Gravid med førstemann ❤️

9DPO - ingen tvil om at dette er to streker
Denne streken så til og med min kjære.

Nå er det helt bekreftet: per nå er jeg gravid! Jeg vet ikke helt selv om jeg tror på det, samtidig som jeg har visst dette siden fredag. Jeg er så sliten og susete i hodet - UTEN å ha gjort noe denne helga. Har strikket og gått turer, liksom. Det pleier ikke å gjøre at jeg sovner til vanlig tid, akkurat.
Men nå må jeg ta dette innover meg, og krysse alt jeg har for at det utvikler seg til å bli en sunn og frisk liten baby :smiley-bounce016
Fantastisk! Gratulerer!:smiley-bounce016
 
10DPO

Om testing
Dagens test. Den øverste er fra i dag, og den nederste fra i går.

Har vært litt fram og tilbake om jeg ønsker å teste hver dag - eller om jeg venter til IKM med neste test, men nå har jeg kommer fram til at jeg tester hver dag. Det er en trøst i å se streken hver dag før jobb. Kjenner jeg er så redd for at dette skal gå galt, så jeg holder en liten avstand til det hele enn så lenge.

Symptomer
Kjenner jeg er trøtt og sliten, ellers har jeg vært litt småkvalm i dag. Har fortsatt mye utflod, og må ofte tisse. Kjenner mye murringer i livmor og korsrygg også. Fra tid til annen, stikker det i brystene også.
Jammen meg mange symptomer! Kanskje jeg er lenger enn 10DPO? Kan jo hende jeg kjenner så mange av symptomene fordi det ikke er så lenge siden jeg sist var gravid, og selvfølgelig skal jeg ikke stikke under en stol at jeg kjenner ekstra etter nå, også :hilarious:

TUL
Fått time til TUL 26.11 - det blir veldig bra! Dette var en gynekologtime jeg egentlig skulle ha denne uka, men som jeg fikk flytta og byttet innhold på. :happy: Tenker vi skal ha en TUL til rundt uke 12 også, men har ikke bestilt time.
 

Vedlegg

  • 22EBFA7E-EF52-4BC5-8034-69427EBDDE5D.jpeg
    22EBFA7E-EF52-4BC5-8034-69427EBDDE5D.jpeg
    373,3 KB · Visninger: 94
Nå spiser jeg frokost og drikker koffeinfri kaffe. Det smaker overraskende godt! Kaffe med koffein sparer jeg til lunsj på jobb. Legger ved bilde av den foreløpige test-rekka.

Den nederste testen er fra i dag, 11DPO. Dette føles så bra! Håper sånn at spiren holder helt til mål.

Ha en fin dag, til de som titter innom ❤️
 

Vedlegg

  • E895AD28-7631-4014-A3C4-9EDF41CCD18C.jpeg
    E895AD28-7631-4014-A3C4-9EDF41CCD18C.jpeg
    290,8 KB · Visninger: 81
Nå spiser jeg frokost og drikker koffeinfri kaffe. Det smaker overraskende godt! Kaffe med koffein sparer jeg til lunsj på jobb. Legger ved bilde av den foreløpige test-rekka.

Den nederste testen er fra i dag, 11DPO. Dette føles så bra! Håper sånn at spiren holder helt til mål.

Ha en fin dag, til de som titter innom ❤️
Kjempebra stigning allerede! :D gøy!! Har du en koffeinfri kaffe å anbefale? Jeg har ikke funnet en jeg syns er god i kaffemaskinen vår. Det eneste er nespresso kapsler og den koffeinfrie der, den syns jeg er god. Men den kaffemaskinen ligger i boden til moren min :hilarious: Får se om jeg ikke henter den etterhvert! Foreløpig har jeg unnet meg en koffein kaffe om dagen så langt :) Ha en fin dag! :Heartred
 
