Prøver - 8 mnd

Har du vært i denne situasjonen selv ?

• Ja

Votes: 3 100,0%
  • Nei men kjenner noen som har vært der

Votes: 0 0,0%
  • Nei satt i løpet av 4 mnd

Votes: 0 0,0%

• Antall som har svart
    3

Ønskemamma2022

Glad i forumet
Det er i dag 29 januar og til fredag skal jeg endelig til legen for å snakke om videre utredning om baby.
Det har allerede gått 8 mnd siden vi prøvde og jeg begynner å bli virkelig utolmodig !:smiley-ashamed005
Dette har vært en virkelig tolmodighets prøve for meg spessielt, ettersom vi trodde dette skulle skje innen de først 3 mnd. Jeg føler det preger hele min hverdag og mitt humør, det har tilogmed gått litt over på forholdet vårt - da jeg blir suuper lett hissig på min samboer,stakars type :sad010blææææ……han er heldigvis veldig forståelsesfull og oppmuntrende.:love7

Noen som har erfaring med dette? Eller som vet hva som skjer på dette steget her når man blir videre ført til GYN og utredning ?:confused1 :scared007

Xoxo T:p

Jeg har/er der nå. Eller, jeg ble utredet før prøvingen startet ved rutinesjekk hos gynekologen. De tok blodprøver, innvendig UL og historikk. Dette var privat. Min samboer ble henvist til å ta sædprøve og (i hans store skrekk) tafset litt på han også :P

Videre ble vi året etter sjekket av gynekologen som var offentlig (gikk da i behandling privat). Hun tok flere blodprøver og jeg tok laparoskopi (kikkhull operasjon) for å drille eggstokkene. Henvisning til IVF sendt inn :)

Bare skriv om det er noe eksakt du lurer på.

Jeg har/er der nå. Eller, jeg ble utredet før prøvingen startet ved rutinesjekk hos gynekologen. De tok blodprøver, innvendig UL og historikk. Dette var privat. Min samboer ble henvist til å ta sædprøve og (i hans store skrekk) tafset litt på han også :p

Videre ble vi året etter sjekket av gynekologen som var offentlig (gikk da i behandling privat). Hun tok flere blodprøver og jeg tok laparoskopi (kikkhull operasjon) for å drille eggstokkene. Henvisning til IVF sendt inn :)

Bare skriv om det er noe eksakt du lurer på.

Takk for svar ! Så nå har dere prøvd i ett år eller ??
Koster dette noe med medikamenter om man ikke får det til naturlig ?? eller får man dekket noe om man går offentlig og ikke privat ? :confused: Fikk dere henvisning til ivf etter første forsøk etter første gynekolog time ??

Hehe ble mange spørsmål nå for deg, beklager ! :hilarious::joyful:

Masse lykke til :shy:

Vi er i systemet, nærmere bestemt Porsgrunn. Jeg sluttet på prevensjon høsten 2014, da tok vi det litt som det kom. Høsten 2015 tok jeg kontakt med legen siden det ikke hadde skjedd noe, siden tr ikke var ordentlig tr og fordi jeg hadde en generelt dårlig magefølelse.. Ble henvist videre til privat gyn, for at det skulle gå raskere.
Der fikk jeg først en 3mnd proverakur for å få orden på tr, samtidig som jeg måtte ta månedelig blodprøve på dag 21. Disse blodprøvene viste at jeg ikke hadde eggløsning i januar 2016.
Februar 2016 var første runde på pergotime, etterfulgt av mars og april, alle kurene ga eggløsning, men ingen spire.
Mai 2016 ble det tatt prøver av mannen, som kom tilbake med dårlig svar.
Juni 2016 ble henvisning sendt til Porsgrunn, etter en haug med blodprøver. I slutten på September fikk vi samtale og i oktober/november ble forsøket gjennomført. Vi tok et privat forsøk i august også. Dette kom på nærmere 45000 totalt inkl medisiner og ul, mens det offentlige havnet på rundt 12000. Denne gangen er vi oppe i 11500 bare i medisiner, havner nok på rundt 14000 totalt.

