Prøver her inne også...

Demeter

Glad i forumet
Junibarna 2015
Kanskje noen av dere kloke damer kan hjelpe meg litt?

Jeg sluttet på cerazette i november, etter å ha gått på de i 3 år ( etter min sønn var født i 2010). Jeg hadde en liten blødning i månedsskiftet november/desember, og to uker senere skikkelig mensen 15.desember.

Rundt 29. Desember hadde jeg smerter i venstre side som jeg antok var eggløsningssmerter. Det rare var at det begynte igjen på høyre side 1. Januar. Aldri hatt noe slikt før, men jeg har endometriose, og tenkte at det kanskje kan ha vært oppblomstring av dette etter pilleslutt.

I går fikk jeg en innskytelse og tok en graviditetstest (selv om det logisk sett er umulig å få positivt om eggløsningssmerter var 29.desember). Til min store overraskelse kom en svaaaak strek opp i resultatfeltet. Jeg tenkte det måtte være noe feil på testen og tok to nye i dag, en jeg bare tok vann på og en med urin, for å se om de ble like. Igjen kom det opp en svaaaak strek på den med urin og ingenting på den med vann..... Skal jo ikke være mulig? Kanskje det er bare jeg som ser strekene, og er helt tullebusk....

Kan jo ha hatt eggløsning tidligere, men da skjønner jeg meg ikke på hva smertene var ( og har aldri hatt kortere syklus enn 28dager, før forrige graviditet hadde jeg 31dagers syklus.

Tiden får jo vise om det er noe. Er det noen andre som har fått svake streker så tidlig?

Under er de tre testene, øverst den med vann på, uten noe strek nummer to, i midten den fra i går og nederst den fra i dag. Ingen er tatt med morgen urin, får prøve det om noen dager, og ta det derfra. Som dere ser er strekene svært svake! Hvis man i det hele tatt ser de på bildet?

image-jpg.45564
 
Jeg ser rosa svak svak strek på den midterste... :) Alt er jo mulig, kan ta opp til 3 mnd før kroppen kommer seg igjen etter cerazette sa legen min.. er individuelt hvor fort du slipper egget etter pille stopp.. noen har jo menstruasjon gjennom svangerskap, noen får festeblødninger og stikkende smerte når egget fester seg :) ville ventet to-tre dager til og sett om den ble enda tydligere :)masse lykke til :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Last edited:
Jeg fikk forresten litt sterkere svake streker med rfsu test 8 dager etter eggløsning ;)
 
Jeg sluttet med prevensjon i starten av november. Fikk da en liten blødning og 18 dager senere kom mensen igjen. Kroppen kan bli litt rar etter å ha sluttet med prevensjon. Det er godt mulig at du har hatt eggløsning tidligere.
 
Takk for svar! Det er nok riktig at hormonene er litt på bærtur etter flere år på cerazette. Får meg ikke helt til å tro at de virkelig kan være positive. Siden det er så fryktelig tidlig så tar jeg det hele med en liten klype salt. Men blir spennende å se, får oppdatere om noen dager om jeg får sterkere strek da :) veldig uventet om det virkelig har klaffet så fort, er ikke noe jeg har forventet. Men kaaanskje jeg også får en september termin?!?!:rolleyes:
 
Jeg sluttet med prevensjon i starten av november. Fikk da en liten blødning og 18 dager senere kom mensen igjen. Kroppen kan bli litt rar etter å ha sluttet med prevensjon. Det er godt mulig at du har hatt eggløsning tidligere.
Høres jo litt ut som med meg, bare at jeg sluttet med pillene i slutten av november (23. Tror jeg det var) Når har du termin? :)
 
Termin 11.september :)
 
Back
Topp