Prøver å trene

Skrapelodd

Blir kjent med forumet
Hei! Noen andre som har det som meg? Jeg er glad i å jogge meg en tur (selv om jeg ikke er noen superspreking), men de siste ukene har det vært så sykt tungt. Blir vanvittig andpusten, og nå de siste dagene har jeg vært ganske uggen og kvalm. Tok på meg treningsklærne og gikk ut i sted, men gikk tilbake etter 100 meter fordi jeg kjente at jeg ikke hadde viljestyrke i det hele tatt.

Jeg trente mye før svangerskapet. Hovedsaklig styrketrening. Jogging en gang i uka. Jogging har jeg ikke sjans å gjennomføre nå. Blir uvell, kvalm og svimmel av det. Kjenner pulsen øker veldig ift vanlig bare ved gåturer også. Styrketrening blir det lite av nå uansett mtp at treningssentrene er steng men håper å komme igang igjen når det åpner.

Bar ei stor eske fra IKEA opp to trapper her om dagen. Hørtes ut som jeg hadde kols når jeg kom meg opp, haha! :P :)

Heihei. Blir selv veldig anpusten av å løpe. Nå har det heldigvis vært så fint vær siste ukene at jeg har vært på fjelltur ganske mye. Men det er hardere enn vanlig. Er mer sliten i kroppen generelt sett, og sover mer enn jeg beveger meg akkurat nå:sorry:

Blir kvalm av en 20 mim rolig gåtur, så her er ert sjanseløst med noen gorm for trening:wacky:

Blir mye raskere andpusten nå. Så jeg går istedet for å trene voldsomt hardt. Da er det støree sjanse for at jeg faktisk fullfører. Kan fint gå tur i 2.5-3 timer, da låner jeg naboens hund :joyful: Men noen hardtrening har jeg ikke tenkt å holde på med :scared001

Jeg trente ikke noe før jeg ble gravid så tør ikke å endre "vanene " og rutinene til kroppen nå når ting er så usikkert.
Så tenker at jeg skal starte med lett trening og yoga når jeg kommer til uke 12 når jeg tør. :)
Tenker noen gå-turer, husarbeid og fikse litt i hagen holder til nå.

Blir mer anpusten og beina er som betong. Løper til vanlig 5-6 ganger i uken, rolig tempo er for med til vanlig 10-12 km/t. Nå makter jeg knapt å løpe på 9.5 km/t og da føles det som jeg spurter. Sinnssykt godt å høre at det ikke bare er meg (hvis det er lov å si). Jeg synes også gåturer er tyngre, siden beina er så forferdelig tunge:arghh:

"Godt" å høre at det ikke bare er meg :P Første gang jeg er gravid, så er mye jeg lurer på om er normalt eller ikke! Da tror jeg ikke at jeg skal pushe meg selv sånn innmari, men heller gå litt turer, og gjøre lett yoga, med god samvittighet :)

Elsker å løpe selv, men har ikke en gang prøvd noe annet enn å gå (lange) turer siste ukene. Er så sliten og kjenner det er ekstra tungt bare å gå :p Så fort jeg har mer energi skal spira og jeg ut på løpetur, haha :D

Trente litt de første ukene, men nå er jeg så kvalm og får i meg lite mat, så noe trening har jeg absolutt ikke energi til :( Må prioritere å spise nok istedet..

Elsker å gå tur. Spesielt med guttungen! Men er ufattelig kjedelig å bare gå oss to. Men prøver å gå én tur i uka ihvertfall.

Godt å lese denne tråden. Jeg ELSKER tur, men noen ganger føler jeg at jeg skal stryke med bare jeg går opp trappa her.. De tskal sies at jeg er blitt pusha litt ut i det i uheldige situasjoner hvor jeg har kommet meg over kneika og overlevd lengre turer, men noen ganger har jeg daua av de små bare.. Føler at kroppen min brått ble 60 år!

Back
Topp