Gravid med sistemann❤️

Marsmamman

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
September To Remember
Aprilspirene 2024❤️
Maisløyfene 2024
Velkommen til Marsmammans dagbok❤️

#redigert

• April/mai 2021 - prøving på nummer 3, gravid pp1.
• September 2021 - senabort uke 19+2.
• Oktober 2021 - prøver på nytt
• Desember 2021 - gravid pp2.
• August 2022 - regnbuebaby❤️
• April 2023 - tatt ut spiral, venter på at syklus skal stabiliseres.
• Juli 2023 - normal menstruasjon igjen
• August 2023 - gravid pp1 selv om vi ikke prøvde aktivt❤️

Opprinnelig innlegg:

Hei alle sammen!

Så var jeg her igjen, riktignok over 5 år siden sist jeg startet prøvedagbok her inne. Men årene går fort og mye har skjedd.
Jeg har fra før en gutt på 7 år og ei jente som blir 5 år til høsten. Siden sist har jeg fått ny mann og et eventuelt barn blir hans første. Har jo også blitt endel eldre og passert de magiske 30. Det blir skikkelig spennende og håper det klaffer ganske fort. Har riktignok ikke startet prøvingen helt enda, men har fått time til å ta ut spiralen i neste uke. Har ikke hatt noe skikkelig mens siden jeg ble gravid forrige gang, så er spent på hvordan kroppen reagerer.

Skriver mer etterhvert, gleder meg til å komme i gang:)


Oppdatering

Ble gravid på PP1, tok ut spiralen 10 mai, fikk mensen 16 mai og testet positivt 13 juni. Svangerskapet gikk fint og den 10 august fikk vi se et perfekt lit knøtt på tul i uke 12. Var mye sliten men gleden var stor likevel. I slutten av september var det endelig oul uke 19+1. Vi var uendelig spente og skulle rett å se på barnevogn etterpå.

På en brøkdel av et sekund ble livet snudd på hodet da hjertet til den lille vennen hadde sluttet å slå. Sorgen var bunnløs og alt ble kaos. Dagen etter fødte jeg verdens fineste lille prins. Livet er urettferdig og nå to måneder etter aborten er det fortsatt tungt, men bedre.

Er nå i PP1 etter aborten, hadde ubeskyttet sex også før mensen kom, men visste ikke når el var så enten klaffet det ikke eller så var ikke kroppen klar.

Mitt største ønske er å bli gravid fort igjen og jeg håper så inderlig det klaffer denne ppen:Heartred

PP1 - IKM 03.12.21 - mensen :(
PP2 - IKM 01.01.22 - gravid:Heartred

Regnbuebabyen kom til verden august 2022:Heartblue

Mai 2023
Nå skal vi prøve på nummer 4(5), håper på ganske tette :)

August 2023
Gravid med min siste baby❤️
 
Last edited:
Lykke til med prøvingen! Vi er i pp1 med nr3. Har to fra før, gutt på 8 og ei jente som blir 5 i august. Selv blir jeg 30 i år. Rakk aldri planlegge de to første, men tørr ikke håpe for mye at det går like greit denne gang. Er det noen år siden sist :hilarious: håper spira sitter raskt :Heartred
 
Lykke til med prøvingen! Vi er i pp1 med nr3. Har to fra før, gutt på 8 og ei jente som blir 5 i august. Selv blir jeg 30 i år. Rakk aldri planlegge de to første, men tørr ikke håpe for mye at det går like greit denne gang. Er det noen år siden sist :hilarious: håper spira sitter raskt :Heartred
Så spennende! Masse lykke til med prøvingen! Ja det er noen år siden, syns det har gått fort, men det blir jo faktisk 6 skoleår mellom mellomste og minsten viss det klaffer ganske snart. Samtidig godt å hatt noen år uten å være gravid eller ha baby:)
 
Timen for å ta ut spiralen gikk ikke helt etter planen, trådene var «borte» så ble henvist til gynekolog. Fikk ikke time før september, ble utrolig sint og skuffa. Så da blir det privat til uka! Krysser fingrene for at det går bra.
 
Da er spiralen ute. Det var lettere sagt enn gjort. Gynekologen på den private klinikken slet skikkelig med å få den ut. Til slutt var det så mye utstyr oppi der og hun måtte sette lokalbedøvelse for å kunne tøye mer. Det var et lite mareritt, og kjenner jeg gruer meg til å eventuelt få spiral igjen senere. Uansett veldig glad for at jeg ikke ventet til september. Det fine er jo at nå har jeg fått sjekket at både livmor og eggstokker ser fine ut på ultralyd, og det lover jo bra for prøving.
Så nå er det bare å vente på mens eller testing viss den ikke dukker opp i løpet av 3 uker. Hadde sex dagen før uttak og i går.
 
