Gravid med førstemann ❤️

Prøver og håper

Glad i forumet
Juliknøttene 2022
Hei

Tenkte jeg skulle starte en dagbok for å få ut tanker og følelser jeg sitter med. Jeg synes babyverden-forumet er så raust og trygt. Har fått svar på så mye her de siste månedene, og nå har jeg skaffet meg et kallenavn og denne dagboka.

I vår hadde jeg en MA. Jeg trodde jeg hadde kommet over 14 uker, men fosteret hadde sluttet å utvikle seg 8+5. Det fikk vi vite da vi dro på UL for å sjekke at alt var i orden. Vi var virkelig ikke forberedt på at fosteret hadde vært dødt så lenge. Etter Cytotec-kur og utskrapning sluttet jeg ENDELIG å blø 23. april. Det var så herlig å endelig slutte å blø etter seks uker med blod... Vi har lagt inn aksjer flere ganger etter 23. april. Jeg følger ikke EL, så nå er jeg veldig spent. Jeg fikk nemlig prikkinger i korsryggen 1. mai og mellomblødninger 2.-4. mai. Tenk hvis det var en festeblødning?! Jeg aner jo ikke om jeg har hatt eggløsning, men jeg er veldig spent på om jeg kanskje er heldig og har blitt gravid allerede. Tankene går alle veier. Jeg håper jeg er gravid, men hadde jo vært for godt til å være sant?!

Jeg er redd det er for tidlig å ta graviditetstest allerede nå, og lurer på hvor lenge andre har hatt festeblødning, og hvor lenge etter de sluttet å blø de testet (positivt) på graviditetstest? Tiden går sååååå sakte!!

Litt om meg:
28 år, sammen med verdens fineste kjæreste. Vi ble gravid på første forsøk etter å ha sluttet på p-pilla. Har gått på pilla siden jeg var 17 år. Ellers føler jeg at alle rundt meg blir gravid. Kollegaer, familie, kjendiser... alle bortsett fra meg selv. Samtidig vet jeg at fordi jeg ble så fort gravid sist, kommer jeg jo sikkert til å bli fort gravid denne gangen. Men det føles som om hver dag går saktere enn noen sinne, og at alt jeg klarer å tenke på er om jeg er gravid eller når jeg blir det.
 
Velkommen hit!
Trist å høre at dere har måttet gjennom en så utrolig lei opplevelse som det må være å miste. Det må virkelig være så umenneskelig vondt:Heartred Samtidig høres det ut som dere er på god vei fremover, det er kjempebra! Som du selv sier; dere blir gravide:love7 Prøvetiden er sååå altoppslukende og tidkrevende… Jeg har ikke noen svar til deg, ville bare sende over masse heiing og en god klem!:talk017
 
Velkommen hit!
Trist å høre at dere har måttet gjennom en så utrolig lei opplevelse som det må være å miste. Det må virkelig være så umenneskelig vondt:Heartred Samtidig høres det ut som dere er på god vei fremover, det er kjempebra! Som du selv sier; dere blir gravide:love7 Prøvetiden er sååå altoppslukende og tidkrevende… Jeg har ikke noen svar til deg, ville bare sende over masse heiing og en god klem!:talk017


Tusen takk ❤️
 
I dag fikk jeg mellomblødninger igjen. Ikke noe murringer, kun litt blod på størrelse med en tjuekroning. Nå har jeg lagt fra meg tanken om at jeg har blitt gravid så fort. Det er vel litt sånn etter en MA at man kan forvente litt kluss i syklus. Tar imot TR med åpne armer. Mye bedre å få en skikkelig blødning enn å få mellomblødninger litt nå og da...
 
