Prøve på jente?

FjärilMamma

Betatt av forumet
Ja, som overskriften sier, vurderer vi å prøve på jente denne gangen. Vi er jo veldig heldige med våre 2 gutter! Og jeg er en veldig typisk guttemamma, men allikevel kunne det vært fint med ei lita jente nå.

Noen synes kanskje det er absurd å gå inn for å prøve på ett kjønn. Og ja, vi blir meget lykkelige om vi klarer å bli gravide igjen og får et friskt barn.

Men nå er det sånn at jeg har lest litt om å prøve på jente. Og her er noen av høydepunktene:

Varme testikler: Jeg synes ikke det er spesielt kult å utsette mannen for klamme baller :laughing002
Eller kanskje det finnes en måte å varme ballene på utenom å gå med varmeflaske i boxeren?

Samleie flere dager før eggløsning: Samleie skal altså skje flere dager før eggløsning, istedenfor rett før eller ved eggløsning. Siden "jentesæd" er mer hardfør og tåler bedre å vente.

Kosthold: Det gidder jeg faktisk ikke å blande inn i livet. Vi spiser bra og er fornøyde og friske. Drikker og spiser lite som har noe å tilsi at fruktbarheten er utsatt.

Penetrering: Jo lengre vei sæden har å svømme, jo større sjans for jente. Nettopp fordi jentene er mer hardføre, som nevnt lengre oppe.
Kortere vei er bedre for gutt. Ergo, rett innenfor "døra" er løsningen.

PH-verdi: Det sies at for å lage en jentebaby, så er det bedre om miljøet i skjeden er litt surt, altså litt lavere pH-verdi enn "vanlig". Igjen på grunn av hardførheten.

Så da lurer jeg egentlig på, hva gjorde dere hvis dere prøvde aktivt på et kjønn? Hvordan gjøre skjeden "sur? :laughing002
Noen som har fått det de prøvde på?
Noen som vil komme med noen tips? Råd?
 
Guttemamma her også! Hadde blitt veldig glad for en liten jente, men vi har ikke gjort noe aktivt for å prøve å få det til :shy: Når det er sagt, så har jeg ei venninne med to gutter som kjørte på med kjerringråd før nummer tre, hun fikk jenta hun drømte om, men det kan selvfølgelig være tilfeldig :Heartred Jeg er mentalt innstilt på en tredje gutt :hilarious: Følger gjerne tråden av nysgjerrighet.
 
Vi prøvde faktisk på ei jente, og fikk det! Det kan jo være tilfeldig, men vi var ganske bevisste under prøvingen. Vi kjørte på med de to tingene som du også har nevnt:

1) Sex noen dager før. Vi gikk for 4-3-2 dager før, og ikke dagen før eller selve dagen for EL.

2) Posisjon: Så dyp penetrering som mulig. Begrunnelsen er at hvis du velger å følge råd nr. 1, så er det nok lurt å få sæden så langt inn som mulig. Guttesæden vil med høyere sannsynlighet ikke overleve så lenge uansett, så hvis du velger å la mannen komme rett innafor døra som du sier, kan du risikere å gå veldig lang tid før dere blir gravid. Sjansen er jo høyest dagen før EL som du sikkert vet.

Men, hvis dere har to fine gutter, og spesifikt ønsker ei jente, så ville jeg heller latt det gå noen ekstra måneder enn å bli gravid så fort så mulig og risikere en gutt til (redigert).

Vi fulgte ingen av de andre rådene, og skal prøve på nytt med nr. 2 nå☺️ håper på ei jente til, men blir selvfølgelig kjempeglad uansett❤️
 
Vi prøvde ikke på noe spesifikt, men endte (uplanlagt) med siste ligging tre dager før EL - fikk gutt. Jeg har også lest at jente-sædcellene er tregere og overlever lengre, men det øker nok bare sannsynligheten noe. Kanskje det fungerer bedre å kombinere flere av rådene!
 
Har prøvd alle triksene i boka.. venter nå gutt nr. 4! Mistet to ila 2023 (kunne ikke påvise kjønn) og mistenker at jeg ikke klarer å bære frem jenter (mannen er straks 46 år og har to jenter fra tidligere)...
 
Jeg har født 4 gutter, hadde et lite håp om at yngstemann var jente da samleiet var 5 dager (7 i følge UL-termin) før eggløsning. Var et lite arbeidsuhell, så vi prøvde jo ikke på barn i det hele tatt. De fire guttene har blitt laget over en periode på 8 år. Tror bare ikke vi kan lage jenter sammen. :p Det er generelt guttedominert på begge sider på denne generasjonen. Alle søskenebarna til mine er gutter.
 
Vi har ein av hver. Prøvde ikke spesifikt på jente sist men blei det. Å da var tydeligvis trikset med aksjelegging samme dag som eggløsninga. Hadde oss ikke noe verken dem siste dagene i forkant eller etterkant, bare akkurat samme dag :smiley-ashamed005
 
Back
Topp