Prøver kontroll

Firsttry2019

Glad i forumet
Novemberbarna 19
Junibollene 2023
❁ Juliskatter 2026 ❁
Jeg var på kontroll før helga, men da rakk de ikke ta blodprøve og urinprøve. Skal tilbake til uka og ordne dette. Glemte helt å spørre mtp urinprøven jeg må ha med: skal denne taes om morgenen samme dag, eller skal jeg ta den rett før jeg drar dit?

Beste er morgenurin, men det viktigste er prøve :p

Så den tåler fint å stå i bilen hele dagen liksom? :hilarious:

Nei, den bør stå kaldt hvis det er mer enn 1-2 timer fra den tas til den leveres. Hvis det ikke lar seg gjøre er det kanskje bedre å holde seg noen timer før kontrollen, samt drikke lite, slik at du kan ta urinprøven rett før og da likevel få en ganske konsentrert urin.

Sist jeg var gravid stixa vi urinen selv på toalettet på jordmorkontoret.. Tissa bare rett i et plastbeger, stixa og tok med stixen inn om der var utslag (var den blank kunne man bare si fra om det). Koppen ble kasta og man vaska hendene.. ;)

Var ikke noe krav om at det måtte være morgenurin der.

Legen min er veldig streng på at det må være morgenurin. For å gjøre det lettere har hun booket alle kontrollene til tidlig på morgenen, jeg kan liksom ikke ta med urinprøve og sette den i felleskjøleskapet på jobb hele dagen :hilarious:

Legen min er veldig streng på at det må være morgenurin. For å gjøre det lettere har hun booket alle kontrollene til tidlig på morgenen, jeg kan liksom ikke ta med urinprøve og sette den i felleskjøleskapet på jobb hele dagen :hilarious:

Jeg ba jo om time sent på dagen selv slik at de ikke vet noe på jobb..er aldri til legen ellers, og har ikke fortalt noen der noe enda.. Han sa ingenting om morgenurin, så spørs om jeg får ordne før jeg drar fra jobb..og blir det feil får jeg bare innom med ny en annen dag:hilarious:

Back
Topp