Prøver her også - sommerferi i Norge

SillyDilly

Forumet er livet
Ja, nå er jo "snart" sommerferien her, og vi må jo begynne å planlegge. Har jo dratt til syden hvert år, men tenkte å prøve oss på Norge i år - eller sommerhus i Danmark (noe som ikke er så lett å finne med 3 familier, 4 barn og 1 hund) hehe..

Tenkte kanskje Kr.Sand med dyreparken osv - noen som har vært der? Har funnet ut at det er sviiindyrt, koster jo 4000kr for oss (2 voksn, 3 barn) med inngang til dyreparken 2dager + badelandet og sabeltann. Djiiiz! Men, men det er nå det barna vil så[:D] Tenkte da å bo på en billig campinghytte + telt. Altså dele opp litt, litt i telt - har jo en giiiigalavo som må brukes, og litt i hytta så mor får litt comfort[:D] Noen tips? Og vi har jo lyst til å være borte i 1,5-2 uker. Kanskje da 4 dager i kr sand nærme dyreparken, og bo i telt og så 7 dager et annet sted i en campinghytte. Noen ideer? Eller noen som har noe heeeelt annet å foreslå?

Og til sist: Hva skal dere i sommer?

vi er dritkjedelige og drar til østersund, skal dra sammen 3 familier. leie hver vår hytte, og de er ganske nye og fine. så det blir nok bra[:)] ungene gleder seg hvertfall!

ORIGINAL: Shopoholic

Vi skal til danmark 1 uke med en annen familie. Leid stort hus med basseng og stor tomt, en times tid fra legoland. Vi blir 4 voksne, 5 barn og 1 hund [:)] Nå skal det sies at jeg ikke er noe spes ferie menneske [8D] Vil heller være hjemme og sette opp hekk og ordne og stelle men det blir nok kos.

Å hvor leide dere hytte, og hvor lenge siden er det dere leide? Er så mye som er tatt nå, er for sent ute som aLLTID[&o]

Sommerhus i Danmark:
http://www.danferie.no/Forside_Article_1.aspx

Vi hadde lyst til å leie sommerhus i Danmark, men fant ingen å reise sammen med som har barn[:)] Noen skal plutselig føde i sommer, et vennepar mistet osv. Og det er ikke alle femilier jeg overlever en uke eller to sammen med nemlig[:D]

Gubben har visst nedstemt langtur til Thailand el. med barn.

Blir en tur til sydeligere strøk enten Marbella med sviger og en haug andre, eller tur kun vi i familien.
Nicholas skal til Kristiansand med morfar i allefall for åse Sabeltann, så det slapp jeg. Har jo sett showet to ganger tidligere vi.

Så blir det en Risør hyttetur som alltid, og noen turer til Hvaler med venner, og ellers vet vi ikke.
Har jo 9-10 feller ferie uker denne sommeren jeg og samboeren så greit å få lagt litt planer[:)][:)]

Så mye feri Looney - deilig da!

Vi er vell 4 vennepar som kunne tenkt oss å leie hus i Danmark, men ja er mange kriterier som skal fylles osv osv - så er vi 1/2 vennpar som har barn, så de andre har kanskje ikke helt samme gleden over sabeltann - vet ikke jeg[8D]

Har dere hytte på Hvaler? Hvor på Hvaler? Besteforeldrene til E har hytte der og vi pleier å være der endel på sommeren, hadde vært morro å sagt hei om vi var der likt[:)]

Broren til sambo har hytte på Kirkøy, og et vennepar har litt ut i skjærgården 10 min med båt fra Skjærhalden[:)] Så det blir noen Hvaler turer hver sommer. Det er så deilg og pent der[:)][:)]

Kan jo plinge på deg når vi skal dit[:)][:)]

ORIGINAL: suki

Foreslår aktivitetsferie i hagen til Suki. Her kan de voksne male hus, mens barna kan boltre seg i stor hage med fotballspilling, lekehus, oppblåsbart basseng og sandkasse! Alle måltider er selvfølgelig inkludert og etter endt arbeidsøkt vil det nok bli en utepils eller to på slitne arbeidere og is til barna!

Fristende eller???

Der har du mine sommerplaner ihvertfall! [&:]
Kypros til høsten håper jeg.

Hørtes kjempe koselig ut[:)][:)] I'm in

Blir dårlig med ferie på oss.... har kunn en uke med ferie, og jeg har ikke verdens beste økonomi, så får se hva som skjer...

Men veldig fint å feriere i Danmark[:)] var der når jeg var liten, legoland var helt topp[:D]

Vi har bestilt opphold på hotellet i dyreparken i kr sand..Vi skal være der fra onsdag til søndag
Og vi har billetter til dyreparken for alle dagene pluss billettet til nattshowet til sabeltann

ORIGINAL: Buffi

Vi har bestilt opphold på hotellet i dyreparken i kr sand..Vi skal være der fra onsdag til søndag
Og vi har billetter til dyreparken for alle dagene pluss billettet til nattshowet til sabeltann

Kan jeg spørre hvor mye dere måtte betale for det?

ORIGINAL: SillyDilly

Dyrt

Dyrt

Det jeg tenkte meg! Har sett litt på det samme selv, og hvis vi bare skulle dratt vi i familien hadde vi muligens gjort det, men nå skal vi jo med 2-3 andre vennepar, og da blir det jo litt anderledes - spess når de ikke har barn!

Dyrt

Det jeg tenkte meg! Har sett litt på det samme selv, og hvis vi bare skulle dratt vi i familien hadde vi muligens gjort det, men nå skal vi jo med 2-3 andre vennepar, og da blir det jo litt anderledes - spess når de ikke har barn!

i fjor leide vi en av hyttene som ligger på utsiden av dyreparken..Ble billigere men dem var vist ikke til leie i år

Jeg syns hus i Danmark var veldig bra. Det skal vi definitivt gjøre igjen, sikkert neste sommer.
Dyreparken har vi ikke vært i men har veldig lyst. Syns det hørtes ut som en bra plan du hadde. [:)]

Vi skal nordover, hjem til familen i Mo i Rana. Der blir det litt lokale utflukter, skal leie rorbu ute på kysten og fiske. [:)]

dere er hjertelig velkomne til og slå opp lavvoen her på landet. [8D][;)]

ellers sliter vi med samme dillemma hvor vi skal dra på ferie..
skal definitivt ikke til dyreparken, der har vi vært 3 år på rad nå.. [8D]

ORIGINAL: *xsnox86*

dere er hjertelig velkomne til og slå opp lavvoen her på landet. [8D][;)]

ellers sliter vi med samme dillemma hvor vi skal dra på ferie..
skal definitivt ikke til dyreparken, der har vi vært 3 år på rad nå.. [8D]

Haha... Morro.. Hvor er det du bor? Tenker at vi skal dra herfra 4 Juli - destinasjon ukjent[8D]

Vi skal ei uke til Danmark. Leier feriehus, vi er 18 stk. totalt, hele svigerfamilien, 7 barn [:)] vi har kjøpt et eller annet pass til Dyreparken, tar et par dager på sørlandet [:)] også blir det Sabeltann show!

Back
Topp