Prøver alt jeg kan å være positiv…

Maritri86

Elsker forumet
Stjerneskuddene 2024
Men det funker skikkelig dårlig!! Merker at kroppen fortsatt tror jeg er gravid, testene er fortsatt sterkt positive, men jeg vet jo at det ikke er noe inni der…

Kjenner det sliter voldsomt på psyken…

Er det noe jeg kan gjøre ev få fra legen som kan sette fart på ting og vi kan starte på en ny syklus?

Hjelper ikke på at jeg har blitt forkjølt nå med feber og bare er generelt sytete…
 
Sender en klem ❤️
Fikk du ikke noe informasjon fra legen om hva dere skulle gjøre videre..?
Vente på at kroppen skulle rydde opp fikk jeg beskjed om. Og hvis mens ikke var kommet innen 4 uker så måtte jeg ta kontakt.
Tenker at om den ikke har kommet innen den 23. august eller jeg ser nedgang på hCG testene så blir jeg å be om henvisning for å få en ny UL som jeg ikke betaler for selv og får pratet med noen som kan hjelpe
 
Vente på at kroppen skulle rydde opp fikk jeg beskjed om. Og hvis mens ikke var kommet innen 4 uker så måtte jeg ta kontakt.
Tenker at om den ikke har kommet innen den 23. august eller jeg ser nedgang på hCG testene så blir jeg å be om henvisning for å få en ny UL som jeg ikke betaler for selv og får pratet med noen som kan hjelpe

Lenge å bare vente altså. Tror ikke enkelte har snøring på hvor lenge fire uker kan være når man bare må "vente og se". Selv halvparten er horribelt å bare vente..!!
 
Lenge å bare vente altså. Tror ikke enkelte har snøring på hvor lenge fire uker kan være når man bare må "vente og se". Selv halvparten er horribelt å bare vente..!!
Ja, skulle vært 7+0 i dag.. bare de 4 dagene siden tirsdag og jeg så at det ikke var noe har vært grusom :sad015
 
Men det funker skikkelig dårlig!! Merker at kroppen fortsatt tror jeg er gravid, testene er fortsatt sterkt positive, men jeg vet jo at det ikke er noe inni der…

Kjenner det sliter voldsomt på psyken…

Er det noe jeg kan gjøre ev få fra legen som kan sette fart på ting og vi kan starte på en ny syklus?

Hjelper ikke på at jeg har blitt forkjølt nå med feber og bare er generelt sytete…
Kjenner så igjen følelsen:sorry: her ventet jeg på å bli ferdig med exu i tre uker før mensen dukket opp. Måtte bare vente. De ukene var forferdelige!! Småblødde hver dag i tilegg.

Jeg sykemeldte meg, for jeg taklet ikke å gjøre andre ting enn det som virkelig gjorde meg godt. Jobben var ikke aktuell. Psyken fikk seg en knekk. Men den tiden jeg har vært sykemeldt, gjorde jeg ting som gjorde meg glad. Prøvde hele tiden å finne på noe, slik at tankene ikke gled over på det helvetet jeg var oppi. I tilegg tok jeg hcg blodprøver for å se at hcg virkelig sank. Det hjalp meg også å se litt fremover. Det å få det svart på hvitt at dette går mot slutten. Hvor enn jævlig det høres ut, så ble det faktisk til noe positivt. Godt å vite at kroppen ordner opp selv, det fikk meg til å føle meg sterk. Enda jeg så absolutt kunne tenke på meg å få fortgang i det, da jeg sto oppi i det på starten.

Så jeg vil råde deg til å ta hcg prøver hos fastlegen. Det hjalp ihvertfall meg❤️
 
Kjenner så igjen følelsen:sorry: her ventet jeg på å bli ferdig med exu i tre uker før mensen dukket opp. Måtte bare vente. De ukene var forferdelige!! Småblødde hver dag i tilegg.

Jeg sykemeldte meg, for jeg taklet ikke å gjøre andre ting enn det som virkelig gjorde meg godt. Jobben var ikke aktuell. Psyken fikk seg en knekk. Men den tiden jeg har vært sykemeldt, gjorde jeg ting som gjorde meg glad. Prøvde hele tiden å finne på noe, slik at tankene ikke gled over på det helvetet jeg var oppi. I tilegg tok jeg hcg blodprøver for å se at hcg virkelig sank. Det hjalp meg også å se litt fremover. Det å få det svart på hvitt at dette går mot slutten. Hvor enn jævlig det høres ut, så ble det faktisk til noe positivt. Godt å vite at kroppen ordner opp selv, det fikk meg til å føle meg sterk. Enda jeg så absolutt kunne tenke på meg å få fortgang i det, da jeg sto oppi i det på starten.

