Prøve på førstemann

Trist å lese om MA-en, men satser på det klaffer raskt for dere nå og at den sitter hele veien. Lykke til! :)
 
Hvis jeg hadde vært gravid ville jeg ha vært 19+1 uke på vei. I dag poppet det opp en påminnelse om ultralyd. Jeg hadde glemt å slette varslingen etter MAen for snart 6 uker siden. Det er fortsatt sårt å tenke på at vi mistet babyen vår. Jeg håper at vi snart klarer å lage en ny. Når mensen er borte starter testinga etter eggløsningen.
 
Usj, kan tenke meg det var trist å få den påminnelsen. :( Håper det blir lettere med tiden, og at det klaffer raskt for dere. :)
 
I går var jeg hos endokrinologen pga det lave stoffskiftet mitt. Jeg ble henvist da jeg var gravid siden fastlegen min ville være sikker på rett medisindose.
Endokrinologen var fornøyd med alle prøvene mine, bortsett fra D-vitaminene. Det fikk jeg resept på.
Videre snakket hun om hva som er viktig å gjøre med stoffskiftet når jeg blir gravid igjen. Dosa skal økes med en gang jeg vet at jeg er gravid. Deretter skal jeg ha time hos henne i løpet av et par uker. Blodprøver skal tas hver fjerde uke gjennom hele svangerskapet, i tillegg til at medisindosa skal økes. Dette fordi det skjer en endring av andre hormoner i kroppen. Hvis dosa ikke økes vil det kunne gi ryggmargsbrokk og lavere IQ hos babyen, samt økt fare for abort.
Det er veldig betryggende at en spesialist skal følge opp ved neste graviditet.
 
CD13 og 14 var EL-testen negativ.
På CD12 fikk jeg brun utflod, men det er så og si borte i dag. Hmm...lurer på om antibiotikaen (jeg tok for et par uker siden) har klusset til litt.
I dag, på cd14, har det begynt å komme EL-slim. Skal ikke ikke se bort fra at EL er rett rundt hjørnet :)
 
Back
Topp