Prøverør

Rosadama

Andre møte med forumet
Hei alle sammen :)
Igår fikk jeg og min samboer beskjed om at vi måtte ha prøverør. Ingenting galt med meg, men mannen har trege sædceller.
Jeg har litt ujevn mens, men kommer mnd's vis. Flere i samme bås? :)
Har begynt på tabletter som hjelper meg med å gå ned litt i vekt.. Snakk om 4-5 kg :)
Er litt spent om prøverør er vondt? :)

Hei alle sammen :)
Igår fikk jeg og min samboer beskjed om at vi måtte ha prøverør. Ingenting galt med meg, men mannen har trege sædceller.
Jeg har litt ujevn mens, men kommer mnd's vis. Flere i samme bås? :)
Har begynt på tabletter som hjelper meg med å gå ned litt i vekt.. Snakk om 4-5 kg :)
Er litt spent om prøverør er vondt? :)

Hei!
Delvis i samme båt som deg :)
Sambo har dårlige sædceller og jeg har nettopp fått påvist endometriose.
Så her blir det prøverør for alle penga.
Akkurat blitt henvist til ass. befruktning så jeg vet ikke så mye om hva som skjer videre foreløpig.

Hei!
Delvis i samme båt som deg :)
Sambo har dårlige sædceller og jeg har nettopp fått påvist endometriose.
Så her blir det prøverør for alle penga.
Akkurat blitt henvist til ass. befruktning så jeg vet ikke så mye om hva som skjer videre foreløpig.

Okei :) litt spent på hva som vil skje framover :) hva det vil koste og diverse :)
Spennende framtid i vente dere også da :) masse lykke til :)

Vi fikk beskjed i april at vi måtte gjennom prøverør for samme grunn til dere. Meg er det ikke noe galt med. Jeg har en sønn fra tidligere forhold. Vi valgte privat og startet opp med hormoner i mai, egguttak 2.juni og ble gravid på første forsøk :D Er nå straks 22 uker på vei. Jeg så veldig svart på det når vi fikk beskjeden. Tok det tungt fordi jeg visste lite om prøverør.

Jeg synes ikke det var direkte vondt. Får en del smertestillende og beroligende. Du kjenner det jo, men helt overlevelig! Litt ømt i magen dagene etter bare :) Lykke til :D

Vi fikk beskjed i april at vi måtte gjennom prøverør for samme grunn til dere. Meg er det ikke noe galt med. Jeg har en sønn fra tidligere forhold. Vi valgte privat og startet opp med hormoner i mai, egguttak 2.juni og ble gravid på første forsøk :D Er nå straks 22 uker på vei. Jeg så veldig svart på det når vi fikk beskjeden. Tok det tungt fordi jeg visste lite om prøverør.

Jeg synes ikke det var direkte vondt. Får en del smertestillende og beroligende. Du kjenner det jo, men helt overlevelig! Litt ømt i magen dagene etter bare :) Lykke til :D

Spennende har begynt på metformin å skal tilbake om 3 mnd til kontroll for å sjekke om vi har nådd målet å da blir det tatt vurdering hvilken prøverørsbehandling vi skal få
Kjempespennende har vært litt nærvøs om det skal være vondt, men nå ble jeg litt roligere tenker jo på alt i denne prosessen

Jeg gruet meg veldig for uttaket og ville gråte før jeg skulle inn. Det var det ingen grunn til. Men enkelte igjen opplever litt smerter. Men jeg tenkte at dersom dette skulle være vondt er det jo verdt det om man sitter der med positiv test etterpå!

Jeg gruet meg veldig for uttaket og ville gråte før jeg skulle inn. Det var det ingen grunn til. Men enkelte igjen opplever litt smerter. Men jeg tenkte at dersom dette skulle være vondt er det jo verdt det om man sitter der med positiv test etterpå!

Ikke sant :D næi, må vel bare vente å se hva som skjer :D

Jeg har hatt veldig sterke smerter hver gang jeg har hatt uttak (3 ganger). Under det første forsøket spente jeg meg så mye at jeg nesten lå i bro. Derfor ble jeg proppet full av smertestillende de andre gangene og det gikk bedre. Jeg har visstnok hypersensitive eggstokker, så kanskje det er derfor det gjør så vondt for meg. Håper du klarer deg bedre :)

Her er vi samme båt, mannen har sterkt redusert sædkvalitet å jeg pcos men den kan foreløpig konrrolleres:) prøverør er en lang prosess å føles uendelig når man må vente å ta sprøyter å div. Men plutselig er dagen der å alt har skjedd så fort. Egguthentingen var litt vond men ikke så veldig var godt bedøvd. Mn da jeg så blod der nede holdt jeg på å Svime av så de måtte holde meg så jeg fikk kledd på meg etterpå fikk jeg hvile å slappe av. Vi fikk det til på første forsøk å har nettopp satt in nr2 å venter på å ta test for å se hvordan denne gikk☺️

Back
Topp