tingeling1990
Glad i forumet
Kanskje flere her inne nå enn sist jeg spurte noen med stoffskifteproblemer her som vil dele litt erfaring?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei! Om du ikke er blitt satt på medisiner, så har det nok ikke vært høye nok verdier for dette. Men det burde allikevel sjekkes, at det ikke blir lavt. Om man har hypothyreose så skal man gå på medisiner, om blodprøvene sier at stoffskiftet er lavt. Har man lavt stoffskifte skal man ALLTID ta medisiner, ikke bare ved svangerskap. Men i svangerskapet synker det alltid mer, og dosene må økes for de som går på medisiner. Be legen din om å ta nye prøver, du får svar etter 1 døgn, og da ser de om det er lavt, og om du må medisineres. Høres veldig spesielt ut at legen din sier du har lavt stoffskifte uten å medisinere deg :-/ Det burde ikke gå an... Be om å få prøveresultatene dine, så kan du se på dem selv også. Stoffskifte styrer kroppen på mange måter. Cellene blir tregere, opptaket i tarmen kan bli dårligere etc. Det er veldig mye å sette seg inn i. Viktig å ha godt stoffskifte under svangerskapet, det er ofte forbundet med lav fostervekst. Les litt om hypotyreose, lettere enn å forklare. Men ville først sjekket om det er lavt eller ikke daJeg fikk beskjed for litt over 1 år siden at jeg har lavt stoffskifte, men jeg fikk aldri noe medisiner for det legen bare sa det trengte jeg ikke!
Når jeg var hos legen nå i uke 12+3 så tok de ikke ny blodprøve for å sjekke det igjen!
Var hos jordmor i dag å hun sa det var rart! 3 timer etter så ringer hun meg å sier du MÅ ringe legen i morra å be de ta ny prøve for uansett når man er gravid å har lavt stoffskifte så skal man ta medisiner :-/ jeg er nå i uke 14+1
Er det farlig at jeg ikke har tatt medisiner og ikke blir sjekket opp?
Har ca ingen peiling på dette siden legen sa det ikke var noe stress!
Energinivået er vanskelig å si under svangerskap, da man generelt kan være sliten, men er stoffskiftet godt regulert, så skal du egentlig ikke merke så mye til det Noen reagerer på økning, andre ikke. Selv merker jeg ikke så mye, men noen kan føle seg litt gira i kroppen etc. Verdiene mine svingte mye, men det gjør de alltid. Jeg hadde TSH på alt fra 2.6 til 24. TSH burde ligge under 2 i svangerskapet for å være optimalt Symptomene er som vanlig. Tørt hår, sprø negler, hodepine osv.Ja er litt mtp energinivå, hvordan kroppen reagerer på doseøkning med levaxin og hvordan verdiene har ligge under svangerskapet, symptomer osv
Forstår det godt, det er vanskelig det med stoffskifte. Men høres litt ut som det er litt høyt hos deg nå egentlig? Men vi alle reagerer jo forskjellig. Ja, da har du økt mye! Jeg økte fra 100mg til 150mg daglig, da gikk det tålig greit Ikke alltid lett for deg å merke om det er ustabilt da kanskje? Man skal ikke øke for mye av gangen heller, det er ikke bra for kroppen. Da kan man bli skikkelig dårlig. Håper dere finner en stabil dose, slik at du får det ålreit i svangerskapet ditt«bra» vi er flere om det, greit å ha noen å spørre til råds jeg sliter ekstremt med energien. Er helt ødelagt og gjør ikke annet enn å sove. Har snart dobblet levaxindosen, har mye hjertebank og høy puls som skal tyde på høyt men lave verdier. Tok nye prøver tirsdag så er spent på om jeg skal øke enda mere. Nesten så jeg tror det er tvillinger på fære siden det har blitt så fryktelig lavt Jeg er en liten nøtt ang stoffskiftet. Har som regel samme symptomer som ved høyt pluss lite energi når det er veldig lavt Derfor vanskelig å øke mye på engang med Levaxin. Vært uregelmessig i alle år, men stabilt siste året = mulighet for graviditet er bare så fryyyyktelig slitsomt å ha null energi, blir helt fortvilet :/
Tusen takk for svar da skal jeg ringe legen i morgen og få tatt nye prøver.Hei! Om du ikke er blitt satt på medisiner, så har det nok ikke vært høye nok verdier for dette. Men det burde allikevel sjekkes, at det ikke blir lavt. Om man har hypothyreose så skal man gå på medisiner, om blodprøvene sier at stoffskiftet er lavt. Har man lavt stoffskifte skal man ALLTID ta medisiner, ikke bare ved svangerskap. Men i svangerskapet synker det alltid mer, og dosene må økes for de som går på medisiner. Be legen din om å ta nye prøver, du får svar etter 1 døgn, og da ser de om det er lavt, og om du må medisineres. Høres veldig spesielt ut at legen din sier du har lavt stoffskifte uten å medisinere deg :-/ Det burde ikke gå an... Be om å få prøveresultatene dine, så kan du se på dem selv også. Stoffskifte styrer kroppen på mange måter. Cellene blir tregere, opptaket i tarmen kan bli dårligere etc. Det er veldig mye å sette seg inn i. Viktig å ha godt stoffskifte under svangerskapet, det er ofte forbundet med lav fostervekst. Les litt om hypotyreose, lettere enn å forklare. Men ville først sjekket om det er lavt eller ikke da
Høres lurt ut Selvom man ikke går på medisiner til vanlig, så må mange gjøre det under svangerskapet, så ta noen prøver for å se Lite eller ingen bivirkninger på medisinene også, slik at du vil i såfall kun føle deg bedre etter en stund Lykke tilTusen takk for svar da skal jeg ringe legen i morgen og få tatt nye prøver.
Var innom istad og skulle få ut svarene på di andre prøvene og spurte da om de hadde tatt stoffskifte også, ho sa nei det var det ikke, men tar det neste gang du skal til legen! Men det er jo lenge til.
Så da ringer jeg i morgen
I begynnelsen av svangerskapet så var jeg så trøtt at jeg orket absolutt ikke noenting! Blir svimmel ofte, vondt i hode, hjertebank og sovner på sofaen hver kveld! Aldri sovnet på sofaen før! Helt gåen! Så kanskje det har noe med stoffskifte å gjøre. Har aldri tenkt noe over det Pga legen sa det gikk fint liksom!
Forstår det godt, det er vanskelig det med stoffskifte. Men høres litt ut som det er litt høyt hos deg nå egentlig? Men vi alle reagerer jo forskjellig. Ja, da har du økt mye! Jeg økte fra 100mg til 150mg daglig, da gikk det tålig greit Ikke alltid lett for deg å merke om det er ustabilt da kanskje? Man skal ikke øke for mye av gangen heller, det er ikke bra for kroppen. Da kan man bli skikkelig dårlig. Håper dere finner en stabil dose, slik at du får det ålreit i svangerskapet ditt