Prøver å bli gravid 8 år etter naturlig graviditet og 3 år etter vellykket ivf.

H

Håper2020

Guest
Hei,

Ny her :) Vi har tidligere hatt en naturlig graviditet og et vellykket ivf-forsøk. Vi ønsker nå barn nr. 3, men vet at det er langt ifra sikkert at vi vil lykkes. Ønsket er bare så sterkt.

Man har ikke funnet noen årsaker til at jeg ikke ble gravid på naturlig vis med yngstemann. Dee satt egget på første ivf-forsøk. Han ble forløst med keisersnitt, og nå lurer jeg på om kirurger undersøker egglederne m.m. uansett I forbindelse meg en slik operasjon? Ettersom de ikke finner noe galt med verken meg eller min mann, er mitt spørsmål om noen Om eventuelt tette eggledere ville automatisk blitt oppdaget ved keisersnittet?

Har regelmessig mens, mannen har god sædkvalitet. Drikker ikke, røyker ikke, er slank og sunn.
 
Nei.
Ved et keisersnitt gjør de det de skal. De kan evt sterilisere om det er avtalt i forkant, men ikke noe annet.
Sjekk av eggledere er noe som skjer ifm utredning av barnløshet og gjøres heller ikke med åpen operasjon.
 
OK. Takk for svar. Jeg vet de sjekker at man ikke har cyster når de først har man "åpen", men det er kanskje lettere å se enn eventuelt tette eggledere..
 
Back
Topp