Hei! Så leit å høre at du har vært gjennom en MA :Heartred
Jeg har nå vært gjennom to som du har lest, og de har begge vært forskjellige. Begge mine embryo sluttet å slå i uke 8. Og det er kjedelig å måtte blø så lenge som du har gjort nå! Etter min første MA så blødde jeg ikke mer enn ca 6 dager tror jeg det var. Nå er jeg på min 7. dag og blør enda litt, men det har blitt betraktelig mye mindre de siste dagene.
Håper at mensen snart er på plass hos deg, så du slipper de teite mellomblødningene :Heartred
 
Hei! Så leit å høre at du har vært gjennom en MA :Heartred
Jeg har nå vært gjennom to som du har lest, og de har begge vært forskjellige. Begge mine embryo sluttet å slå i uke 8. Og det er kjedelig å måtte blø så lenge som du har gjort nå! Etter min første MA så blødde jeg ikke mer enn ca 6 dager tror jeg det var. Nå er jeg på min 7. dag og blør enda litt, men det har blitt betraktelig mye mindre de siste dagene.
Håper at mensen snart er på plass hos deg, så du slipper de teite mellomblødningene :Heartred


Takk for det ❤️ Du er veldig heldig som har sluppet unna blødninger i lang tid! Håper for oss begge - den som venter på noe godt venter ikke forgjeves!
 
I kveld får vi besøk fra en venn. Besøket skrev til meg på forhånd at hun skulle ta med vin, og det første jeg tenkte var: «jeg ikke vil ha vin. Jeg vil være gravid.» Jeg bestemte meg for å ta en test. Ikke testet siden søndag. Jeg tester egentlig en gang i uka, men følte på at det var lurt å teste fordi vi får besøk. Testen var blendahvit. Jeg kjente jeg ble så skuffa. Nå vil jeg ikke ha besøk, jeg kjenner jeg har lyst til å være alene med kjæresten, mine egne tanker og en serie. Vennen min har ikke ønske om barn, og jeg føler ikke hun vet hva jeg går igjennom i det hele tatt. Men det blir sikkert hyggelig når jeg først får besøk og er «i gang»...
 
Godt med langhelg, tar det helt med ro og nyter fri. Jeg jobber som lærer, så har fri fram til tirsdag.

Jeg bestemte meg for å være åpen med besøket i går, og skrev melding på forhånd at jeg hadde hatt en dårlig dag med tanke på alt som har skjedd. Fortalte ikke om graviditetstesten jeg hadde tatt tidligere på dagen. Vennen min sa under middagen at hun mente jeg burde vente med ny prøveperiode, i og med at vi mistet sist, og at det har vært leit for meg. Det kom helt ut av det blå. Vi har ikke snakket mye om det som har skjedd, og jeg må si at jeg ble skikkelig satt ut av at hun sa det. Jeg forklarte at jeg føler meg klar for å bli gravid igjen, og at det har føltes riktig lenge. Vi begynte å tenke på det ganske fort etter vi fikk vite om MA. Jeg sa også at jeg vet om flere som tenker likt som oss, mens noen trenger mer tid på å prosessere. Jeg vet hun sa det med omsorg, men det irriterer meg at folk skal mene ting de strengt tatt ikke vet noe om. Alt jeg ønsker er jo å bli gravid.
Jeg skal ta g-test igjen på søndag, og ser frem til det. Ikke lett å vite om eggløsningen har vært eller ikke når vi ikke ønsker å teste EL. Samtidig tenker jeg jo masse på om eggløsning har vært eller ikke, så jeg bruker jo sikkert like mye tid og energi på EL selv om jeg ikke tester/temper.
 
Godt med langhelg, tar det helt med ro og nyter fri. Jeg jobber som lærer, så har fri fram til tirsdag.

