Prøveprosjekt: guttebaby

paddington

Flørter med forumet
På 5 år har jeg vært så heldig å få fire velskapte og vakre døtre. Vi er ganske sikre på at vi bare kan få jenter og det gjør oss ingenting:) Det er både praktisk og greit med samme kjønn, og jeg har aldri ofret "kjønn" en tanke når jeg har vært gravid.

Men plutselig fikk jeg lyst til å gjøre det til et prøveprosjekt. Prøve de rådene som finnes. For å få en gutt.

Når det er sagt, så må jeg bare påpeke at dette kun er for gøy. Vi er 99% sikre på at HVIS vi blir gravide, så blir det ei jente. Ei jente som er like velkommen som de fire første<3 Vi MÅ ikke ha en gutt og har aldri savnet å få en gutt - så dette er kun for å gjøre noe ekstra ut av prøvingen.

1) Finne eggløsningen

Tidligere har vi hatt oss når jeg har hatt lyst. Lysta melder seg kun ved eggløsning.... og visstnok før EL...?!
Et tips for å få gutt er å ha sex på eggløsningsdag og etter.
Derfor har jeg, for første gang, bestilt EL-tester, og skal se om det gjør meg noe klokere. Vet ikke helt når jeg bør starte å teste, men tror jeg tar første på torsdag.... da er jeg på DP14!

Må vel finne flere tips også:D

Hva jobber mannen din med? Har hørt at de som jobber under ekstrem varme, tråling o.l. Og om mannen ikke er i tipp-topp form så skades de svakeste sædcellene som jo er guttecellene. Svigerbroren til svigerinna mi jobber på kraftverk eller noe og nesten samtlige på jobben hans har kun jentebarn [emoji14]

Du kan jo også ende opp som en familie borti her som har 9!!! jenter [emoji14]

Det meste at "tips og råd" er jo bare myter og kjerrigråd, men gøy at noen prøver det ut da [emoji14]

Jeg synes det er stilig å gå inn for å prøve på gutt! Gjett at jeg skal følge med og heie på veien da! [emoji16]

Hva jobber mannen din med? Har hørt at de som jobber under ekstrem varme, tråling o.l. Og om mannen ikke er i tipp-topp form så skades de svakeste sædcellene som jo er guttecellene. Svigerbroren til svigerinna mi jobber på kraftverk eller noe og nesten samtlige på jobben hans har kun jentebarn [emoji14]

Du kan jo også ende opp som en familie borti her som har 9!!! jenter [emoji14]

Det meste at "tips og råd" er jo bare myter og kjerrigråd, men gøy at noen prøver det ut da [emoji14]

Jobber "bare" på kontor;) Men det er visst et irdtak som sier; "jebte, jente, fler i vente":) så vi tror jo selv at vi bare kan lage jentebarn:D

Har vært mye opptatt med andre ting og har satt tankene om baby litt til siden... santidig skal jeg søke på jobb i helga og vil jo ikke være gravid HVIS jeg får jobben.... men nå er jo sjansen for å få både jobb OG bli gravid temmelig liten!!!!!

Har vært veldig våt (utflod) tidligere i uka og hatt sexlyst, men på grunn av at vi blir lett gravide har jeg ikke tatt sjansen på å kose....

Tatt EL-test:
Onsdag: negativ
Torsdag: ikke tatt test
Fredag: negativ
Lørdag: ikke tatt test
Søndag: positiv...

Så etter litt diskusjon på morgenen, furting og forsoning - så hadde vi en kjapp en:D

1. Når har du eggløsning?
Høres innlysende ut, men når du prøver å bli gravid, vil du være sikker på når du har eggløsning. Vet du dette kan du forutsi når samleie må finne sted for å få en gutt eller jente. Har du en ustabil syklus fra måned til måned, vil det bli vanskelig for deg å få det til å klaffe på riktig tidspunkt slik at man blir ønsket gravid. Har du en ustabil syklus er det viktig å registrere menstrasjon fra måned til måned. Et hjelpemiddel for dette er er en Ladycomp, den vil registrere og holde styr på syklus og eggløsning fra måned til måned slik at det blir lettere for deg å beregne når du kan bli gravid og ikke.

