Prøverør icsi

fairylove

Forelsket i forumet
Hei alle :)

Jeg å min mann har netopp fått dårlig beskjed, hans svømmere var ikke optimale (snakket om de ikke beveget seg) å jeg skal inn til kikkhull operasjon :( jeg er utrolig lei meg å følte min drøm går i knus...

Han snakket om han henviser oss til haukland med tanke på icsi som løsning på problemet.. så da var den karusellen igang!

Jeg vet mange her går gjennom det samme, hvordan holder dere motet oppe ? Den belastning som kommer ? :/ kan noen komme med hjelpene ord til meg ? :(

Jeg er også litt sta å nekter å tro at sjansen på naturlig måte er helt gone.. hvilken hjelp finnest det til min mann ? C - vitaminer å sink har eg lest å han tar det nå... jeg vil så gjerne tro å holde på troen om vi klarer det naturlig... :)

Takk for alle svar :D

Jeg for min del syns det var en lettelse å bli henvist, og vite at nå er det hjelp å få. Men det er klart at både motet og håpet svinger veldig i denne prosessen, det er tidvis mye tyngre enn jeg hadde forestilt meg. Men man må jo bare håpe at det vil lykkes til slutt, tror man ikke på det er det jo liten vits i å proppe seg full av hormoner. :D

Vil si at all venting og uvissheten er det tyngste. Man kan liksom ikke bare prøve igjen når det ikke lykkes. Man må vente til sykehuset har kapasitet.

For min del har åpenthet vært veldig positivt. Sa ingenting til noen i begynnelsen, men nå vet "alle" det. Og alle heier på oss, og er en uvurderlig støtte. Dessuten er dialog med mannen viktig, må ikke glemme våre bedre halvdeler i denne prosessen!

Her på assistert forumet er det mange erfarne og kunnskapsrike damer! Fått masse støtte og gode råd her også, helt supert! Assistert befruktning er det få ellers som her kunnskap om, så det er godt å kunne dele av hverdagen med likesinnede :-)

Ivf/icsi er ikke verdens undergang :) Tenk heller at dere skal være glad muligheten for hjelp finnes.

Prosessen mot ivf/icsi er den samme. Noe annet blir på selve uttaksdagen hvis de må hente sperm fra hans testikler.

Kikkhullsoperasjon har jeg også hatt. Ikke noe farlig el dramatisk ved en slik operasjon.

Og husk- med en gang befruktet egg er satt inn tar kroppen/naturen over. Det er mao akkurat som om du skulle blitt gravid med hjemme-sex. ;)

Tenk positivt. Masse lykke til.

Jeg må si jeg ble så glad og lettet da vi ble henvist. Da har liksom ikke jeg gjort noe galt, hatt for liten innsats eller stresset for mye. Det har vært veldig vanskelig å få til å treffe på el da min samboer var avhenig av spontanitet og ikke press. Så nå skal vi ha sex når vi har lyst, fordi vi har lyst. Jeg trenger ikke håpe før hvert tantebesøk. Nå er vi på vei mot å faktisk bli gravide!! Men fullt klar over at det kommer til å gå litt opp og ned i humøret i tiden fremover. :)

Jeg ble lettet når vi ble henvist og endelig skulle få hjelp. Det er tøft å gjennomgå forsøk og spesielt om man må gjennom flere runder før man lykkes, men gud så verdt det når man lykkes! Hos oss klaffet det på 3 innsett og vi har en nydelig fryseprins på 9 mnd. På nyåret skal vi igang med søskenforsøk og vi priser oss evig takknemlig for den hjelp vi får:)

Back
Topp