Prøverør neste?

Doddo

Andre møte med forumet
Hei :)

Har vært prøvere i to år nå og holder på med min femte pergorunde... Ble gravid etter den andre, men mistet. Så er på min tredje nå etter ma'en. Lurer på hvor lenge dere prøvde før dere ble sendt til videre utredning og prøverør?

vi hadde vel prøvd i litt over 3 år før vi ble henvist videre. og da gikk det egentlig slag i slag. Men jeg kontaktet heller ikke lege tidligere ang at vi ikke ble gravid heller.
men når jeg fortalte at vi hadde prøvd så lenge, ble jeg raskt henvist videre.
Lykke til da!!

Vi har prøvd siden okt 06. Gikk vel egentlig ikke til lege før februar/mars 08. Etter det har det gått slag i slag. Pergokur, og så ICSI i desember 08 som var vellykket men mistet i uke 9. Holder på med 2 forsøket nå.

Vi ble henvist da det var gått nesten ett år uten at noe skjedde. Først til gynekolog og så umiddelbart videre til ivf.

Så sant de finner ut at noe er galt tror jeg de fleste raskt får hjelp. Vi tok tidlig kontakt med legen. Egentlig skjønte jeg at noe var galt allerede etter tre måneders resultatløs prøving, og jeg fikk dessverre rett...

Lykke til! [:)]

Ja da er det nok det som er det neste om ikke pergoen fungerer denne gangen :( Ble henvist til spesialist etter ett års prøving og fikk time der i juni i fjor. Fikk diagnosen pcos med en gang, så etter det har jeg gått på pergo :)
Ble gravid i november, men mistet 8+5....gynekologen snakket om at det måtte ha gått et halvt år fra man har vært gravid til man kan bli henvist videre? Noen som vet?

Hei. Når eg prøvde pergo så var avtalen med gyn at eg skulle prøve ut 6 kurer før noko meir skjedde. Etter 6 kurer og ingen graviditet blei prøverørssøknaden sendt. Og 3 mnd etter den var sendt var eg på forsamtale og fikk oppstartsdato for medisiner.

Når du var til din gyn. avtalte dåke ingenting om kva som skulle skje etter at pergo var blitt prøvd ut og dersom du fremdeles ikkje var gravid?
Anng. det siste du spør om så aner eg ikkje.. Men eg ville tatt kontakt med gyn igjen og forhørt meg om kva som skjer vidare.. Og spørt om prøverør o.l.

Vi ble henvist direkte til gynekolog etter samtale med fastlegen.

Gynekologen kunne fortelle meg at om det skulle vise seg å være noe galt med meg ville hun forsøke flere utveier før en søknad om prøverør. Dersom det var mannen som hadde dårlig / nedsatt kvalitet ville hun sende søknaden med en gang de fikk svar på sædprøven.
Hos oss var det mannen og vi venter på forsamtale til høsten.
Sikker litt varierende hva det velger å gjøre med de ulike problemstillingene?

Nei avtalte ikke noe om hvor lenge jeg skulle gå på pergo. Fikk resept på fire dobble kurer først og ble gravid på den andre kuren. Etter det har jeg hatt to enkle og denne gangen har jeg dobbel.
Skal til gyn i morgen for å se hvordan det står til med eggutviklingen da, så da kan jeg jo spørre hva hun tenker videre... uff...slitsomt å gå sånn å vente, så like greit å sende en søknad om prøverør nå da. Skjer vel ikke noe før til høsten da alikvel...

Vi startet som prøvere i mars 07 og gikk til fastlegen i mars 08... Tok noen blodprøver og ble sendt til sykehuset for utredning, måtte vente 6 mnd på første time og sambo måtte vente 9 mnd på time sædanayse[&:] Da det var gått 10 mnd fikk vi andre time og ble da henvist til prøverør (sambo har lite sædcalle), men det skal fortsatt tas en del prøver av meg, så vi venter fortsatt[&:] Så jeg har lært at dette tar tid, men en dag skal vi også bli foreldre[:)][:)][:)]

vi starta prøvinga april 08. etter 3 pp hadde jeg den følelsen at noe var galt...å snille fastlegen vår tok masse blodprøver av meg. der ble det påvist hormonubalanse å jeg ble sykemeldt på dagen(jobba bare natta) 2 månder senere var det kontroll av blodprøvene å innvendig gyn... blodprøvene hadde stabilisert seg å alt så bra inni der.

så var det mannen sin tur...han har tatt to svømmeprøver å de var ikke så veldig bra, men gyn mente med litt flaks så kan vi klare det på egenhånd. Ny kontroll hos gyn viste at alt var bra å de to settene med blodprøver jeg har tatt ift el har vist at jeg har det regelmessig.

Alikavel er vi henvist til riksen å skal dit 14 mai, legen vår mente det var like greit å sende inn søknaden å vi har nå prøvd i 1 år...jøje meg hadde jeg visst at det tok så lang tid hadde jeg dødd...

Vi kontaktet fastlegen etter nesten et års resultatløs prøving, og ble henvist til fertilitetsavd. på Haukeland. Hadde vår første time der ca. ett halvt år senere, så neste time igjen et halvt år etter det... Da sendte vi prøverørs-søknaden, og fikk time til forsamtale der noen måneder senere.
Merker nå at jeg har glemt masse[8|] Så er ikke sikkert dette er helt rett, men fra vi hadde første timen hos fastlegen, til vi startet med prøverør, gikk det litt over halvannet år.

Kommer vel litt ann på hvem å hva som er problemet da.. vi var på sjekk på sykehuset etter nesten 2 års prøving å jeg fikk bare beskjed om at jeg hadde PCO og at jeg måtte ned litt i vekt å at vi hadde god tid siden jeg var så ung.. så jeg ble veldig fortvilet og lei meg så vi ble anbefalt klinikk hausken av ei venninna og der var vi til samtale i oktober i fjord og de fant ingen PCO hos meg bare at jeg kansje manglet eggløsning noen mnder. men mannen min hadde dårlig sædkvalitet så vi ble tilbudt prørverørs forsøk hos dem. men privat er dyrt så måtte vente til nå i august da vi har nok til å sette i gang etter ferien. så kommer veldig ann på ting og tang hvor fort det går desverre er ikke likt for noen nesten..

Men ønsker deg lykke til og håper du slipper prøverørs[:D]

Back
Topp