Hei,
det er kjempetøft å innse at man må ha prøverør[&o] Men nå er du er STORT skritt nærmere din egen lille baby[:D]
På forsamtalen snakker dere litt om prøverørsprossessen også får dere noen spørsmål om helse og livsstil. Noen må ta ul og levere sædprøve på forsamtale (vi måtte ingen av delene). Etter det får du beskjed om når du kan ringe inn mensen. Når du har ringt inn mens starter du mest sannsynlig på en nesespray rundt dag 20 i syklusen som setter deg i en kunstig overgangsalder. 2-4 uker etter det starter du med sprøyter for å utvikle egg, og disse er det vanlig å gå på i rundt 10 dager. Deretter tar du en eggløsningssprøyte og 1 1/2 døgn etter det har du egguttak. Etter vanligvis 2 dager settes ett (noen ganger 2) egg inn i livmoren. Hvis du har flere egg av god kvalitet blir de fryst ned.
Jeg har betalt ca. 9200 foreløpig for medisiner for dette forsøket. For inntil 3 forsøk får man tilbake alle medisinutgifter over 15000kr. Man betaler 1500kr pr. forsøk på sykehuset. Derfor vil 3 forsøk koste 19500 kr til sammen.
Håper jeg svarte på det du lurte på. Dette er mitt første forsøk, så jeg vet ikke så innmari mye jeg heller[;)]
Masse lykke til! Dette forumet er kjempefint til å dele gleder, sorger og tanker om prøverørsprosessen[:)]