dette mistenker jeg sterkt var pga. underspising og overtrening! Uansett, har fått påvist PCOS, både med innvendig UL og blodprøver. Er heldigvis normalvektig og sliter ikke med å holde vekten.

Jeg er nå 27 år og mannen 30 år. Vært sammen i 4år. Sluttet med prevensjon sommeren 2019 da jeg var 25. Gjorde ingenting annet enn å ha sex ofte, og graviditet uteble. I februar 2020 oppsøkte jeg privat gyn, som bekreftet diagnosen PCOS igjen. Men da jeg var der så hun på UL at jeg hadde hatt EL. Ble ikke gravid av det. Fikk starte metformin 850 mg x 2. Ble gravid etter ca 3 mnd. og vi fikk vår lille baby i februar 2021 :dummy:.

Jeg har bekymret meg MYE for infertilitet. Bare spør mannen... :hilarious: Har et sterkt ønske om 3 eller 4 barn, men målet er 2 fordi jeg er så redd for å bli skuffet hvis det ikke går. Ønsket egentlig ikke at barna skal være «for tette», men samtidig føler jeg for å begynne prøvinga nå igjen for å «sikre meg» et barn til hvis dere skjønner. Vil liksom ikke la noen muligheter gå til spille.

Har hatt 4 sykluser nå på rundt 35 dager. Ikke begynt med prevensjon etter fødsel, bare kjørt «sikre perioder» med mannen. Den siste syklusen tok jeg for første gang EL tester som slo ut cd21 og var positiv i ca 2 døgn (gikk dessverre tom for tester...). Hadde EL slim tror jeg. Merker ellers veldig lite til om jeg har EL eller ikke... For øvrig ammer jeg mini på 10 mnd ganske mye enda (han får ikke noe annen melk), så er redd det gjør at egget ikke slipper. Vil helst amme lenger :rolleyes:

Pga alle bekymringene mine vedrørende infertilitet oppsøkte jeg en annen privat gyn som ligger litt nærmere. Hun beroliget meg veldig. Hun syns eggstokkene så fine ut nå, har altså ikke PCO nå. Vi avtalte å avvente metformin, prøve ca 1/2 år. Så kunne jeg evt komme tilbake og da ville hun bruke letrozol. Jeg er litt usikker, følte at metformin var game changer sist. Men velger å prøve hvertfall 1/2 år nå på «naturlig» vis.

Dette blir et sted jeg kan tømme meg litt for tanker og bekymringer. Pluss holde litt oversikt i prøvingen. Er 8 dager til mensen ifølge Flo. Neste EL 25 januar. Blir spennende! :blob7
 
Veldig spennende å lese i dagboka di, og sikkert deilig å tømme sjela litt her. Jeg ligger ganske likt i løypa som deg. Er selv 27, har PCOS og fikk en datter desember 2020 :D Venter nå en liten en i august. Tenker det er mange fordeler med tette småtroll, og håper det klaffer raskt for dere! ☺️
 
Veldig spennende å lese i dagboka di, og sikkert deilig å tømme sjela litt her. Jeg ligger ganske likt i løypa som deg. Er selv 27, har PCOS og fikk en datter desember 2020 :D Venter nå en liten en i august. Tenker det er mange fordeler med tette småtroll, og håper det klaffer raskt for dere! ☺️

Å gratulerer, så deilig å høre at andre med pcos «får det til» hvis du skjønner :rolleyes:. Gratulerer med en liten i magen! Alle rundt meg sier at jeg IKKE må få to tette, at han jeg har nå må få være enebarn lengst mulig. Men ser ikke helt den - barn 2, evt 3 og 4 vil jo aldri være enebarn :hilarious: Så vi skal kjøre på :smug:
 
Å gratulerer, så deilig å høre at andre med pcos «får det til» hvis du skjønner :rolleyes:. Gratulerer med en liten i magen! Alle rundt meg sier at jeg IKKE må få to tette, at han jeg har nå må få være enebarn lengst mulig. Men ser ikke helt den - barn 2, evt 3 og 4 vil jo aldri være enebarn :hilarious: Så vi skal kjøre på :smug:

Ja, jeg skjønner hva du mener, og føler det på samme måte. Deilig å se andre i samme situasjon, og at det går veien :p

Veldig enig med deg i at alle etter førstemann aldri vil kjenne på å være enebarn. Min søster var enebarn i noen år, og jeg har hørt et par underholdende historier om hennes veslevoksne vesen :hilarious: er ikke nødvendigvis fordelaktig å være enebarn over lang tid. Tenk så hyggelig å dele masse av de samme barndomsminnene også :happy:
 
Snakket med venninne idag og barn nr 2, vi har første på ca samme alder. Mannen der vil helst vente litt nå, er sliten. Hun hadde håpet å være gravid igjen innen nå. Glad mannen min er like ivrig (nesten mer!) enn meg på å starte prøvinga.

I kveld fikk vi for første gang på lenge hatt litt kveld sammen. Mini har vært utrolig vanskelig med søvnen, trengt at jeg ligger sammen med han. Men idag sovnet han kl 22 (som er leggetid her, hehe) etter ca 5-10 min pupp. Sov fortsatt da jeg la med 23.30, så på babycallen at han våknet 1-2 ganger, men da klarte han å sette inn smokken og sove videre. Det er noe han har begynt med nylig, og håper det varer! Vi har tross alt hatt maaaange måneder med våkning hver time eller oftere heeeele natten :rolleyes:

Ellers er det første dag med pappaperm imorgen :eek: Jeg begynner først i nytt vikariat 1. mars, så vi blir gående oppå hverandre. Jeg tror det blir koselig med tid sammen. Planen var å dra til Spania og leiligheten der, men nå avventer vi og ser an Omikron :rolleyes: Har kommet maaaasse snø, så vi skal nok kose oss hjemme. Kjøpt en brukt pulk som vi skal testkjøre bl.a.! :woot:
 
Straks ferdig med mensen. Så venter en heeeeel uke før jeg kan starte med EL-tester.

Hatt 2 normale sykluser nå, hhv 34 og 35 dager. Er veldig glad for det og håper dette holder seg <3

Ellers så føler jeg mye rart. På en side har jeg dårlig samvittighet for at jeg tenker på ny baby når jeg har lille gullklumpen på 10 mnd. Syns liksom han fortjener meg alene litt lenger, han er jo fortsatt et klistremerke, særlig på natten. Redd for at ny baby så tidlig vil gjør at han føler seg «avvist» av mammaen sin :-( uff det er verdens verste tanke! Samtidig vil jeg ikke vente for lenge med å starte prøvingen og mannen vil veeeldig gjerne starte i januar/februar. Åh, så mye følelser :-/
 
Da er vi like langt i løypa! Jeg ble ferdig med mensen på søndag og denne uken er sååå lang.
Vi er også igang med prøvingen på nr.2! Jeg fødte i 2017, så har tatt litt lengre tid for meg å bli klar:yuck:
Masse lykke til!! Gleder meg til å følge deg.
 
Da er vi like langt i løypa! Jeg ble ferdig med mensen på søndag og denne uken er sååå lang.
Vi er også igang med prøvingen på nr.2! Jeg fødte i 2017, så har tatt litt lengre tid for meg å bli klar:yuck:
Masse lykke til!! Gleder meg til å følge deg.

Spennende! Jeg har litt lange sykluser så tror ikke EL er estimert før cd 21... men begynner å teste i god tid på forhånd, i tilfelle!

Kjenner litt på at jeg egentlig ønsker litt større mellomrom på dem, men som jeg har skrevet så tør jeg liksom ikke. Håper liksom det skal klaffe i sommer eller tidlig høst. For da blir det ganske greit aldersforskjell på dem pluss det blir vårbaby, som kan være praktisk syns jeg :) meeeen dette er det ikke jeg som bestemmer føles det som :p
 
Nå skjønner jeg ingenting. Appen estimerer EL imorgen. Testene siste dagene vært litt stigende syns jeg, men idag helt blenda??? Hva har skjedd :(
 

Vedlegg

  • F9947CD2-34B6-43BF-BA0A-8873BC878501.jpeg
    F9947CD2-34B6-43BF-BA0A-8873BC878501.jpeg
    1,5 MB · Visninger: 28
Back
Topp