Så jeg vil råde deg til å ta hcg prøver hos fastlegen. Det hjalp ihvertfall meg❤️
Vurderer det, men er så redd de fortsatt stiger… magefølelsen sier at dem fortsatt stiger noe :bag: Håper jo egentlig at noen skal hoppe fram fra ei busk å si «tulla», men vet jo veldig godt det ikke blir å skje:laughing025

Føler jeg trenger noen som kan med sikkerhet fortelle meg kjappeste vei ute av dette:bag::wtf:
 
Ja, skulle vært 7+0 i dag.. bare de 4 dagene siden tirsdag og jeg så at det ikke var noe har vært grusom :sad015

Ja, det forstår jeg godt...! Man vil jo bare bli ferdig. Dagene blir så lange når man venter dag for dag.
Da jeg var 5+3 uker på vei, begynte jeg å blø masse og trodde jeg mistet. Fikk beskjed på ultralyd (5+5) at "det var noe der inni, men kunne ikke si noe om det var liv eller ikke, så vi får bare vente og se i to uker". Hun trodde først det var en tom fostersekk, og var på vei å fortelle at jeg hadde mistet, før hun sa "nei, der var det anlegg til *noe*"
Hadde "flaks" og blødde mer uken etterpå, fikk konstatert liv og hjerteslag, 6+4.
Men de to ukene jeg egentlig skulle vente, føltes som om det skulle være en evighet.
Så regner med det ikke er noe bedre for deg. Vente og se om det KANSKJE ordner seg selv innen FIRE uker, uten noe mer oppfølging.. er faktisk hjerterått. Skulle i det minste fått en ny ultralyd etter 1 uke, både for å dobbeltsjekke i tilfelle, og for å sørge for at du ble ivaretatt...!
 
Vurderer det, men er så redd de fortsatt stiger… magefølelsen sier at dem fortsatt stiger noe :bag: Håper jo egentlig at noen skal hoppe fram fra ei busk å si «tulla», men vet jo veldig godt det ikke blir å skje:laughing025

Føler jeg trenger noen som kan med sikkerhet fortelle meg kjappeste vei ute av dette:bag::wtf:
Jeg er kontroll freak, så jeg måtte ha noe konkret å forholde meg til….hcg prøvene var det riktige for meg. I tilegg teste med tester selv, for å se at ukene gikk ned og strekene ble lysere.

Ja hadde enda noen sagt «tulla» til meg også, da hadde jeg snart vært 10 uker på vei:arghh:

Vet dessverre ikke om noe annet, når legene har sagt at kroppen ordner det selv. Det er jo selvsagt uansett det beste. Men det er jævla tøft!
 
Jeg er kontroll freak, så jeg måtte ha noe konkret å forholde meg til….hcg prøvene var det riktige for meg. I tilegg teste med tester selv, for å se at ukene gikk ned og strekene ble lysere.

Ja hadde enda noen sagt «tulla» til meg også, da hadde jeg snart vært 10 uker på vei:arghh:

Vet dessverre ikke om noe annet, når legene har sagt at kroppen ordner det selv. Det er jo selvsagt uansett det beste. Men det er jævla tøft!
Her blir strekene sterkere, så er litt fortvilet
 
Du må bare kreve oppfølging altså. Blødning/ hcg stigning er ingenting å forholde selg til. Her gikk jeg fra uke 5 til 8 men "håp" om at ting skulle gå bra. Det gikk rett til H og det ende i at hcg ikke gikk i 0 før jeg skulle ha vært 21 uker…
 
Var 6+3 når jeg bare så en fostersekk på UL, og ville vært 7+1 om jeg fortsatt var gravid
Hvis du mistenker fortsatt stigning burde du ta kontakt med lege for blodprøve for å konstantere. Også må du kreve oppfølging. De vil jo helst at kroppen skal ordne opp selv da det er mindre inngripende og er forbundet med færre komplikasjoner, men det er din kropp og du har rett til å kreve behandling hvis du ønsker det.
 
Du må kreve oppfølging. Det finnes tabletter som hjelper kroppen å rydde opp fortere.
Håper dette løser seg snart. ❤️
Har bedt om oppfølging og ikke fått noe svar via e-konsultasjon. Har og bedt legen ringe meg opp igjen via kontoret deres. Fastlegen har ikke ledig time før neste mandag.. det er for lenge å vente…

Strekene forblir samme nå, men er vel uansett begrenset hvor sterke dem blir?
 
hCG nå nede på 1395 så går nedover, men så sykt sakte…var på 1700 den 2. august. Venter på at legen skal ringe meg opp igjen.

Noen som hver hvor lavt det må være før kroppen kan lage EL?
 
Last edited:
Endelig!! Nå bare venter jeg på time. Føler dette skulle vært tatt tak i for hvertfall 3 uker siden.. da hadde jeg slippet å føle at jeg har mista all kontroll over egen kropp…
Har gått gjennom 3 fødsler tidligere og ikke følt at jeg har mista kontroll over kroppen like mye som nå.
Det har faktisk vært verre for psyken min og traumer med tidligere overgrep nå enn selveste graviditetene og fødslene på de barna jeg har.
Det overrasket meg ganske mye..
 

Vedlegg

  • B96DF6CA-188B-449C-9C49-F29913B1798F.png
    B96DF6CA-188B-449C-9C49-F29913B1798F.png
    484 KB · Visninger: 88
Back
Topp