2. Ha sex så nær eggløsning som mulig
Mannlige spermceller er raskere svømmere, men har kortere levetid en kvinnelige spermceller. Kvinnelige spermceller overlever lenger, men bruker lengre tid til egget. Ved å ha sex så nær eggløsning som mulig, vil du gi dine små mannlige celler et forsprang og dermed øker sjansene for å få en guttebaby.

***EL-test tatt og fått smilefjes, søndag 30.april
***Samleie gjennomført, søndag 30.april

3. Si farvel til misjonær stillingen
Vil du ha guttebaby er det på tide å si farvel til misjonærstillingen. Prøv en posisjon som vil tillate dypere penetrasjon, for eksempel stående sex, du på toppen, eller på alle fire. Dette er viktig, dypere penetrasjon vil føre de små mannlige cellene nærmere livmoren, noe som gir dem langt mindre avstand å reise, og en bedre sjanse til å vinne.

*** check;)

4. Spis som en mann
Mannlige spersmceller foretrekker alkaliske miljøer, noe som betyr miljøer som er mindre syrlige. For å øke alkalitet, anbefaler eksperter å spise mer rødt kjøtt, salt mat og brus. Dette vil igjen øke dine sjanser for å få en guttebaby.

*** Ikke hatt stort fokus på dette

Shit, jeg skal prøve disse tipsene på nr 2 om vi får jente første gangen ! [emoji16] haha, salt mat, brus og rødt kjøtt er jo perfekt for meg

5. Få orgasme!
Orgasme er en av de tingene som bidrar til å produsere et mer basisk miljø som bidrar til å produsere gutterbabyer!

*** Check, selv om det ikke skjedde under samleiet - men rett etterpå;)

6. Den kinesiske Lunar Kalender!
Mange mennesker sverger ved denne kjønnsmetoden, og den har eksistert i hundrevis av år. Metoden bruker morens alder og måneden for å kunne bestemme barnets kjønn. Du kan bruke kalenderen til å bestemme hvilken måned du bør prøve å tenke på for å få babyens kjønn som du håper på. Noen eksperter sier denne metoden er opp til 99% nøyaktig! Hvorfor ikke gi det et forsøk?

Kommer tilbake til dette....

7. Be din mann bruke boxershorts
Mannens sperm hater varme, og bruker din mann boksere, kan dette hjelpe din mann å holde ting kjølig for guttene der nede. Så ingen badestamper og eller varme bad før samleie.

*** Han har bare boksere:D

8. Hostesaft?
Noen kvinner tar en dose av hostemedisin før sex. Hvorfor? Vel, ekspertene sier at hoste medisiner som inneholder ingrediensen guaifenesin kan bidra til å tynne slimhinnene i livmorhalsen, og hjelper de små svømmerne å komme gjennom.

*** Usikker hvilken type som skal brukes, men tok ei spiseskje av den vi hadde!

9. Sjekk månen
Dette er definitivt et skikkelig kjerringsråd, men å ha sex om natten når det er en kvart måne garanterer en gutt!

10. Be din mann drikke kaffe før sex
Man kan øke sjansene for å bli gravid med en guttbaby ved å be din mann drikke en kopp kaffe før sex. Kanskje koffein får de små gutta til å svømme raskere?

*** Han heiv innpå at kopp kaffe rett før

EL-test negativ i går morges og på kvelden kjente jeg lett murring på venstre side...
Litt redd for at vi har hatt oss for lite - kun to gang! Får se om det blir noe i kveld, men det er kanskje allerede for seint.

Nedtelling til 16.mai er i gang og jeg har ingen g-tester liggende. Skal virkelig prøve å holde meg til IKM!!

Back
Topp