Med andre ord, masse utredning hos gyn før vi ble henvist videre! Men klart, det kommer helt an på hva de finner og da :)

Vi er i systemet, nærmere bestemt Porsgrunn. Jeg sluttet på prevensjon høsten 2014, da tok vi det litt som det kom. Høsten 2015 tok jeg kontakt med legen siden det ikke hadde skjedd noe, siden tr ikke var ordentlig tr og fordi jeg hadde en generelt dårlig magefølelse.. Ble henvist videre til privat gyn, for at det skulle gå raskere.
Der fikk jeg først en 3mnd proverakur for å få orden på tr, samtidig som jeg måtte ta månedelig blodprøve på dag 21. Disse blodprøvene viste at jeg ikke hadde eggløsning i januar 2016.
Februar 2016 var første runde på pergotime, etterfulgt av mars og april, alle kurene ga eggløsning, men ingen spire.
Mai 2016 ble det tatt prøver av mannen, som kom tilbake med dårlig svar.
Juni 2016 ble henvisning sendt til Porsgrunn, etter en haug med blodprøver. I slutten på September fikk vi samtale og i oktober/november ble forsøket gjennomført. Vi tok et privat forsøk i august også. Dette kom på nærmere 45000 totalt inkl medisiner og ul, mens det offentlige havnet på rundt 12000. Denne gangen er vi oppe i 11500 bare i medisiner, havner nok på rundt 14000 totalt.

Med andre ord, masse utredning hos gyn før vi ble henvist videre! Men klart, det kommer helt an på hva de finner og da :)

Tusen takk for svar ! Blir spennende å se hva dem sier. Det var litt å måtte ut med ja :eek:Men verdt det :rolleyes:

Ifølge denne er det EL den 14 februar :p
Håpe det går på valentines day :love017 kjærlighets barn :love7

Vedlegg

• IMG_0972.jpg
    IMG_0972.jpg
    51,6 KB · Visninger: 86
SYTE INNLEGG :

Denne helgen har jeg nettopp fått vite at to av mine nermeste venninner er gravide :( føler meg så håpløst slem når jeg sklir skuffet (viser jo selfølgelig masse glede når de forteller dette, men begynner å gråte når de spørr hvordan det får med oss) :( vær så snill å si ikke det bare er meg her???:sad010jeg blir helt splitterpine gal :schocked028

For en frustrasjon :scratch

Takk for svar ! Så nå har dere prøvd i ett år eller ??
Koster dette noe med medikamenter om man ikke får det til naturlig ?? eller får man dekket noe om man går offentlig og ikke privat ? :confused: Fikk dere henvisning til ivf etter første forsøk etter første gynekolog time ??

Hehe ble mange spørsmål nå for deg, beklager ! :hilarious::joyful:

Masse lykke til :shy:

Prøvd snart 2 år, og nesten like lenge med hormoner.

Man får dekket medisiner som overstiger 16600 per barn. Forsøk (IVF etc) får man derimot dekket offentlig 3 ganger (3 uttak), kun egenandel på 1500 per og utgifter til kontroller. Vi fikk henvisning etter å ha prøvd 1 år, men det var fordi jeg hadde litt problemer med noen av blodprøvene. Kunne i realiteten sendt den mye tidligere.

Prøvd snart 2 år, og nesten like lenge med hormoner.

Man får dekket medisiner som overstiger 16600 per barn. Forsøk (IVF etc) får man derimot dekket offentlig 3 ganger (3 uttak), kun egenandel på 1500 per og utgifter til kontroller. Vi fikk henvisning etter å ha prøvd 1 år, men det var fordi jeg hadde litt problemer med noen av blodprøvene. Kunne i realiteten sendt den mye tidligere.
Vil bare legge til at forsøk som blir avbrutt etter uttak ikke regnes som et av de 3 forsøkene man får dekket i det offentlige.

Hva er den mørke røde flekken på testen ? Noen som har opplevd en rød svak strek langt ned på pinnen. ?? :nailbiting:

Vedlegg

• IMG_0889.JPG
    IMG_0889.JPG
    384,6 KB · Visninger: 84
148590182115929

Hvorfor er det en hvit flekk der ? den er rød på det ekte bildet. Syntes den sitter så langt nede på pinnen :eek::eek::eek::nailbiting:

Den ble hvit etterhvert :sick009

Du vet du har laget en tråd i assistert befruktning? :)

Back
Topp