Prøverør når man har barn fra før av

VictoriaH

Ventende
Assistert-jentene
August 2018
Oktobergull 2022
Hva tenker dere? Noe dere ønsker eller er dere helt ferdig med hjelp, tross førstegangs?
 
Jeg vil gjerne ha to eller tre barn. Jeg er villig til å gå langt for nr to, mulig jeg ikke orker ivf for evt nr tre..

Klarer ikke å se for meg å være 'ferdig' nå, men full forståelse og respekt for de som ikke orker å gå gjennom prosessen på nytt!
 
Jeg ville absolutt ha søsken til min, og var innstilt på å prøve så lenge det trengtes for å få det til :) På 4.innsett satt lillebror heldigvis, for det er en slitsom prosess og jeg er veldig glad for å vite at jeg ikke skal gjennom hormonkurer, sprøyter og uttak igjen :bored:
 
Prøverør igjen her ja :) prøverør med første og starter igjen med søskenforsøk snart! Gru/gleder meg :) gruer meg til hormoner, venting, usikkerhet, smerter... Men gleder meg veldig til en positiv test :rolleyes:
 
Vi har en sønn på rett over 2 år, og har prøvd aktivt på søsken siden april 2017, så ser ut som det blir en lang prosess denne gangen også, bruker letrozol nå, og om ikke det funker så blir det prøverør igjen (ble gravid mellom forsøkene sist så derfor vi prøver uten først).
Men jeg er villig til å gjøre det som må til for å få en lillesøster eller lillebror, men så er det helt stopp, jeg skal aldri gjennom dette igjen når jeg får 2 barn, vil ikke utsette meg selv, mannen min og barna mine for det, det er veldig tungt og altoppslukende og den dårlige samvittigheten stikker av og til litt i meg når jeg tenker på at jeg var rask til å begynne prøvingen igjen og burde kanskje heller brukt tiden til å nyte mammalivet og lillegutt (selv om jeg gjorde det og gjør det enda, men blir ekstra sliten til tider og litt nedfor av negative tester).
Gleder meg til å bli gravid og bli ferdig med å få barn og bare nyte livet som 2barnsforeldre :)
 
Vi har jo kanskje lykkes nå på fjerde innsettet på litt over ett år med søskenforsøk. Jeg vil ikke ta sjansen på hjemmeprøving siden mine embryo faller så raskt fra, så jeg er redd hjemmeprøving gir høy risiko for abort om vi lykkes. Så her er det kun assistert befruktning jeg som gjelder (befruktet embryo skal vurderes av fagfolk :hilarious:.) Vi synes han skulle få søsken, men vi ville ikke holdt på i all evighet, og om det er terminspire nå så er det absolutt avslutning for oss. Da har de hverandre, og vi er ferdig. :Heartred

Uten prøverør og hyperemesis hadde jeg nok gjerne ønsket meg en baby til en gang. :shy:
 
Her blir det trolig kun fryseforsøk, ikke fler fersk for søsken. Gir letrozol en sjans, men liten tro.
 
Jeg har allerede nå, vurdert om det er verdt det etter kun 2 forsøk. 1 fersk og 1 frys. Har 1 til blasto på frys, så skal i hvert fall igjennom en runde til med fryseforsøk, og så ta en vurdering på om vi skal gå videre. Det blir nok allikevel til at vi bruker opp de 3 forsøkene vi har, men kjenner meg ambivalent.
Blir helt gal på hormonene, og føler meg som både elendig partner og mamma underveis.
Har også måttet være en del sykemeldt pga formen, og det synes jeg også er skikkelig personlig nederlag, så jeg sliter veldig i denne prosessen.
Ønsket om er barn til er utrolig sterkt, men ikke til enhver pris. Vil jo ikke ofre den nydelige familien jeg allerede har på veien :Heartred
 
Nå er jeg bare gravid uke 11+6 med første, men jeg har alltid tenkt at to eller tre barn hadde vært hyggelig. Setter så stor pris på mine søstre!

Det blir nok ikke prevensjon på meg etter fødsel/amming, og hvis det ikke blir barn av seg selv (små sjanser for det slik det er nå i hvert fall), er jeg forberedt på ny runde med prøverør.

Men om det blir for enhver pris, er jeg usikker på. Blir det veldig mange runder, kan det jo hende vi bestemmer oss for at det er nok på et tidspunkt.
 
Ønsker veldig sterkt søsken! Og hvis det er mulig så relativt tett, men regner ikke med det. Sånn jeg tenker nå kommer jeg til å gå gjennom mange forsøk for å få det til, men kan selvfølgelig ikke vite hvordan det blir hvis man har holdt på lenge igjen. Håper vi klarer å få de barna vi ønsker[emoji173]️
 
Ønsker veldig sterkt søsken! Og hvis det er mulig så relativt tett, men regner ikke med det. Sånn jeg tenker nå kommer jeg til å gå gjennom mange forsøk for å få det til, men kan selvfølgelig ikke vite hvordan det blir hvis man har holdt på lenge igjen. Håper vi klarer å få de barna vi ønsker[emoji173]️

Håper inderlig på det❤️❤️
 
Jeg kan komme med min erfaring når det gjelder forsøk mens man har barn. Synes det stort sett har gått fint, men rugetiden kan ha vært tøff, fordi jeg føler jeg har kort lunte og tåler lite. Bare fordi jeg er i min egen verden. Men gått fint det og... Vi tenkte også to tette etter jenta vår, begynte jo da hun var 11 mnd. Nå er hun 3,5 og fortsatt ikke flere såeeeh[emoji36]
 
Jeg er villig til å gå en lang vei for å få søsken til N [emoji173]️
 
Jeg kjemper med nebb og klør for å få nr to! Vi har brukt opp de offentlige forsøkene og går nå privat, 7 innsett uten en positiv test i syne.. Gir oss ikke helt enda!!
 
Jeg kjemper med nebb og klør for å få nr to! Vi har brukt opp de offentlige forsøkene og går nå privat, 7 innsett uten en positiv test i syne.. Gir oss ikke helt enda!!
Du er tøff! Står respekt av at du ikke vil gi opp enda ❤️
 
Jeg har veldig lyst på (minst) en til, og håper at de 2 blastocystene vi har på frys vil gi uttelling. Viss ikke får vi se hva vi gjør.
Mannen ønsker ikke at vi skal gå gjennom flere ferskforsøk, har vært LANGE år i prøve karusellen, som har slitt på både meg og han.
 
Nå satt jo spira naturlig til slutt her etter to prøverørsforsøk, men det er jo ikke sikkert det gjør det igjen. Mannen min er ikke interessert i å gå gjennom IVF igjen, men vi har to blastoer på frys, så vi vil bruke opp de hvis det ikke skulle gå naturlig. Jeg hadde nok glatt gått gjennom IVF igjen hadde det vært opp til meg, men jeg tror det er helt greit å slippe også. Mannen min er egentlig ikke så "avhengig" av et søsken til gutten vår, så det er nok derfor IVF sitter lenger inne for han enn for meg.
 
  • Liker
Reactions: Vbt
Hva tenker dere? Noe dere ønsker eller er dere helt ferdig med hjelp, tross førstegangs?
Vi må mest sannsynlig gjennom nytt forsøk, uansett og gjør det gladelig selv om det krever sykt mye.. om jeg bruker flere år på søsken vet jeg ikke om jeg orker.. Men det vil tiden vise
 
Back
Topp