Prøver etter fjerning av hormonspiral

Når ble du gravid etter fjerning av hormonspiral?

  • PP1

    Votes: 6 35,3%
  • PP2

    Votes: 2 11,8%
  • PP3

    Votes: 3 17,6%
  • PP4

    Votes: 1 5,9%
  • PP5

    Votes: 0 0,0%
  • PP6

    Votes: 0 0,0%
  • PP7

    Votes: 0 0,0%
  • Senere enn PP7

    Votes: 5 29,4%

  • Antall som har svart
    17

FruMartinsen

Elsker forumet
Oktobergull 2022
Hei, forresten. :)
Er helt fersk her, og har så vidt kommet i gang med prøvefasen.
Blir ikke helt klok på denne kroppen, så lurer på om noen som har vært i samme situasjon vil dele noen erfaringer med meg.

Tok ut hormonspiralen for 1 måned og 3 dager siden, så jobber hardt med tålmodigheten for tiden.
Prøver å fortelle meg selv at det kan ta tid før alt går tilbake til normalen.

Men så er det jo det lille håpet som minner meg på alle de som lykkes på første forsøk etter uttak.
Første mens kom 29.september, og varte i 10 dager.
I følge en app jeg har, var EL rundt 11.oktober.
5-6 dager etter det, hadde jeg masse murringer, og jeg har lest om festesmerter.
Blir jo helt tullete av dette.

Når ville dere testet første gang, og hvilken test ville dere brukt?
Erfaringer?

:anyone
 
Hei, forresten. :)
Er helt fersk her, og har så vidt kommet i gang med prøvefasen.
Blir ikke helt klok på denne kroppen, så lurer på om noen som har vært i samme situasjon vil dele noen erfaringer med meg.

Tok ut hormonspiralen for 1 måned og 3 dager siden, så jobber hardt med tålmodigheten for tiden.
Prøver å fortelle meg selv at det kan ta tid før alt går tilbake til normalen.

Men så er det jo det lille håpet som minner meg på alle de som lykkes på første forsøk etter uttak.
Første mens kom 29.september, og varte i 10 dager.
I følge en app jeg har, var EL rundt 11.oktober.
5-6 dager etter det, hadde jeg masse murringer, og jeg har lest om festesmerter.
Blir jo helt tullete av dette.

Når ville dere testet første gang, og hvilken test ville dere brukt?
Erfaringer?

:anyone
Så spennende! Jeg ville testet på fredag ca. Sikreste er jo digital, synes det er mange skyggestreker ute på alle tester egentlig. Best erfaring har jeg med easy@home, de har jeg kjøpt på amazone. Ellers slår metode sent ut, men igjen så synes jeg ikke de gir så mye skygger :)
 
Så spennende! Jeg ville testet på fredag ca. Sikreste er jo digital, synes det er mange skyggestreker ute på alle tester egentlig. Best erfaring har jeg med easy@home, de har jeg kjøpt på amazone. Ellers slår metode sent ut, men igjen så synes jeg ikke de gir så mye skygger :)

Tusen takk for hyggelig svar og gode råd! :Heartred
Har bestilt noen Babyplan-tester fra nettet, håper de kommer før helgen.
Er så nervepirrende, det der. For hadde en i skapet som jeg ikke klarte å ligge.
Visste jeg var altfor tidlig ute, er flere dager siden jeg ikke klarte å la den ligge. :laughing002

Er så innbilt gravid om dagen, at jeg blir helt tussete av det. :wtf:

Dersom TR kommer etter hvert, og jeg må ha flere tester, skal jeg sjekke ut easy@home.
 
Jeg tok ut i mars, begynte vel faktisk prøving i juli, ingen spire til nå. Så minst 5 pp for meg.
Hvordan var syklusen dinfør spiral? Ville basert test på det
 
Jeg tok ut i mars, begynte vel faktisk prøving i juli, ingen spire til nå. Så minst 5 pp for meg.
Hvordan var syklusen dinfør spiral? Ville basert test på det
Jeg hadde spiral i 8 år, så jeg husker ikke helt. Men minnes den som regelmessig, og på ca. 28-30 dager.
:)
Vet jo så veldig godt at jeg er altfor utålmodig, sånn egentlig.
Men det er jo så vanskelig å ikke være det.