Kjempebra stigning allerede! :D gøy!! Har du en koffeinfri kaffe å anbefale? Jeg har ikke funnet en jeg syns er god i kaffemaskinen vår. Det eneste er nespresso kapsler og den koffeinfrie der, den syns jeg er god. Men den kaffemaskinen ligger i boden til moren min :hilarious: Får se om jeg ikke henter den etterhvert! Foreløpig har jeg unnet meg en koffein kaffe om dagen så langt :) Ha en fin dag! :Heartred
Jeg drikker Evergood, jeg synes den smakte godt :smug:
 
12 DPO

Hei! I går var jeg helt sikker på at dette ikke skulle gå veien. Jeg spottet brunt og hadde svake smerter i magen og i korsryggen. Dagens test gjorde meg hakket mer optimistisk, men holder fortsatt graviditeten på en armlengdes avstand..

Bestiller blodprøve hos lege til i morgen også :smug:
 

Vedlegg

  • FD1C6D7E-8346-44C1-B60B-B6BB03371335.jpeg
    FD1C6D7E-8346-44C1-B60B-B6BB03371335.jpeg
    346,5 KB · Visninger: 84
Så skummelt! Men stigningen på testene dine er veldige gode! Krysser fingrene for at alt er bra der inne :happy::Heartred
 
Beklager, skrev i feil dagbok :hilarious:
 
13 DPO - blodprøver i dag

Som overskriften sier, skal jeg til legen for å ta blodprøver i dag. Regner med jeg skal tilbake på mandag også. Streken er fortsatt sterk, med ser ikke ut til å ha blitt sterkere fra i går. Vet man EGENTLIG ikke skal sammenlikne, men…

I natt er første natta på veldig lenge at jeg ikke har vært oppe og tisset i løpet av natta. Jeg kjenner meg fortsatt «susete» i hodet, men er ikke kvalm og uggen. I går spottet jeg cirka like mye som dagen før. Har ikke spottet i natt. Håpløst å gå rundt og lete etter symptomer selv. Glad jeg skal ta blodprøver i dag! Håper spiren klamrer seg fast ❤️
 

Vedlegg

  • 8C0AAD60-B1A9-4856-8D99-C64799BA11A6.jpeg
    8C0AAD60-B1A9-4856-8D99-C64799BA11A6.jpeg
    400 KB · Visninger: 58
13 DPO - blodprøver i dag
Som overskriften sier, skal jeg til legen for å ta blodprøver i dag. Regner med jeg skal tilbake på mandag også. Streken er fortsatt sterk, med ser ikke ut til å ha blitt sterkere fra i går. Vet man EGENTLIG ikke skal sammenlikne, men…

I natt er første natta på veldig lenge at jeg ikke har vært oppe og tisset i løpet av natta. Jeg kjenner meg fortsatt «susete» i hodet, men er ikke kvalm og uggen. I går spottet jeg cirka like mye som dagen før. Har ikke spottet i natt. Håpløst å gå rundt og lete etter symptomer selv. Glad jeg skal ta blodprøver i dag! Håper spiren klamrer seg fast ❤️

Så spennende :) At testen ikke ser så mye sterkere ut fra CD28-29 kan komme av at doblingstiden til HCG er 48 timer. Så da kan du forvente økning og sterkere strek imorgen. Men blodprøver vil nok kunne gi deg mer eksakt svar på hvilken vei det går:) Masse lykke til! Krysser fingrene for deg og spiren:Heartred
 
Så spennende :) At testen ikke ser så mye sterkere ut fra CD28-29 kan komme av at doblingstiden til HCG er 48 timer. Så da kan du forvente økning og sterkere strek imorgen. Men blodprøver vil nok kunne gi deg mer eksakt svar på hvilken vei det går:) Masse lykke til! Krysser fingrene for deg og spiren:Heartred
Takk for svar, Millamor! Dette med doblingstid sa jeg selv til kjæresten min i dag tidlig. Men om jeg faktisk tok det innover selv? Nei. Ikke før du skrev til meg nå. :D Takk for fint svar ❤️
 
14DPO / 4+1

Testene stiger - det er jo veldig positivt!

