Prøve på nr 3? Ønsker innspill

Bkno7934182

Andre møte med forumet
Heiiii folkens!! Jeg har to jenter fra før, juli 2022 og januar 2025 og er en av de heldige som elsker å gå gravid! Fødselen gikk som en drøm også og jeg levde lenge på den "høye" følelsen. Vi har egentlig sagt oss ferdig med to barn, likevel har tanken om nr 3 sneket seg inn på meg flere ganger. Jeg klarer ikke å avgjøre om hva vi burde gjøre. Ene dagen ønsker jeg én til mens andre dagen tenker jeg at vi har mer enn nok med de to vi har, alt avhengig av dagsformen på både meg selv og barna. Så kommer liksom alt det praktiske inn også, soverom, bil, økonomi, barnepass, kjærestetid o.l. Å få nr 2 var "ingen pes" og tenkte ikke på slikt da, men tredjemann er litt vanskeligere der ja.. Jeg vet jo heller ikke hvordan det vil være å ha barn i skolealder som går på fritidsaktiviteter, bursdager og alt annet. Jeg er hjemmeværende og fleksibel på kjøring o.l. og barna trenger dermed heller ikke SFO, så der er det en kostnad vi slipper unna. Jeg klarer ikke gi slipp på følelsen av at jeg ikke er ferdig med barn og det at jeg ELSKER å gå gravid hjelper ikke på! OM vi skal få én til så ønsker vi ikke for stor aldersforskjell da vi ønsker å bli "ferdig" slik at vi får ha litt voksenliv når barna blir eldre. Da er det snakk om en tredje i 2026 eller 2027. 3 barn under 5/6 år.
Det sies jo at barna blir dyrere desto eldre de blir, men altså HVOR mye er det snakk om?

Hva er deres tanker, følelser, erfaringer og innspill her?

Last edited:
Har ikke erfaringer, bare samme ønske; nr 3. Føler meg IKKE ferdig og vi komprimerer med å få en til, istedet for to-tre. :hilarious: Det er en bitter-sweet følelse da… sistemann/dame. :shy:

Jeg klarer ikke å legge fra meg tanken, og da blir jeg å angre når jeg blir eldre. Og så ønsker begge barna et lillesøsken og det forsterker jo mitt ønske også. Det kan hende det blir helt kaos, men det får gå. Kaos i et øyeblikk av livet skal gå helt bra! :Heartred

Vi har diskutert dette MASSE siden jeg ble gravid med nr 2. Siden jeg er i slutten av 30-årene føler jeg vi må bestemme oss likt kjapt iom at jeg tidligere ikke har blitt gravid ved amming - vi burde altså ikke amme så lenge hvis vi skal prøve på tredje. For min del handler det om at jeg ønsker en liten flokk til barna som jeg ser at 3-barnsfamiliene rundt oss har. MEN nå tror jeg at jeg har landet på at vi gir oss på to. Det skyldes at verken min mann eller jeg er spesielt glad i kaos. Vi dropper litt for lett ting hvis vi føler det blir stress (feks reiser, aktiviteter, etc.). Og vi liker ikke minst å være veldig tett på barna og ønsker å være feks fotball/håndballtrenere hvis barna begynner med aktiviteter osv. Så da innser vi at et liv med 2 barn er mer forenlig med våre styrker og svakheter enn det å ha tre barn er.

Mitt råd vil derfor være å tenke på hva dere ønsker ut av livet for både dere selv og barna, også vurdere utifra det. Praktisk og økonomisk ordner seg som regel, men man legger jo opp til to litt ulike liv ved å velge det ene eller det andre. :)

Back
Topp