Prøver med angst

Navaje

Forelsket i forumet
Tenkte å skrive litt her, for å få ut litt. Føler jeg blir «plagsom» for de rundt meg. (Som btw har blitt kjapt gravid)

Jeg er 25 år, slutta på prevensjon i September 2017. Var ikke aktive prøvere før Januar 2018. Allerede da hadde jeg det for meg at det var noe galt. Leste rundt om kring og fikk det for meg at jeg har endometriose og at egglederne mine var tett. I Mai var jeg på privatklinikk å fikk ultralyd. Alt så fint ut, og da gyn sa at egglederne mine var åpne og fine var jeg på gråten av glede.

Nå har vi prøvd 7 pp og enda har ingenting skjedd. Jeg gikk til og med så langt at jeg kjøpte hjemmesett for å teste sæden til samboer :p alt fint der og.

Føler at alle rundt meg har blitt gravide kjempe fort og ingen skjønner situasjonen jeg er i « ikke stress, så skjer det» «jo mer du tenker på det, jo lengre går det» osv. Noe som forresten bare er BULLSHIT!

Velkommen hit :) Selv har jeg prøvd aktivt i 6 år over en 11 årsperiode uten resultat.
Og det er veldig mange, som har fått det til i mellomtida. Og det er like vondt hver eneste gang... Selv om de selvfølgelig fortjener det og alt det der :)
Men kjenner veldig på den følelsen.

Så bra alt var i orden :) Det er normalt å prøve, og sju måneder er ikke så lenge. Kanskje den snart sitter nå.
Ikke gi opp :)

Velkommen hit :) Selv har jeg prøvd aktivt i 6 år over en 11 årsperiode uten resultat.
Og det er veldig mange, som har fått det til i mellomtida. Og det er like vondt hver eneste gang... Selv om de selvfølgelig fortjener det og alt det der :)
Men kjenner veldig på den følelsen.

Så bra alt var i orden :) Det er normalt å prøve, og sju måneder er ikke så lenge. Kanskje den snart sitter nå.
Ikke gi opp :)
Takk skal du ha! :D

Åh, det er trist å høre at du har prøvd såppass lenge.. er du igang med IVF? :happy:

Tar nok bare sorgene på forskudd da jeg er redd vi ikke bli å få det til..

Takk skal du ha! :D

Åh, det er trist å høre at du har prøvd såppass lenge.. er du igang med IVF? :happy:

Tar nok bare sorgene på forskudd da jeg er redd vi ikke bli å få det til..

Jeg har brukt veldig lang tid ja, skikkelig frustrerende og fælt. Men er i gang med IVF nå ja.
Så håper det fungerer :)

Jeg er og livredd for ikke å få det til, forferdelig tanke... Det å forbli barnløs er en trist tanke.
Har brukt hele mitt voksne liv på å prøve, sååå, den er skremmende den tanken.

Jeg har brukt veldig lang tid ja, skikkelig frustrerende og fælt. Men er i gang med IVF nå ja.
Så håper det fungerer :)

Jeg er og livredd for ikke å få det til, forferdelig tanke... Det å forbli barnløs er en trist tanke.
Har brukt hele mitt voksne liv på å prøve, sååå, den er skremmende den tanken.
Så trist asså! Krysser alt jeg har for at dere får det til snart :Heartbigred

Så trist asså! Krysser alt jeg har for at dere får det til snart :Heartbigred
Takk :) Mister jeg trua, da kan jeg gi opp. Så har den med meg.
Det klaffer nok for oss begge etterhvert håper jeg. Krysser fingra :)

Glemte jo helt å få med: jeg har angst. Panikkangst.
I midten av Juni startet panikkangsten. Jeg fikk mensen som vanlig på dag 35. Julimåneden ble helt jævlig. Mensen ble forskøvet til 40 dager, angstanfallene kom fler gang om dagen og kroppen ble utslitt. Nå har jeg endelig kommet meg litt og er spent på syklusen. Kanse ut som jeg hadde el på dag 12-14 ut fra fitbiten.

Vedlegg

• 40F66557-4D7C-4ABB-94D0-5D0D5996F4B0.png
    40F66557-4D7C-4ABB-94D0-5D0D5996F4B0.png
    765,8 KB · Visninger: 95
Jeg følger også med på FitBit :) Veldig spennende.

Du er ikke alene med angst. Sliter litt jeg også, veldig opp og ned.

Det er superspennende!

Det er så trist, og det er så trust at det kan ta fullstendig over livet :(

Akkurat nå hater jeg alt som har med vekt og gjøre. Så nå prøver jeg å unngå vekta og alt som har med den å gjøre...

Ja, jeg er vokst opp med ei mor som til tider ikke turde å gå til postkassa en gang, så har opplevd mye angst i livet.
Både selv, og i familie.

Akkurat nå hater jeg alt som har med vekt og gjøre. Så nå prøver jeg å unngå vekta og alt som har med den å gjøre...

Ja, jeg er vokst opp med ei mor som til tider ikke turde å gå til postkassa en gang, så har opplevd mye angst i livet.
Både selv, og i familie.
Ånei, hvorfor det?
Jeg har gått fra å være kjempe aktiv med en høvelig bra kropp, til å ikke gidde noen ting. Gått opp Mange kg den siste tida pga det..

Jaa ikke sant, da er vi to :(

Ånei, hvorfor det?
Jeg har gått fra å være kjempe aktiv med en høvelig bra kropp, til å ikke gidde noen ting. Gått opp Mange kg den siste tida pga det..

Jaa ikke sant, da er vi to :(

Jeg har brukt halvanna år og gått ned 12 kg, og nå har jeg snart gått opp 3 kilo på ei uke... :oops::eek:
Disse IVF medisina til skyld :rolleyes:

Ikke greit alltid dette livet. Men heldigvis noen dager som er bedre enn andre. Nå er jeg alene hjemme til onsdag, og jeg er livredd mørket... Så jeg sitter stadig å jobber med hjernen min... :oops:

Våknet i dag med murringer. For murringer har jeg nesten hver dag fra EL og frem mot tanta kommer. Jeg er på dag 32 i syklusen, er spent på om syklusen bli på 34 dager, da angstanfallene har vært mye mindre denne syklusen.

Det gikk også opp for meg i dag at om 3 måneder har vi prøvd i et år. Å ha prøvd i 9 måneder er ikke mye, men når alle i den SVÆRE familien blir gravid bare dem blir sett på, så føles det som en EVIGHET! Og et STORT nederlag. Fant også ut etter mye etterforskning, at gyn som jeg var hos, mest sannsynlig «løy» om enkelte ting.. det er så enkelt å se på mange av disse legene og gynekologene har den «du er så ung så det feiler deg ingenting» holdningen..

I morgen starter jeg for fult med trening og kostholdet igjen, og jeg håper det gjør så jeg blir gravid fortere!

Tips mot å bli fortere gravid tas i mot med STOR takk! :D

Back
Topp