Prøver å slappe av...........

9-2

9-2
*Aprilbaby 2018*
Men er så redd for å miste melka!!!! Har mye mindre melk på venstre bryst og jeg VET at jeg bør tenke positivt, ikke stresse, amme ofte og tømme brystet......men det er lettere sagt enn gjort!!! Har så lyst til å amme videre og kjenner det stresser meg litt :( det renner liksom ikke over av melk i utgangspunktet heller......... Lillemor er tre uker og til nå har det gått greit, men i det siste har det minket....men kanskje hun trenger mer nå? Noen som vet når det er vanlig at det første økedøgnet er??!

Dagens bekymring fra nybakt mor :/

Mi er 3 uker i morgen, har hatt et par dager med økedøgn allerede.
Kan jeg spørre hvordan du vet det er lite melk på det ene brystet?

Jeg føler det er tomt (bløtt) og det høres ikke ut som om hun svelger så mye men heller ligger å smatter/koser med det....det tar ikke lang tid fra hun er ferdig å drikke fra det brystet til hun vil ha mer mat..
Hmmm, kan det være økedøgn unødvendig holder på med?

Er det slik hele dagen?

Jeg har godt med melk på dagen, men på kvelden går jeg tom. Så vi gir en flaske med MME på kvelden. Da får puppene også en pause og får fylt seg opp igjen.

Helsesøster sa at de spiste mer på kvelden.

Men ikke stress med det. Med forrige unge hadde jeg nesten ikke melk i det hele tatt. Da ammet jeg det jeg hadde, og så fikk han flaske. I begynnelsen tok jeg dette som et veldig nederlag og følte meg som en dårlig mor. Men etterhvert fikk helsesøster meg til å se at det er ikke alltid ammingen går, men vi er ikke dårlige mammaer fordet !

Bare amme det du klarer og kos deg med det! Det kan komme seg etterhvert.

Jeg har hatt melk i massevik lenge, men nå når mini ble 4 uker så har jeg dessverre ikke nok melk lengre og må derfor gi litt mme i tillegg. Jeg håper selfølgelig at det skal ta seg opp igjen, men stresser overhode ikke med det og helsesøster virket også veldig fornøyd med måten vi gjorde det på. Jeg gir først pupp og dersom han da er mer sulten så får han litt mme. Jeg tror selv litt av grunnen til lite melk hos meg er at jeg spiser for lite i løpet av en dag samt at mini sover 8 timer sammenhengende om natten og jeg har derfor ikke ammet om nettene på en stund..

Nei, det er ikke likt på dagen..da hører jeg at hun svelger mer og at hun suger mer effektivt! Prøvde å pumpe meg tidligere i dag (etter hun hadde spist) da kom det bare noen dråper fra det "dårlige" og ca 10-15 ml fra det "gode".. Så lenge jeg har nok melk er det viktigst.. Men lurer på om jeg merker effekt av at jeg alltid legger henne til det "dårlige" brystet først, kanskje jeg klarer å øke produksjonen tilslutt! :) *krysser fingrene for det* ;)

Drikk amme-te, det skal øke produksjonen. Evt pump mellom måltidene. Har hørt at en nesespray på resept skal øke produksjonen :)

Vel vel, ammete drikker jeg, vet ikke om det er effekt men jeg drikker den og tror jeg :)
En liten oppdatering på melk og matfronten.....veide lillegull i går hos heøsesøster og hun har gått opp over 300 gram i uken.........så jeg skal vel kanskje ikke være så bekymret?! ;)

Ønsker dere en god jul og et godt nyttår!!!!:)

Men er så redd for å miste melka!!!! Har mye mindre melk på venstre bryst og jeg VET at jeg bør tenke positivt, ikke stresse, amme ofte og tømme brystet......men det er lettere sagt enn gjort!!! Har så lyst til å amme videre og kjenner det stresser meg litt :( det renner liksom ikke over av melk i utgangspunktet heller......... Lillemor er tre uker og til nå har det gått greit, men i det siste har det minket....men kanskje hun trenger mer nå? Noen som vet når det er vanlig at det første økedøgnet er??!

Dagens bekymring fra nybakt mor :/
Sniker fra august. Jeg hadde det ankurat på samme måten. Ene brystet virket bløtt og det surklet likspm ikke i munnen hennes når hun spiste fra det. Det stresset meg lenge. Og jeg var så opptatt av at det at jeg nesten ikke ammet fra det brystet. Men da jeg begynte å amme fra det hver amming så endret det seg. Det er fortsatt mindre melk på den siden for det merker jeg på at det går tomt. Men det et absolutt mer der pg det surkler i munnen når hun spiser. I verste fall er det faktisk mulig å fullamme kun fra et bryst! Men ser jo lengre nede i tråden het at dere har en super vektøkning så du skal ikke bekymre deg:)

• Liker
Reactions: 9-2
Back
Topp