Jeg bestemte meg for å være åpen med besøket i går, og skrev melding på forhånd at jeg hadde hatt en dårlig dag med tanke på alt som har skjedd. Fortalte ikke om graviditetstesten jeg hadde tatt tidligere på dagen. Vennen min sa under middagen at hun mente jeg burde vente med ny prøveperiode, i og med at vi mistet sist, og at det har vært leit for meg. Det kom helt ut av det blå. Vi har ikke snakket mye om det som har skjedd, og jeg må si at jeg ble skikkelig satt ut av at hun sa det. Jeg forklarte at jeg føler meg klar for å bli gravid igjen, og at det har føltes riktig lenge. Vi begynte å tenke på det ganske fort etter vi fikk vite om MA. Jeg sa også at jeg vet om flere som tenker likt som oss, mens noen trenger mer tid på å prosessere. Jeg vet hun sa det med omsorg, men det irriterer meg at folk skal mene ting de strengt tatt ikke vet noe om. Alt jeg ønsker er jo å bli gravid.
Jeg skal ta g-test igjen på søndag, og ser frem til det. Ikke lett å vite om eggløsningen har vært eller ikke når vi ikke ønsker å teste EL. Samtidig tenker jeg jo masse på om eggløsning har vært eller ikke, så jeg bruker jo sikkert like mye tid og energi på EL selv om jeg ikke tester/temper.
Tror ikke andre som ikke har mistet kan sette seg inn i hvordan man føler det etter å ha mistet. Hun mente sikkert ikke noe vondt med det hun sa! Men det er jo som du sier, vi er alle forskjellige. Noen ønsker å prøve igjen med én gang, mens andre trenger tid til å fordøye hva som har skjedd.
Jeg føler det samme som deg. Ønsket å prøve igjen så snart det var mulig. Forrige gang så ventet vi én mens, men det ble samboer og jeg enige om. Denne gangen kjører vi på. Samboer har sagt at dette styrer jeg selv :D jeg føler meg klar, og hvorfor da vente? Så bare fortsett å stå på, håper sånn at det klaffer for dere snart :):Heartred
 
Godt med langhelg, tar det helt med ro og nyter fri. Jeg jobber som lærer, så har fri fram til tirsdag.

Jeg bestemte meg for å være åpen med besøket i går, og skrev melding på forhånd at jeg hadde hatt en dårlig dag med tanke på alt som har skjedd. Fortalte ikke om graviditetstesten jeg hadde tatt tidligere på dagen. Vennen min sa under middagen at hun mente jeg burde vente med ny prøveperiode, i og med at vi mistet sist, og at det har vært leit for meg. Det kom helt ut av det blå. Vi har ikke snakket mye om det som har skjedd, og jeg må si at jeg ble skikkelig satt ut av at hun sa det. Jeg forklarte at jeg føler meg klar for å bli gravid igjen, og at det har føltes riktig lenge. Vi begynte å tenke på det ganske fort etter vi fikk vite om MA. Jeg sa også at jeg vet om flere som tenker likt som oss, mens noen trenger mer tid på å prosessere. Jeg vet hun sa det med omsorg, men det irriterer meg at folk skal mene ting de strengt tatt ikke vet noe om. Alt jeg ønsker er jo å bli gravid.
Jeg skal ta g-test igjen på søndag, og ser frem til det. Ikke lett å vite om eggløsningen har vært eller ikke når vi ikke ønsker å teste EL. Samtidig tenker jeg jo masse på om eggløsning har vært eller ikke, så jeg bruker jo sikkert like mye tid og energi på EL selv om jeg ikke tester/temper.
Lærer her også, og denne langhelgen kommer godt med!

Veldig leit å høre at du har vært gjennom en MA. Jeg mistet selv to ganger i fjor, og venter fortsatt på å bli gravid igjen. MA i desember lagde skikkelig syklustull, og fikk ikke mensen igjen før i april. Jeg skjønner skikkelig godt at du ble lei det for det venninnen sa. Jeg har vært helt utrolig klar for å prøve igjen etter de gangene jeg har mistet, nesten desperat etter å bli gravid igjen. Det å tro at man er gravid og så måtte gå tilbake til start, har vært et skikkelig slag i ansiktet.

Jeg har fått kommentarer som går på at det var naturen som ryddet opp og at fosteret ikke var levedyktig som "trøst" når jeg har mistet, men det har virkelig ikke vært noe trøst. Jeg håper virkelig EL dukker opp hos deg snart! Får du noen form for kroppslige tegn som kan gi hint på at el nærmer seg?
 
