Prøver du å time graviditeten til en spesiell måned?

M

Moderator Kristin

Guest
Ønsker du at barnet skal bli født i en spesiell måned eller tid på året? Hvilken og hvordan?
 
Jeg har inntrykk av at de fleste i min krets ønsker barn født i januar eller februar pga «skolefordel», og mange har fått sitt første barn nettopp i de mndene.. men så virker det som de ikke bryr seg på nestemann, eller at det ikke klaffet når de ønsket det;) For nr. 2 og 3 er mer spredt utover året!

Selv tenkte jeg også at det kanskje er best å unngå de tre siste mndene i året, men nå vet jeg sannelig ikke om jeg bryr meg så hardt. Ser jo mange barn som er mer enn modne til å begynne på skolen som 5-åringer, så det behøver ikke være avgjørende hvilken mnd de er født i liksom.

Jeg prøver jo for første gang nå i oktober, og om det skulle klaffe på første forsøk blir termin i første halvdel av juli. Egentlig skulle det passet bedre med august eller september, mtp ferieavvikling før permisjon og sånt;) Er lærer! Og en annen ting er at flere venner og familie hadde rukket å se den store magen min om jeg går høygravid gjennom ferietiden, kanskje en merkelig ting å ønske at andre skal få oppleve..?:hilarious::arghh:
 
Her går arbeidskontrakten min ut 15. august neste år, så håper å få rundt den tiden. Etter det er det usikkert med jobb. Passer best om jeg får jobbet så mye som mulig i forhold til foreldrepengeinntjening.
 
Jeg var veldig opptatt av dette i starten, at jeg ønsker meg barn ila de første åtte mnd av året. Nå er det samme søren - nå vil jeg bare ha det barnet, samme når :p
 
Har aldri prøvd å planlegge hvilken måned jeg skal få barn, ønsker bare å bli gravid og få barn. De er hjertelig velkomne uansett når på året de måtte komme. Håper dog det ikke blir mars denne gangen, da alle 4 barnebarna og min far er født i mars, greit å få spredt det litt utover :smiley-ashamed004
 
Nja, var det før, men når ivf ble et faktum så gav vi blaffen i det.
 
Nå har samboer og jeg hadd noen års pause, og sist vi prøvde så tenkte vi ikke noe på det. Vi prøvde en god stund uten resultat så selv om vi hadde en spesiell mnd i tankene hadde det nok ikke gått. Vi skal starte prøving igjen til nyåret, og har egentlig ingen tanker rundt det denne gangen heller. Skjønner mange som har den tankegangen men tviler det hadde klaffet akkurat da om vi prøvde på det. :happy:
 
I utgangspunktet håper jeg veldig at det klaffer sånn at vi unngår i alle fall november og desember. Men dersom det skulle ta så lang tid, tipper jeg at vi har nådd et punkt hvor det ikke betyr noe..
 
Jeg har ikke ofret det en tanke noen av gangene. Synes derimot det er veldig leit å skulle ha i januar nå, mtp at vi ikke har rett på barnehageplass før ungen er 1 år og 7 mnd [emoji849]
 
I begynnelsen prøvde vi å time måned med tanke på jobb og studier, men etter å ha kommet i PP20 er det lenge siden vi prøvde å time noe som helst. Nå ønsker vi bare at det skal skje, for nå har ventetiden vært laaaaang.
 
Hadde håper på mai-juni barn, har det fra før og synes det var så fin tid å få på.
Men sambo jobber borte 14 dager i mnd, ut året. Og ser ikke ut til at det er noen muligheter når han er hjemme ifht syklus. Så da blir det vel høstbarn da, om vi får det til å klaffe.
 
Vårt første barn satt først på PP16, så denne gangen bryr vi oss overhodet ikke. Har skjønt at for oss nytter det ikke å forsøke å time noe som helst. :p Jeg kommer til å bli overlykkelig hvis jeg blir gravid, så måned/årstid spiller ingen rolle.
 
Jeg vil også bare ha barn, samme når det kommer :happy::Heartred
 
Hadde et ønske i begynnelsen på februar-april en gang, da er de etter min mening gamle nok for barnehage i august. Men ble ikke slik og nå går ungen komme når h*n kommer og vi får heller utsette barnehagestart til senere på høsten :)
 
Har ønsket januar til juni barn her, selv om det ikke er veldig viktig.
 
Jeg drømmer om å gå gravid på sommeren neste gang og da med termin i midten av august til november. Om det ikke klaffet da så hopper vi over termin i desember tror jeg, da vi var 2 desember barn fra før ;) Også fortsetter vi tenker jeg :)
 
Vi vil unngå termin på sommeren. Vi skal prøve på barn nr 3. Så da har vi mulighet til å være litt kresne. Hadde det vært barn nr 1 så hadde det ikke spillt noen rolle for vår del. Men med to barn fra før så orker vi ikke en hel sommer der vi ikke kan reise bort eller finne på kjekke ting med de. Så f.o.m september og til mai passer det fint med fødsel ;)
 
Jeg tenkte sånn, men nå har vi mistet to ganger. Så nå tør jeg ikke hoppe over de månedene jeg hadde tenkt, tilfelle det er da det går og sitter "helt inn".
 
Back
Topp