Prøver å forstå.

håperpåettmirakel

Glad i forumet
Hei. Vi har akk begynt på vårt første forsøk nå, jeg begynte med nesespray den 7 og fikk tr alt den 13, men jeg har ikke komtrolltime før den 26, da skal jeg lære å sette sprøyter og begynne med dem, men hun jeg snakket med sa at det blir uttak og innsett uka etter påske, det er jo den uka jeg skal ha mensen igjen egentlig? Går det bra og vente så lenge? Jeg skal gå på spray i 19 dager før jeg har kontrolltime, kan man gå på sprøytene over ti dager også? Og flytter de el og neste mens?

Det hender dem kjører spray lenger når d er helligdager og sånn, jg hadde d på samme måte nå sist, begynte på spray 7 desember, men siden d var jul måtte jeg bruke spray 1 uke lenger. Begynte m sprøyter på nyttårsaften og uttak ble den 13 januar :-) de vet hva de holder på med, og siden du kom til å kræsje m påske kjører de på m medisiner litt ekstra i stedet for at du må vente enda lenger :-) masse lykke til :-)

Hei. Du kan nok stole på legene dine her:) Når du går på spray først, så skal du bli helt nedregulert slik at det ikke skjer noe før du starter med sprøyter. Dvs at i teorien så styrer de når du får mensen, og du er helt "død" der nede før du begynner på sprøytene. :)

Aha, da skjønner jeg. Ble bare så usikker, siden det hørtes ut som jeg bare skulle gå på spray i to uker og sprøyter i ti dager, men nå blir det plutselig mye lenger på begge deler. Tenkte kanskje de hadde regnet ut fra min syklus forrige mnd på 38 dager istedet for 27 som jeg hadde nå.

Jeg skal gå på spray nesten en mnd pga påsken. Det viktigste slik jeg har forstått det er at du har hatt en blødning før du starter på sprøyter, mens sprayen kan man gå på en stund. Lykke til, vi ligger ganske likt vi :)

I utgangspunktet når du har eggløsning så 2 uker etterpå får du mens. Nesespray gjør at du ikke får eggløsning og dermed får du ikke mens.. Hvis du har fått eggløsning før du starta med spray så får du enda mens. Sprøyten gjør at d modnes flere egg enn du ville ha uten sprøyte.. Og nesespray passer på at du ikke får eggløsning før legene vil d.. Nesespray kan man gå lenge med og sprøyten justeres etter personer.. Kan jo være at dosen din e mindre når du går så lenge med den enn den ville vært på kort tid.. Men legene har nok kontroll på kossn medisin og kor lenge du ska gå med d..

Jeg hadde langt regime på mitt første og andre forsøk. Siste gang på langt regime sprayet jeg i over i nesten 1,5 måned. Tilsammen tok stimuleringen og uttak over tre måneder. Dette var pga kø på sykehuset (mange IVF'ere) og påske.
Det var mitt verste forsøk, og jeg insisterte på kort regime på samtlige forsøk siden. Fikk bedre og flere egg på kort regime.

Back
Topp