Lærer her også, og denne langhelgen kommer godt med!

Veldig leit å høre at du har vært gjennom en MA. Jeg mistet selv to ganger i fjor, og venter fortsatt på å bli gravid igjen. MA i desember lagde skikkelig syklustull, og fikk ikke mensen igjen før i april. Jeg skjønner skikkelig godt at du ble lei det for det venninnen sa. Jeg har vært helt utrolig klar for å prøve igjen etter de gangene jeg har mistet, nesten desperat etter å bli gravid igjen. Det å tro at man er gravid og så måtte gå tilbake til start, har vært et skikkelig slag i ansiktet.

Jeg har fått kommentarer som går på at det var naturen som ryddet opp og at fosteret ikke var levedyktig som "trøst" når jeg har mistet, men det har virkelig ikke vært noe trøst. Jeg håper virkelig EL dukker opp hos deg snart! Får du noen form for kroppslige tegn som kan gi hint på at el nærmer seg?

Det var veldig lenge å vente på mensen! Det er så rart at kroppen ikke «stiller seg tilbake» etter en abort. Hodet er jo klart til å bli gravid igjen, og da burde jo kroppen også være klar!!

Jeg aner ikke om jeg har hatt symptomer på EL. Da jeg ble gravid i starten av 2021 fikk jeg jo aldri mensen etter p-pilleslutt, og kjente aldri etter når jeg hadde EL før jeg startet på p-piller heller. Prøvde å se etter EL-slim da vi prøvde sist, og har prøvd nå, men blir liksom ikke helt klok på det.

Men i dag har jeg fått masse kviser og vært opp og ned i humør. Kanskje det er PMS? Håper jo at det er starten på en ny graviditet, og kjæresten min påpekte at humørsvigningene mine minnet meg om humørsvigningene jeg hadde da jeg var gravid forrige gang. Det gikk litt til hodet på meg kan du si... I sta gravde jeg opp testen jeg tok i går fra søpla. Det var et meget svakt øyeblikk, jeg kjenner jeg må le litt av meg selv. Testen var fortsatt helt blenda, men jeg tester i morgen tidlig for å få en bekreftelse til. Føler meg skikkelig slapp, men det kan jo være mange grunner til det.
 
Tror ikke andre som ikke har mistet kan sette seg inn i hvordan man føler det etter å ha mistet. Hun mente sikkert ikke noe vondt med det hun sa! Men det er jo som du sier, vi er alle forskjellige. Noen ønsker å prøve igjen med én gang, mens andre trenger tid til å fordøye hva som har skjedd.
Jeg føler det samme som deg. Ønsket å prøve igjen så snart det var mulig. Forrige gang så ventet vi én mens, men det ble samboer og jeg enige om. Denne gangen kjører vi på. Samboer har sagt at dette styrer jeg selv :D jeg føler meg klar, og hvorfor da vente? Så bare fortsett å stå på, håper sånn at det klaffer for dere snart :):Heartred
Godt å høre at det er flere som føler det på samme måte. Venner og bekjente mener det jo ikke vondt, men fy søren så sånne kommentarer og spørsmål kan sette seg...

Håper for dere!! Bra du er klar og kjører på når du føler for det :D
 
Testet i dag, helt blenda denne gangen også. Nå håper jeg på to ting: mest av alt at jeg blir gravid. Men etter det, håper jeg at jeg får mensen slik at jeg har noe å guide etter.
 
I dag er det 1 mnd + 1 dag siden utskrapning. 7 uker siden Cytotec.

Skal teste på mandag, før 17. mai. Orker ikke teste hver eneste dag, jeg blir skuffet når jeg gang på gang får «ikke gravid» eller blenda på strimmeltestene.

