Prøve på en Myrababy

En tråd i 'Dagbøker' startet av Myra90, 14 Okt 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
Tags: Add Tags
  1. Myra90 Forelsket i forumet Vi som prøver :)

På tide med en oppdatering! Glemmer jo denne dagboken:bag:

PP5 endte i TR, tror at vi traff ganske dårlig i forhold til EL også.

PP6 er godt i gang, og vi har gjort «vårt», så ventingen er i gang. Er på 6 DPO nå, kjenner ingenting som tilsier at noe spirer i meg. Men vi traff nok på EL denne gangen, ifølge alle målemerker:) Begynte også aksjeinnleggingen noen dager tidligere, fra CD9.

Eneste «symptomet» jeg har som ikke er nevnt som PMS symptomer i tidligere post, er én øm pupp:) Men husker at jeg har hatt det tidligere, så antar det ikke er g-symptom. Murrer i livmorområdet som vanlig;)

Skal på parringstur med hunden fra ca 8-11 DPO, så håper jeg skal klare å vente med å teste til jeg kommer tilbake!

Snakket forresten med fastlegen på videokonsultasjon for noen uker siden, hun synes vi skal prøve i 6 mndr sammenhengene nå, og dersom vi ikke har blitt gravide innen september kan vi søke hjelp. Hun sier vanligvis ett år prøving, men siden jeg har vært uten prevensjon siden sommeren 2018 mener hun 6 mndr er greit. Betryggende, men håper vi klarer det selv:)

• Liker Liker x 3
  2. Frk1991 Gift med forumet Snøkrystallene2021❄️

Håper dere ikke får bruk for den henvisningen, men så bra at legen tar dere på alvor. :)

• Hjertelig Hjertelig x 1
  3. Myra90 Forelsket i forumet Vi som prøver :)

PP6 endte også i TR på 12 DPO rakk aldri teste heller, hehe...

Kanskje jeg skal prøve litt mer med grapefrukt og hostesaft denne mnd. Har ikke så mye EL-slim til vanlig tror jeg.. Men den hostesaften smaker så grusomt, har nok fæle assosiasjoner med den også.
    Kan prøve babyklister igjen denne PP også tenker jeg:)

4. Frk1991 Gift med forumet Snøkrystallene2021❄️

Klarer ikke hostesaften! Minner meg om lakris og jeg liker ikke lakris. Tenkte jeg skulle ta en sjokoladebit etter jeg har tatt det for å dempe den ekle smaken :hilarious:

5. Nuuni Forelsket i forumet Vi som prøver :)

Kan Bisolvon funke som erstatning for Solvipect? Bisolvon er jo slimløsende og smaker kirsebær. Minner om godteri :D

Vedlagte filer:

• Nyttig Nyttig x 1
  6. Frk1991 Gift med forumet Snøkrystallene2021❄️

Litt usikker, mener å ha lest noe om at solvipect har noe som funker godt der nede. Men ville prøvd å Google litt for å se :)

7. Kelsey Glad i forumet Vi som prøver :)

Jeg klarer kun å ta den dersom jeg legger skjeen helt bak på tungen og liksom heller innholdet ned i halsen samtidig som jeg svelger. Blir ikke kvitt all smaken, men sånn halvveis pluss at smaken ikke sitter i lenge slik den gjør ellers.

Men om det fremdeles blir for ille er det ikke noe vits å pine seg gjennom det. Evt kun ta akkurat når man har positiv test, tror den skal funke rimelig raskt sånn egentlig.

• Informativ Informativ x 1
    • Nyttig Nyttig x 1
  8. Myra90 Forelsket i forumet Vi som prøver :)

Jeg liker faktisk lakris, men ikke «på den måten» tydeligvis, haha...

• Morsom Morsom x 1
  9. Myra90 Forelsket i forumet Vi som prøver :)

Ah, takk for tips! Jeg har jo brukt den «koppen» som følger med til å ta hostesaften. Skal prøve med skje, og kanskje ta det kun når der gjelder ja:)

10. Kelsey Glad i forumet Vi som prøver :)

Håper du syns det hjelper litt i hvertfall!

Jeg elsker lakris, men takler dårlig smaken på hostesaften jeg også. Grøss...

