prøverør

Iselin87

Andre møte med forumet
Hei...er det noen som har tatt prøverør da i alder av 22-23 her inne..?
Å er dt noen kriterier for bmi?
Å er de strenge på riksen...?
Takker for alle svar

Jeg er 21 og skal ha prøverørs i august.
BMI grensa på Privatklinikken vi skal på er 35.

ORIGINAL: Iselin87

Hei...er det noen som har tatt prøverør da i alder av 22-23 her inne..?
Å er dt noen kriterier for bmi?
Å er de strenge på riksen...?
Takker for alle svar

Hei...er det noen som har tatt prøverør da i alder av 22-23 her inne..? jeg var 24 da søknaden ble sendt
Å er dt noen kriterier for bmi? ja det er det, under 34 på riksen...eller 33
Å er de strenge på riksen...? ja de er strenge på det... legen sa at om jeg ikke holdt vekta så fikk jeg heller ikke noe forsøk, ble så redd at jeg gikk ned enda mer å er på god vei til å gå ned litt ekstra nå i sluttspurten siden vi fortsatt bare slapper av å venter

Hei du :)
Jeg er 22 nå,men hadde første forsøk når jeg var 21... nå har jeg hatt to ivf og ett frys...
har litt høyere BMI en man skal ha,men det har dem ikke sagt noenting om.. tilhører st.olavs.

Hadde akkurat fylt 22 år da eg var inne på forsamtale,
og et par veker deretter var eg i gang med første forsøk,
som er ventet om halvannen mnd[8D]

Jeg er 21 nå, men blir 22 innen vi er i gang med 1. forsøk. Tilhører egentlig Ullevål, men tar forsøk privat hos Aleris mens vi venter i den offentlige køa.

ORIGINAL: Iselin87

men gikk du privat eller ofentlig???

Meg du sikter til?

I utredningen gikk vi offentlig. Søknad om prøverør ble sendt både til privat og offentlig sykehus. Kom så klart kjapt i gang hos Aleris og skal nå ha første forsøk der. Mislykkes dette står vi jo i den offentlige køa på Ullevål og kommer til å gå videre der. Har fått time til forsamtale der i slutten av August.

Om det er meg du mener Iselin så var det offentlig, Haugesund sjukehus avd. fertilitetsklinikk.
Hadde prøvd 6 pergokurer når søknaden ble sendt uten hell, og hadde vært prøver i over 2 år..

Jeg har vært på st. olavs og var 22 da søknaden ble sendt og under alle undersøkelser. Var så akkurat fylt 23 da vi begynte der .... [:)]

Betaler 26000 for ICSI forsøk (vanlig IVF er litt billigere), også kommer medisiner oppå der igjen men det må man jo ut med i det offentlige. Tror vi må betale alt før forsøket.

Hva det koster betyr egentlig mindre for meg, vi er så heldige å ha pengene og da bruker vi dem på dette, fordi det er det viktigste i hele verden akkuratt nå. Når barnet forhåpentligvis tilslutt er her, spiller det ingen rolle hva det har kostet.

Har også fått beskjed om at det skulle gå helt greit å bare være 22år i det offentlige. Men legen min hos Aleris sa de visst var strengere på det før.

Takk for alle svar..
Jeg snakket med legen min for ca tre uker siden,angående prøverør..han sa at det ikke ville gå fordi jeg er 22 og overvektig..men vi har prøvd i to år...jeg har mest sannsynlig ikke eggløsning...ble skikkelig sint da han sa dette...men ingenting er sikkert for oss,for vi må til utredning,jeg har en sjekk igjen,det samme har han...men hviss det eneste alternativet vi har er prøverør så vil jeg gjerne det,men etter snakk med legen så virket det som at jeg bare kunne glemme det...

Men det er vel ofte gyn. som henviser til prøverør etter at utredning er fullstendig. Slik var det i mitt tilfelle i alle fall. Hvilke tester er det dere mangler da?

jeg skal ta en blodprøve til for å se om jeg har eggløsning,fikk posistiv test hjemme,men negativ hos legen.han skal ta en sædanalyse til..det var jeg som spurte legen selv om prøverør...

Back
Topp