Prøve ut ny type mat.

hb77

Elsker forumet
Hvordan gjør dere det når dere gir en ny type middagsmat? Her har vi akkurat kommet i gang med middagsmåltider. Snuppa fikk i går og i dag kylling og grønnsaker (på glass, 1/2 glass i går og resten i dag) til middag. Jeg tenkte kanskje å prøve ut spaghetti og kjøttsaus, men bør jeg vente noen dager med å gi det? Skal jeg gi kun kylling og grønnsaker så lenge? Man bør vel ikke prøve ut for mange ting av gangen? Prøvde også en ny type grøt i dag, hun fikk en halv porsjon Hvetegrøt Eple. Og så fikk hun smake en liten skje fiskeboller. [:)]

Takk for svar! [:)]

Jeg lar det ikke gå dager imellom. Ikke nå som han er blitt større. Har tålt alt hittil [:)]

ORIGINAL: Tonemoj

Jeg lar det ikke gå dager imellom. Ikke nå som han er blitt større. Har tålt alt hittil [:)]

signerer denne[:)]

ORIGINAL: miss25

Jeg og! Her prøver vi alt, og jeg merker jo om det er noe han ikke kan ha. Så langt har det kun vært pasta med laks fra Småfolk, lurer på om det er litt for store klumper i den...
Kjør på! [:D]

ORIGINAL: Anni81

Jeg og! Her prøver vi alt, og jeg merker jo om det er noe han ikke kan ha. Så langt har det kun vært pasta med laks fra Småfolk, lurer på om det er litt for store klumper i den...

Da kjører du den med stavmikseren [:)] Jeg hadde jo hamstret masse nestle middagsglass, men han likte ikke de pga konsistensen. I dag prøvde jeg stavmikseren på en av de, og han spiste det.. uten å brekke seg [:)] Så da var det ikke så bortkastet likevel å hamstre disse [:)]

Vi bare kjører på med nye smaker, og hun liker alt! Mange artige ansiktsuttrykk når det kommer ny smak på tunga [:D]

Hu får det mesta [:)] Så bler hu driiiiiitsur når hu ikkje får smaga d eg spise, hehe, eg lige krydra mad, så kan ikkej dela alt med elsklingen min [;)][;)]

Maja får røde prikker rundt munnen av spaghettien. Just saying ;) Vi ble rådet av helsesøster til å ikke gi henne mat med tomat riktig ennå ;)

ORIGINAL: Anni81

Da kjører du den med stavmikseren [:)] Jeg hadde jo hamstret masse nestle middagsglass, men han likte ikke de pga konsistensen. I dag prøvde jeg stavmikseren på en av de, og han spiste det.. uten å brekke seg [:)] Så da var det ikke så bortkastet likevel å hamstre disse [:)]

Aha, da får jeg huske det neste gang! Har bare prøvd det en gang enda, men regner med vi prøver igjen om litt [:)]

Her prøver vi stadig nye ting...Lager middag selv (hun liker ikke middagsglassene), moser potet og grønnsaker, i dag moste jeg kylling, potet, gulrøtter+ litt eple for å få litt søtsmak...blir spennede å se om hun liker det. Lager ganske mye og fryser det ned. Lot hun sutte på sylteagurk og det var veldig godt [:D] 

Back
Topp