11. Myra90 Forelsket i forumet Vi som prøver :)

I dag kom søsteren min innom med et lass babyutstyr! Hun hadde ryddet et kott hjemme, og mente jeg hadde bedre plass til å lagre babyutstyret.. dessuten mente hun at det sikkert er her det blir barn neste gang;) Jeg håper hun har rett! Og det var en veldig koselig jobb å sortere babytøyet.. var ikke så mye babytøy egentlig, men en del utstyr:

Voksi bilstolpose i dun
    En annen bilstolpose
    Stokke Bæresele
    Gåstol
    Badebalje med stativ
    Vippestol
    Hoppestol for å feste fra taket.. neppe noe som er anbefalt??
    Babygym
    Sprinkelsengmadrasser(disse blir nok til hundene!)
    Masse gulpekluter
    Flere utedresser fra 0-2 år
    En del strikkaplagg

Er nok ganske høy verdi på dette, så er glad jeg fikk det! Sambo mente kanskje ikke det var helt nødvendig å få alt dette nå da men.. håper ikke vi jinxer babyprosjektet nå da!

• Liker Liker x 2
    • Hjertelig Hjertelig x 2
  12. Frk1991 Gift med forumet Snøkrystallene2021❄️

Arvegull ❤️ Kommer godt med, dyrt med babyutstyr!

• Enig Enig x 1
  13. Myra90 Forelsket i forumet Vi som prøver :)

Søsteren sov over i helga, og kom inn på rommet mitt om morgenen. Jeg hadde tydeligvis glemt en eggløsningstest på nattbordet! Hun spurte rett ut om det var EL-test, haha... så hun er iallfall ikke i tvil om at det prøves på baby her i gården;) Men det har hun vel mistenkt uansett.

Jeg er 3 DPO på PP7 nå, traff kanskje ikke ideelt på EL siden den var 5 dager forsinket og sambo jobber på anlegg for tiden. Borte mandag-torsdag.. men det er mulig det traff, jeg får bare vente i spenning ei ukes tid til før testing:)

Ellers er det også spennende å se om hunden ble drektig av parringsturen vi var på. Hennes «symptomer» er: Veldig trøtt, litt rosa patter, veldig kosen. Men hun har veldig god matlyst, den bruker egentlig være litt dårligere når hun er drektig... skal ta ultralyd av henne mandag om ei uke, krysser fingrene!
    Datteren hennes fra første kullet har også fått løpetid nå, og jeg skal pare henne også. Føles kanskje litt galskap å risikere to kull med 4 ukers mellomrom, men dersom jeg blir gravid og får barn neste år, vil jeg neppe prioritere valpekull da!:)

Ellers prøver jeg å bytte ut en del av kaffen jeg har lust på daglig med en koffeinfri variant, eller en kopp te. Skal prøve å kutte sukker!

Ingen g-symptomer av noe slag så langt:)

• Optimistisk Optimistisk x 5
  14. Myra90 Forelsket i forumet Vi som prøver :)

7 DPO, og jeg har veldig vondt i puppene! Mer enn i tidligere dpo’er.. kan erindre å ha hatt tilnærmet like vonde pupper et par ganger da, uten å ha vært gravid. Så det kan være mye pms-hormoner som er årsaken selvsagt.. men greit å skrive ned symptomet, uansett hva det er symptom på:p

• Optimistisk Optimistisk x 4
  15. Myra90 Forelsket i forumet Vi som prøver :)

Til tross for tidenes vondeste pupper denne PP, og litt utypisk utflod(for at jeg selv skal huske det: tynn og ganske blank men uelastisk, ikke den gullaktige det bruker å være i DPO), falt tempen fra i går og TR kom i kveld!
    Da er PP8 i gang. Om appene har rett i når jeg har EL, vil det bli litt dårlig treff i forhold til når samboer er bortreist! Han jobber jo typisk nok på anlegg frem til sommeren, borte fra mandags morgen til torsdag ettermiddag hver uke. Ser ut til at EL blir tirsdag eller onsdag! Typisk:/ Menmen, vi prøver likevel selvsagt!

Jeg har kjøpt SwimCount jeg tenker sambo skal få testet kvaliteten på, håper den er god. Om ikke har vi vel iallfall en unnskyldning til å kontakte lege før september(som avtalt), og kanskje få hjelp tidligere. Men håper selvsagt testen ser bra ut og det ikke er noe feil med spermen hans!

Har aldri fått noen positiv g-test, så begynner jo å bli redd det er noe galt.. men håper det bare er tilfeldig:)

• Hjertelig Hjertelig x 2

Del denne siden