Jeg spottet i går også, men mindre enn de andre dagene. Så da håper jeg at jeg er ferdig med spottingen og jeg kan gå ut i fra at jeg er gravid?! Kjenner jeg ikke klarer å slå meg helt til ro med det med den tanken. Jeg trenger å vite at blodprøvene er som de skal før jeg senker skuldrene. Ja, ja. Akkurat nå er jeg gravid, og det føles jo tross alt stas! ❤️
 

Vedlegg

  • 80929FD9-C146-4673-A6AF-2C5AC015F28C.jpeg
    80929FD9-C146-4673-A6AF-2C5AC015F28C.jpeg
    461,6 KB · Visninger: 67
4+2 - svar fra lege og test
I går fikk jeg svar fra legen (imponert over kjapt svar, til og med på en lørdag). 13DPO hadde jeg HCG på 220. Det virker jo lovende. Så skal jeg jo ta en test til for å se om det stiger som man ønsker.

Vi fortsetter å teste hver morgen. Begge har lyst til det, så da fortsetter vi med strimmeltester. Jeg er tom for tidligtester, så dette er MakeSure.

Spottingen fortsatte i går, men som alltid ikke i natt. I natt har jeg drømt en lang, rar og meget detaljert drøm, og sovet lenge. Kjenner meg sliten i dag. Det er jo er godt tegn :smug:
 

Vedlegg

  • 2E9745A1-2FFD-478B-BD2E-3D10C3E1D37E.jpeg
    2E9745A1-2FFD-478B-BD2E-3D10C3E1D37E.jpeg
    341,7 KB · Visninger: 64
4+2 - svar fra lege og test
I går fikk jeg svar fra legen (imponert over kjapt svar, til og med på en lørdag). 13DPO hadde jeg HCG på 220. Det virker jo lovende. Så skal jeg jo ta en test til for å se om det stiger som man ønsker.

Vi fortsetter å teste hver morgen. Begge har lyst til det, så da fortsetter vi med strimmeltester. Jeg er tom for tidligtester, så dette er MakeSure.

Spottingen fortsatte i går, men som alltid ikke i natt. I natt har jeg drømt en lang, rar og meget detaljert drøm, og sovet lenge. Kjenner meg sliten i dag. Det er jo er godt tegn :smug:

kjempeflott hcg resultat, og for en service av legen! Herlig:Heartred heier videre på deg
 
4+2 - svar fra lege og test
I går fikk jeg svar fra legen (imponert over kjapt svar, til og med på en lørdag). 13DPO hadde jeg HCG på 220. Det virker jo lovende. Så skal jeg jo ta en test til for å se om det stiger som man ønsker.

Vi fortsetter å teste hver morgen. Begge har lyst til det, så da fortsetter vi med strimmeltester. Jeg er tom for tidligtester, så dette er MakeSure.

Spottingen fortsatte i går, men som alltid ikke i natt. I natt har jeg drømt en lang, rar og meget detaljert drøm, og sovet lenge. Kjenner meg sliten i dag. Det er jo er godt tegn :smug:

Dét er lovende!
Eg hadde 332 15dpo, så om man tenker dobling av hcg hver 48t har jeg hatt ca 166 i hcg 13dpo og frøkna er nå 25+5 og virker å ha det bra inni her:)<3
 
4+3

Testen i dag ser sterkere ut en den jeg tok i går av samme merke. Sovnet relativt tidlig i går. Var sliten og trøtt i går, og har bittelitt ømme pupper.

Prøver å få til blodprøve hos legen i dag. Litt usikker på hvor lenge de har åpent i dag. Kanskje jeg må dra i morgen dersom det krasjer med jobb. Legen skrev til meg at jeg skulle ta det med ro med tanke på blødninger. Hehe, prøver å ta det med ro, men merker jeg lurer på hvorfor jeg har spottet så lenge. I går spottet jeg mindre enn alle de andre dagene, heldigvis!
 

Vedlegg

  • A94D2AED-27F5-4194-A5AD-5ADAF0456311.jpeg
    A94D2AED-27F5-4194-A5AD-5ADAF0456311.jpeg
    333,7 KB · Visninger: 56
Back
Topp