Prøver og Covid-19-positiv

E89

Betatt av forumet
Oktoberbarna 2021♡
Jeg jobber i helsevesenet og prøver å bli gravid i disse dager. Er idag 2 dpo i denne PP og fikk akkurat den kjipe beskjeden om at jeg har testet positivt for korona:( jeg har ikke hatt noen symptomer før nå, men ble satt i karantene fra onsdag av pga kollegaer som testet positiv.

Er det noen som har noe erfaring med prøving og det å være koronapositiv? Jeg er litt stressa for om det har noen negative innvirkninger på en eventuell graviditet. Noen som har noe å si på dette?:anyone

Last edited:
Har ingen erfaring da jeg heldigvis har sluppet unna smitten så langt. Men, det sies jo at det ser ut som at det ikke har noen effekt på fosteret. Det er lite forskning på det enda, men den som har vært har ikke vist noe urovekkende sånn som jeg har forstått det.

Jeg har testet positivt, samme med sambo. Jeg snakket med lege og hun sa det var ingenting i veien for å prøve. Eneste problemet er lysten på oss begge. Vi har så lyst men er slitne
Følger denne tråden for alt er jo ganske nytt men vil tro det ikke er noe i veien for å fortsette prøvingen selvom man er positiv
Skriv gjerne til meg på pm også

Hei gode du :) kan med ganske stor sikkerhet sei at det ikkje vil ha noko som helst innvirkning på ei eventuell spire ❤ miljøet i livmora er ikkje lett påvirkelig i det heile, og babyen vil ikkje være kobla på deg før om mange veker! Om du er frisk og rask fra før er også sjansene for at du berre får milde symptomer ganske store, og då er det også lettere å slippe å bekymre seg :)
Det positive med dette er jo at om du er gravid har du jo immunitet mot korona nesten resten av svangerskapet ❤

Men ja, som sagt, høyst lite sannsynlig at det vil påvirke miljøet i livmora så negativt at baby ikkje fester seg, og når baby har festa seg er du så godt som friskmeldt igjen ❤

Jeg har testet positivt, samme med sambo. Jeg snakket med lege og hun sa det var ingenting i veien for å prøve. Eneste problemet er lysten på oss begge. Vi har så lyst men er slitne
Følger denne tråden for alt er jo ganske nytt men vil tro det ikke er noe i veien for å fortsette prøvingen selvom man er positiv
Skriv gjerne til meg på pm også

Okei, så bra legen har sagt det:) Nei, man orker jo svært lite når man er syk dessverre.
Er heldigvis selv over el nå denne pp, så blir ikke noe mer prøving denne syklusen i hvertfall. Var/er bare litt undrende over om denne sykdommen vil påvirke negativt mtp fremtidig fertilitet, eggløsning etc :meh:

Hei gode du :) kan med ganske stor sikkerhet sei at det ikkje vil ha noko som helst innvirkning på ei eventuell spire ❤ miljøet i livmora er ikkje lett påvirkelig i det heile, og babyen vil ikkje være kobla på deg før om mange veker! Om du er frisk og rask fra før er også sjansene for at du berre får milde symptomer ganske store, og då er det også lettere å slippe å bekymre seg :)
Det positive med dette er jo at om du er gravid har du jo immunitet mot korona nesten resten av svangerskapet ❤

Men ja, som sagt, høyst lite sannsynlig at det vil påvirke miljøet i livmora så negativt at baby ikkje fester seg, og når baby har festa seg er du så godt som friskmeldt igjen ❤

Tusen takk for svar<3 Det var oppmuntrende å høre:Heartbigred

Back
Topp