I går nøt jeg noen glass vin.:happy: Mener det er lurt å nyte det mens man kan. Håper jeg blir gravid før sommerferien starter, men jeg tør ikke håpe for mye. Da vi mistet i mars, tenkte vi at jeg helt sikkert kom til å være gravid på 17. mai. Det er litt sårt å tenke tilbake og vite at det mest sannsynlig ikke blir sånn. :(

Ellers håper jeg at jeg får andre symptomer ved neste graviditet enn forrige, slik at jeg ikke sammenlikner så mye. Jeg kommer sikkert til å engste meg litt, og da håper jeg på andre symptomer. Faktisk håper jeg at jeg blir kvalm over flere uker/dager, for da vet man jo at hormonene er sterke over lengre tid. ;)

symptomer ved forrige graviditet: øm og støl i magen, veldig trøtt og sliten, ømme brystvorter og større pupper. I tillegg hadde jeg festeblødning. :happy119
 
Helt blenda i dag også. Skuffende, men kroppen må vel ha tid på å komme tilbake til syklus etter alt som har skjedd. Håper jeg klarer å senke skuldrene litt fremover. Det er så altoppslukende og ikke minst veldig sårt, dette. Jeg er trøtt og hormonell - trodde det var pga graviditet, men jeg er kanskje bare sliten og litt ute av spill om dagen.
 
Altså, den dagen her er visst full av kunngjøringer om graviditet i sosiale media! Kjennes jo ut som om «alle» er gravide bortsett fra meg. Har vært opptatt i selskap hele dagen, og nå fikk jeg «hundre» (tre) bilder av gravide bekjente midt i fleisen.

kjenner jeg blir ekstra sentimental på en dag som denne. Jeg skulle jo egentlig være langt på vei i dag: hadde sett for meg at kulen hadde blitt relativt stor, men så sitter jeg her uten kul, men med negativ test og ingen tålmodighet. Skulle så veldig ønske at jeg hadde sluppet den forbaskede MA.
 
Håper det klaffer for dere fort :Heartred du har sikkert hørt det mange ganger allerede - men på en måte fint å vite at kroppen din kan bli gravid. Jeg kjenner meg veldig igjen i det du det skriver, og tenker mye av det samme selv. Jeg tenker dere må gjøre det som er riktig for dere, og ikke høre så mye på det andre sier om den saken. Jeg er faktisk også 28 år, lærer og føler at alle sammen rundt meg blir gravid. Tror nesten det dukker opp et nytt gravidbilde på instagram hver eneste dagen for tiden...
Lykke til videre:love2
 
Altså, den dagen her er visst full av kunngjøringer om graviditet i sosiale media! Kjennes jo ut som om «alle» er gravide bortsett fra meg. Har vært opptatt i selskap hele dagen, og nå fikk jeg «hundre» (tre) bilder av gravide bekjente midt i fleisen.

kjenner jeg blir ekstra sentimental på en dag som denne. Jeg skulle jo egentlig være langt på vei i dag: hadde sett for meg at kulen hadde blitt relativt stor, men så sitter jeg her uten kul, men med negativ test og ingen tålmodighet. Skulle så veldig ønske at jeg hadde sluppet den forbaskede MA.

Kjenner meg så veldig igjen, kjære deg! Skulle vært 16 uker idag, selv.. <3 Krysser alt for oss
 
Håper det klaffer for dere fort :Heartred du har sikkert hørt det mange ganger allerede - men på en måte fint å vite at kroppen din kan bli gravid. Jeg kjenner meg veldig igjen i det du det skriver, og tenker mye av det samme selv. Jeg tenker dere må gjøre det som er riktig for dere, og ikke høre så mye på det andre sier om den saken. Jeg er faktisk også 28 år, lærer og føler at alle sammen rundt meg blir gravid. Tror nesten det dukker opp et nytt gravidbilde på instagram hver eneste dagen for tiden...
Lykke til videre:love2

Tusen takk! Det er bare å smøre seg med tålmodighet og som du sier: fokusere på at jeg har fått det til en gang, og regne med at det går fint neste gang også.
Prøver å ikke heng meg for mye opp i dette, og også ha fokus på andre ting. Ellers blir det jo helt altoppslukende. Man må jo leve litt mens man prøver også ☺️
Masse lykke til, til deg også!!
 
Back
Topp