Prøverør

tante82/MAx6

Glad i forumet
Hei,er det noen her som har erfaring med prøverør pga tett eggledere??? Er selv i den situasjone nåå lurer.

Jeg har tette eggledere,men har ikke hatt prøverør enda...
men.. 2.januar hvis alt ser bra ut:)

Oki[:)] Måtte du vente på ventelisten???

Hvordan da tenker du på?

Fra du kontaktet dem til du fikk komme inn å sette igang prøverør...

vanligvis må en prøve selv en stund før man får prøverør. Vi prøvde naturlig veldig lenge og så en stund vha hormoner. Når det ikke funket ble vi henvist til prøverør pga endometriose og da var ventetiden før vi kom til samtalen ca 6/7 mnd.

Jeg prøvde å bli gravid ett år før jeg begynte på forskjellige hormoner... drev med tabletter og sprøyter i nesten ett år jeg... :S
men sendte søknad til tr.heim i september og har nå fått time 2.januar:)

Oki. Legen på sykehuse sendte søknad i går[:)] Hvordan er det med smerer og ubehagunder prøverør???

Nasesprayen og sprøytene går fint[:)] Nasesprayen kan "irritere" litt oppi nasa, og smake litt vondt, men det er sånt som går seg til[;)] Sprøytene som settes i magen, er en slags penn, de svir litt i det de stikkes i magen, men det er det[:)] Og det er bare akkurat i det den stikkes inn, og det er snakk om kanskje 2-3 sek.

Anngående uttak og innsetting vet eg lite[:)] Men det er sikkert noken andre som kan svare på det[;)]

Så spennande at søknanden er sendt[:D]

Ang ubehag ved behandlinga opplevde eg minimalt av det. Dette varierer veldig og kan og variera fra forsøk til forsøk. Uttaket er vel det mange gruer seg til, men for min del gjekk dette veldig bra. Me får jo bedøvelse. Selvfølgelig kjente eg små stikk o.l. men har opplevd mykje verre ubehag enn det[;)]

Håpa alt går bra for deg, og at det ikkje drøyer lenge før du får innkalling til forsamtalen[:)][:)][:)]

Heisan!!! Jeg ble henvist i januar 2008. Vi fikk innkallelse i slutten av mai samme året. Men pga sommerferie fikk vi ikke starte før i august. (jeg skulle ringe inn når jeg fikk mensen). Desverre hadde vi sommerferie i hele august og kunne derfor ikke starte opp før i slutten av september. Det er ikke så vondt å ta ut eggene, men dette kan være veldig individuelt. Det var ubehagelig og jeg var veldig kvalm og kastet mye opp. Dette plaget meg mest. Å sette embryoet tilbake merker du ikke i det hele tatt.

Vi klarte det på første icsi forsøk og jeg er nå 5 uker på vei[:D][:D][:D]

Lykke til videre[;)]

ORIGINAL: tante82

Oki. Legen på sykehuse sendte søknad i går[:)] Hvordan er det med smerer og ubehagunder prøverør???

Så spennende at søknaden er sendt. Håper du får raskt svar.

Ubehag er jo forskjellig fra person til person.
Jeg har hatt en del birvirkinger av medisinene. [&:][&:][&:]
Uttaket(ene) har også gått greit, litt vondt selvfølgelig. Innsetting merkes ikke engang.

Bare å spørre hvis du lurer på mer. Svarer så godt vi kan.

Back
Topp