I dag kom mensen, det er jo like greit for da vet jeg hvor jeg er i syklusen. Har ikke hatt mensen på over 5 år, så spent på hvordan det blir. Håper ikke det blir alt for voldsomt.
 
Da var mensen endelig over, 8 dager er lengre enn jeg pleide å ha. Trodde den var over mange ganger før jeg begynte å blø kraftig igjen, så den gikk litt sånn i rykk og napp. Sikkert uvant for kroppen å komme i gang igjen også.
Nå er jeg klar for å komme i gang med første prøveperiode, gleder meg til de neste ukene. Blir vel februarbaby da viss det klaffer på første? Tør ikke håpe for mye. Men ble litt ekstra babysyk nå som jeg fikk vite at en god venninne var gravid❤️
 
For ei fin helg! Har lagt inn aksjer hver dag og nytt godværet. I følge kalenderen var el i går, men har mer tro på at den er i dag siden jeg hadde mensen lignende smerter i morres, som jeg antar er el smerter :) Ligger nok mange sædceller og venter på egget nå, men tror det blir en siste dose i kveld for å være sikre :p Er kjempe spent og har trua på at den sitter på første pp. Har blitt lett gravid før og satser på at jeg blir det fortsatt :) Blir 14 lange dager nå. Og det er faktisk bare 3 uker til sommerferie! Sånn sett passer det fint å bli gravid nå, så slipper jeg å være på jobb under den verste kvalmen. Krysser alt jeg har ❤️
 
Idag er det CD 21 og jeg er 5 eller 6 dpo. Merker det blir en spennende uke :) Tenkte å teste meg på fredag, og viss jeg da ser strek så blir det digital på lørdag. Jeg har virkelig trua, vi har i allefall vært flink til å legge inn aksjer. Bruker WomanLog til å følge med. Dette er jo første pp, og før jeg tok ut spiralen i begynnelse av mai visste jeg ikke hvordan syklusen min var.

F215A475-85A8-449D-899B-9EA00C178208.jpeg
 
8 dpo

Var så teit at jeg tok en test i går, sannsynligheten for å få positiv så tidlig er jo minimalistisk, så vet ikke hvorfor jeg giddet :p Den var selvfølgelig negativ. Så nå venter jeg i spenning til fredag, 11 dpo. Sist gang fikk jeg svakt positiv på 10 dpo. Så tenker at 11 dpo er ganske sannsynlig å få et reelt svar. Krysser fingrene for at den sitter.
 
13 dpo

Dumme meg drev og testet hver dag frem til fredag, bare negative. Dro vekk i helga og kom igjen nå i kveld. Fikk en veldig svak positiv, tror jeg er gravid! Men tør ikke si det til kjæresten før jeg kan vise en digital tror jeg :) Spennende tider, tør liksom ikke håpe for mye i tilfelle det ikke er ekte. Hva tror dere om testen?
 

Vedlegg

  • FC4D6DEB-3088-411A-9BA3-62EEABD36EFD.jpeg
    FC4D6DEB-3088-411A-9BA3-62EEABD36EFD.jpeg
    894,2 KB · Visninger: 171

Vedlegg

  • DBFE2770-29C7-4BF3-BF5F-6B2797934446.jpeg
    DBFE2770-29C7-4BF3-BF5F-6B2797934446.jpeg
    1,7 MB · Visninger: 65
Hva skal man si? Etter 19 uker som gravid med nummer 3 ble det konstatert dødt foster på oul for 3 uker siden :(

Har hatt noen tøffe uker, men kroppen begynner å normalisere seg. Humøret går i bølgedaler og jeg er veldig sårbar og tåler lite.

Det føles urettferdig at den lille gutten vår ikke skulle få leve opp. Det eneste jeg vil nå er å bli gravid igjen ❤️
 
Hva skal man si? Etter 19 uker som gravid med nummer 3 ble det konstatert dødt foster på oul for 3 uker siden :(

Har hatt noen tøffe uker, men kroppen begynner å normalisere seg. Humøret går i bølgedaler og jeg er veldig sårbar og tåler lite.

Det føles urettferdig at den lille gutten vår ikke skulle få leve opp. Det eneste jeg vil nå er å bli gravid igjen ❤️

Dette var utrolig trist å lese, kondolerer :Heartblue Det er ikke annet å si enn at det er forferdelig grusomt og trist. Jeg håper du får oppfølging og blir tatt godt vare på av dine kjære og jordmor / helsestasjonen. Sender deg en stor klem :Heartblue
 
Dette var utrolig trist å lese, kondolerer :Heartblue Det er ikke annet å si enn at det er forferdelig grusomt og trist. Jeg håper du får oppfølging og blir tatt godt vare på av dine kjære og jordmor / helsestasjonen. Sender deg en stor klem :Heartblue
Tusen takk ❤️ Ja er heldig som har fine folk rundt meg ❤️
 
Back
Topp