Prøverør???

diddle

Betatt av forumet
Hei! Etter tre års prøving, og nylig forsamtale, er vi nå henvist videre til IVF avdelingen på vårt respektive sykehus......det jeg lurer litt på er om IVF regnes per definisjon som prøverør eller er det ICSI som er prøverør? Lurer på dette p.g.a. kun de berømmelige tre forsøkene..[:(]

Ohhh man!![:o]
Ser du på 30% sjangse som stor?????? ahhhhh, panikk[&:]
Ser for meg at vi ikke kommer til å klare dette i det hele tatt, vi kommer aldri til å få barn, blir sikkert av de parene som er uheldige og alt det der.....[:o][&o] ahhhhhh......
ORIGINAL: Ivara

Prøverørs er bare et annet navn på assistert befruktning.
Både IVF og ICSI regnes som prøverørs, og uansett hvilken metode som brukes får man dekket inntil 3 forsøk for inntil to barn totalt sett i det offfentlige.

Pr forsøk er det ca 30% sjans for å lykkes, så man har gode muligheter til å få det til på de 3 offentlige forsøkene.

Ved prøverrørsbehandling, stimulerer man til eggmodning, og kvinnen får ofte ut flere egg. Er man heldig blir flere egg befruktet, og disse eggene (såkalt fryseforsøk) blir bonusforsøk i tillegg til de 3 forsøkene det er snakk om. Jeg er enig med Ivara, 30 prosent sjangse per forsøk, er gode sjangser for at det skal lykkes tilslutt! [:)]

Håper du forstod hva jeg mente. Ønsker deg lykke til! Prøv å tenk positivt! Klaffer det ikke på de tre forsøkene, kan man jo også gå privat. Da må man betale selv, og det blir fort dyrt, men jeg syns det er godt å vite at det er en mulighet også jeg, om vi skulle være veldig uehldig. Men ta ett forsøk om gangen, og tenkt på hvor heldig vi er som kan få hjelp til å bli gravid! [:)][:)][:)]

Masse lykke til! Prøv å tenkja positivt sjølv om det kan vera vanskelig! Er stor sjanse for å klare det på ein av tre forsøk, men klart ein del må ha fleire forsøk og.. Men i forhold til adopsjon f.eks er dette ein billigare prosess om enn kanskje ein like tøff prosess å gå gjennom! Men heldigvis er prøverøyrsklinikkane veldig dyktige i dag! [:)]

okei.....[:D] ser nå at det ikke er så værst mulighet for å lykkes likevel.....er som en berg og dalbane i humøret mitt for tiden (siden torsdag) da vi var på forsamtalen...er myyyye å fordøye nå![&o]

Høyrer til med litt humørsvingningar i denne prosessen dessverre ja[;)] Men håpet om positivt resultat til slutt gjer oss den kampviljen me treng for å stå på vidare!

Opp med haka, det er større mulighet for at du blir gravid med prøverør enn ikke iløpet av 3 forsøk.

Ble selv gravid på 2. IVF her - hadde ikke egg på frys.
Selv var jeg nettop fylt 40 på min siste og andre IVF.
Og der sier de jo at sjansen er lavere enn for dere som er yngre enn meg.

Så se positivt på det du[:)]

Back
Topp