Prøver å forberede meg til ul på fredag...

Bruker52cb

Attpåklatt
Da er jeg 9+3. Jeg skal på tidlig ul fordi mine brødre begge har hatt sjeldne (og forferdelige) sykdom på fostre. Vårt lille frø var ikke planlagt. Jeg har to jenter fra før, på 13 og 5 år. Babyen skal få være velkommen, men samtidig er dette ikke bare lett for meg. Fysisk er jeg i god form, men mentalt svinger det veldig. Vi har absolutt bestemt oss for at barnet skal komme, jentene vet det begge to og er overlykkelige. Det er en veldig god følelse. Men for min egen del kjenner jeg meg litt fanget, hvis dere forstår hva jeg mener. Selv om jeg vet at vi blir uendelige glade i barna vi får, og at vi ikke kommer til å ville vært foruten den lille overraskelsen heller. I tillegg er jeg livredd for at det nå er min tur til å oppleve en syk krabat i magen. Det er svært godt at jeg skal på tidlig ul, men jeg grugleder meg.

I dag var jeg på tidlig samtale hos jordmor, og det var veldig godt. Hun kjenner meg og vet svært godt hva mine brødre har vært gjennom. Derfor bestemte hun også at jeg skal redusere stillingen min med en gang, slik at jeg får ro og rom for å kunne glede meg over babyen. Jeg fikk grått litt og ledd litt, og møtt enorm forståelse for følelsene mine, det var godt. Jeg skal sende henne en sms når jeg har vært på ul på fredag, forhåpentligvis kan jeg skrive at vi venter et friskt barn. Deretter skal jeg tilbake til henne mandag morgen og bestemme prosenten jeg skal redusere jobben med. Jeg gruer meg til å si det på jobben (de vet at jeg er gravid), jeg har liksom ikke lyst til å kaste inn håndkleet med en gang. Men jeg har ingenting å gi, ingenting å gå på. Hodet jobber konstant, og suger all energi ut av meg.

Jaja, hadde bare behov for å skrive litt :)

Håper alt ser fint ut på fredag.
Deilig at du har en JM som kjenner deg og som viser så stor forståelse :)

Heldig med jordmoren din. Håpa at alt går bra og lykke til :)

Sent from my LT26i using BV Forum mobile app

Masse lykke til på ul....krysser fingrene for at alt er tipp topp etterpå :)

Tusen takk, alle sammen. Jeg er veldig urolig, men det blir godt å få det gjort. Krysser alt jeg har for reka, som ungene kaller mini i magen:)

Lykke til på fredag! Må være fælt å gå sånn å lure og grunne :( Forhåpentligvis viser det seg at du får nok et friskt barn, så kan du puste lettet ut og begynne å glede deg for fullt :D

Vanskelig å sette seg inn i hva du går gjennom, men jeg kan relatere meg til bekymringen din for nurket deres. Alle ønsker vi friske og raske barn, og jeg som allerede har fått to friske og raske barn vil føle meg utrolig heldig om også tredjemann er like frisk og rask. Kan tenke meg at din bekymring er flere ganger større, men håper du klarer å fokusere på det positive - uansett utfall etter UL i morgen.

Vi er her for deg! Masse lykke til i morgen <3

Lykke til i morgen! Håper alt er bra med den lille i magen din :)

Back
Topp