Håper av hele mitt hjerte at det klaffer snart, for deg.:Heartred
 
Jeg hadde spiral i 8 år, så jeg husker ikke helt. Men minnes den som regelmessig, og på ca. 28-30 dager.
:)
Vet jo så veldig godt at jeg er altfor utålmodig, sånn egentlig.
Men det er jo så vanskelig å ikke være det.

Håper av hele mitt hjerte at det klaffer snart, for deg.:Heartred
Takk så mye :Heartred
Da ville jeg testet tidligst 20. Jeg hadde sist mens 30. og tenker å ikke teste meg før neste uke en gang.
 
Takk så mye :Heartred
Da ville jeg testet tidligst 20. Jeg hadde sist mens 30. og tenker å ikke teste meg før neste uke en gang.

Da tenker jeg at jeg venter til helgen.
Masse lykke til, neste uke!
:Heartbigred
 
Tok ut spiralen i midten av februar, begynte prøvingen i månedsskiftet mai/juni. Ble gravid på første forsøk.
Det er jo helt fantastisk! Og utrolig spennende å vite, at det kan skje når som helst.
:Heartred
 
Jeg tok ut spiral 01 april 2019, ble befruktet 17 april 2019! Så alt er mulig
 
Det tok ca. 7 uker fra jeg tok ut spiralen til jeg fikk første mens. Ble gravid på tredje eggløsningen. Mistet tidlig i svangerskapet, og ble gravid igjen kort tid etter på pp4. Så ble gravid både pp3 og pp4 ☺️
 
Jeg tok ut spiral 01 april 2019, ble befruktet 17 april 2019! Så alt er mulig
Wow! Nå jobber jeg hardt med å holde beina på jorda, her.
Prøver å vente med å teste til helgen.
Er 9 dpo i dag.
 
Det tok ca. 7 uker fra jeg tok ut spiralen til jeg fikk første mens. Ble gravid på tredje eggløsningen. Mistet tidlig i svangerskapet, og ble gravid igjen kort tid etter på pp4. Så ble gravid både pp3 og pp4 ☺️
Det må ha vært stressende, men så godt at det gikk bra igjen i pp4!
:Heartred
 
Jeg tok ut min i slutten av November, men vi begynte ikke prøvingen før Mars og ble da gravid raskt. Jeg fikk raskere normal syklus etter spiral (ikke hatt mensen på spiral) enn etter p-pille slutt.
Lykke til med prøvingen☺️
 
Jeg tok ut min i slutten av November, men vi begynte ikke prøvingen før Mars og ble da gravid raskt. Jeg fikk raskere normal syklus etter spiral (ikke hatt mensen på spiral) enn etter p-pille slutt.
Lykke til med prøvingen☺️
Åh, så godt å høre!:Heartred Tusen takk!
 
Første gang jeg fjernet for 3 år siden + skulle vi ikke prøve. Testet positiv 5 uker etter jeg fjernet den :happy:

Nå tok jeg den ut 28 Juni. Har hatt kjemisk graviditet i pp 2,3 og 4.
Er i gang med pp 5 nå, og er positiv men er litt kjedelig også dette :Heartpink
 
Første gang jeg fjernet for 3 år siden + skulle vi ikke prøve. Testet positiv 5 uker etter jeg fjernet den :happy:

Nå tok jeg den ut 28 Juni. Har hatt kjemisk graviditet i pp 2,3 og 4.
Er i gang med pp 5 nå, og er positiv men er litt kjedelig også dette :Heartpink
Uff, ja... det kan jeg forestille meg er utrolig slitsomt, spesielt psykisk.
Krysser alt for at det skal klaffe skikkelig for deg, snart. :Heartred
 
Back
Topp