Prøver her da...

Latterfrosken

Forumet er livet
Ingen som svarte på skravleforum og det haster. Noen som har noen gode råd mot tannverk? Har så inni granskauen vondt! Har tatt to paracet, men skal jo ikke akkurat hive innpå av det heller. Derfor lurer jeg på om det er noen som vet om det er noen kremer eller lignende man kan smøre på? Eller kjærringråd??? Har vondt, så blir glad hvis noen kan hjelpe!!!!

Ok og det selger de på apoteket? Og det er ikke farlig når man går gravid??? Hva heter det du smører på?

er det en visdomstann eller en vanlig tann? hadde dratt til tannlegen, for blir det betent må det fikses der... Sånt går ikke over av seg selv.. Ibux funker, men det skal du jo ikke ta.....

Er bare en vanlig jeksel. Og tannlegen går jeg helst ikke til. Får jo ikke tatt bedøvelse. Og det må jeg ha... Har sliti med tenna leeenge. Men hadde håpet at de skulle være bra frem til nyttår. Er nok betent ja... hadde det på andre siden og, men da gikk jeg så lenge til slutt at det gikk over... og det resulterte i at jeg må ha omfattende rotfylling... *grøss*

Altså må man så må man... Det er farligere å gå med infeksjon i munnhulen enn å bruke lokalbedøvelse... Jeg vil råde deg til å dra til tannlegen, få åpnet opp å så rette på alt når ungen har kommet ut!!!
En infeksjon i kroppen med barn i magen kan påvirke barnet!!! Munnskyllevann trur jeg ikke vil hjelpe... Hva slags smerter er det du har egentlig?
Lenge siden du var hos tannlegen sist?

Ja det er ikke noe problem å fo lokalbedøvelse, man vil bare helst la vær å behandle gravide, men jeg har da vært med på å behandle de både med trekking og rotfyllinger...

Jeg har fått bedøvelse selv om jeg er gravid. Men det har blitt lagt midlertidig fylling fordi hun ville vente med rtg bilde til etterpå. Ring tannlege du!

ORIGINAL: maritk

paracet har ikke så god effekt på tannverk, da er ibux bedre siden det er betennelsesdempende. jeg fikk tips fra tannlegen om å ta en ibux og en paracet mot tannverk, eller hvis det ikke hjalp: to ibux og en paracet.
god bedring!

Ikke ibux i svangerskap!!!

ibux å paracet er kjempebra sammen, men desverre skal man jo ikke ta ibux under graviditeten...

Hei Pastella. Har vanlig tannverk. Smerter oppover i hodet på en måte.. i tinningen. Spenner meg hele tiden. Så har nok litt vondt pga det også. Jeg fikk beskjed av min tannlege at de ikke ville gjøre noe med meg før jeg var ferdig med graviditeten. Men kjøpte sånn Dentoxin, og det funka litt... deilig. Er det farlig for barnet at jeg går med tannverk da? Det kan vel ikke lage noen misdannelser det vel?

Det kommer jo helt ann på hvorfor du har tannverk.. Om det er på grunn av betennelse/infeksjon eller et hull.. Er nok best å høre med en tannlege uannz.. Lykke til, tannverk er no dritt!!

Back
Topp