Myrababy - søsken på vei!❤️

Lykke til med prøvingen!! :) Nå har dere ventet lenge nok, håper det klaffer fort :happy:

Takk! Joda, vi(jeg iallfall:hilarious:) har ventet tålmodig på det «rett tidspunktet» i over 10 år nå, siden vi ble sammen forsåvidt:angelic: Men de siste to-tre årene har jeg hatt seriøst lyst på barn, og samboeren ble med på planene for ett år siden. Er tross alt bare PP 2, så skal ikke klage enda altså!:happy:
 
5 DPO

I går kveld fikk jeg en akutt kvalmefornemmelse etter at jeg tok kveldsmedisinen, det har jeg aldri opplevd før.. men det gikk fort over!

Nå i ettermiddag ble jeg også kvalm, drakk nettopp en alkofri pærecider som var ganske søt så sikkert derfor.. pluss at jeg bare har spist to knekkebrød i dag:wacky:

Kaffen i morrest smakte heller ikke topp, men tror det er fordi det ikke var Ali Frokostkaffe, som jeg liker best:cool:
 
Takk! Joda, vi(jeg iallfall:hilarious:) har ventet tålmodig på det «rett tidspunktet» i over 10 år nå, siden vi ble sammen forsåvidt:angelic: Men de siste to-tre årene har jeg hatt seriøst lyst på barn, og samboeren ble med på planene for ett år siden. Er tross alt bare PP 2, så skal ikke klage enda altså!:happy:
Nei men siden du måtte utsette pga operasjonen, så tenker jeg du har gått lenge og vært klar for å prøve, men ikke kunnet. Håper det fort går veien deres ihvertfall :happy:
 
7 DPO

Merker ingenting!

Men kaffen har ikke vært god siden 3 DPO da.. litt rart, men samtidig er det sikkert en annen logisk forklaring enn graviditet, siden jeg tilfeldigvis alltid har kommet over kaffe som har stått litt lenge på kanna, vært skjenket i en kopp som ikke er skylt godt nok for såpe(merkelig hvor dårlig oppvaskmaskina plutselig har blitt da eller?), eller feil type kaffe.. sikkert noe sånt;p

Kan hende jeg fyrer løs en test søndag, det er bare 9 DPO.. men har en haug billige tester liggende, så er jo ingen krise å starte litt tidlig da? Bortkastet stress..? Men stresser vel sikkert uansett når man er i DPO land?:wacky:
 
7 DPO

Merker ingenting!

Men kaffen har ikke vært god siden 3 DPO da.. litt rart, men samtidig er det sikkert en annen logisk forklaring enn graviditet, siden jeg tilfeldigvis alltid har kommet over kaffe som har stått litt lenge på kanna, vært skjenket i en kopp som ikke er skylt godt nok for såpe(merkelig hvor dårlig oppvaskmaskina plutselig har blitt da eller?), eller feil type kaffe.. sikkert noe sånt;p

Kan hende jeg fyrer løs en test søndag, det er bare 9 DPO.. men har en haug billige tester liggende, så er jo ingen krise å starte litt tidlig da? Bortkastet stress..? Men stresser vel sikkert uansett når man er i DPO land?:wacky:
Forstår deg så godt med den spenninga :D Håper du er så heldig og få to streker som lyser imot deg :)
 
7 DPO

Merker ingenting!

Men kaffen har ikke vært god siden 3 DPO da.. litt rart, men samtidig er det sikkert en annen logisk forklaring enn graviditet, siden jeg tilfeldigvis alltid har kommet over kaffe som har stått litt lenge på kanna, vært skjenket i en kopp som ikke er skylt godt nok for såpe(merkelig hvor dårlig oppvaskmaskina plutselig har blitt da eller?), eller feil type kaffe.. sikkert noe sånt;p

Kan hende jeg fyrer løs en test søndag, det er bare 9 DPO.. men har en haug billige tester liggende, så er jo ingen krise å starte litt tidlig da? Bortkastet stress..? Men stresser vel sikkert uansett når man er i DPO land?:wacky:

Åh, jeg blir så spent på dine vegne!! Disse rare smakene må vel nesten bety at et eller annet hormonelt skjer, har ikke hørt om noe annet som kan forårsake sånne smaksendringer. Jeg har hatt det sånn før uten å være gravid, men da tror jeg det var noe med å hoppe over mensen med p-piller eller at jeg akkurat begynte på igjen etter sukkerpillene eller noe. Håper sånn for deg - selv om dere ikke har prøvd lenge har dere venta lenge.

Jeg testa positivt med strimmeltest med følsomhet på 10 mlu/ml 9 dpo, så det er mulig, men det må jo testes mer hvis resultatet er negativt, da, for det er individuelt hvor mye hcg man produserer tidlig.
 
Åh, jeg blir så spent på dine vegne!! Disse rare smakene må vel nesten bety at et eller annet hormonelt skjer, har ikke hørt om noe annet som kan forårsake sånne smaksendringer. Jeg har hatt det sånn før uten å være gravid, men da tror jeg det var noe med å hoppe over mensen med p-piller eller at jeg akkurat begynte på igjen etter sukkerpillene eller noe. Håper sånn for deg - selv om dere ikke har prøvd lenge har dere venta lenge.

Jeg testa positivt med strimmeltest med følsomhet på 10 mlu/ml 9 dpo, så det er mulig, men det må jo testes mer hvis resultatet er negativt, da, for det er individuelt hvor mye hcg man produserer tidlig.

Ja, men det skjer vel mye hormonelt i kvinnekroppen til en hver tid har jeg følelsen av, haha.. men litt uvanlig at smaken endrer seg ja.. jeg holdt på å falle for fristelsen å teste i morrest, 8DPO, men klarte å la være;) Får «belønne» meg selv med en test i morgen tidlig da:) Skjønner at jeg må teste mer om det blir negativt ja.. noe det sannsynligvis blir:p
 
Mensenfølelse i hele ettermiddag/kveld... lurer nesten på om tanta kommer, men så kort lutealfase tror jeg aldri jeg har hatt, så det er usannsynlig. Jeg er vel bare ekstra på vakt for symptomer:p
Syntes det luktet gammel kaffe når samboeren spiste potetgull ved siden av meg i kveld!:hilarious:
 
9DPO
Testet i morrest, blank;p
Har fortsatt mensenmurringer! Kanskje jeg hadde EL lenge før jeg trodde :wacky:
 
Samboeren spurte i kveld hvor lang tid det tar før jeg vet om det gikk eller ikke. Synes det er flott at han spør og interesserer seg i det hele tatt! Sa at vi får nok fasiten til helga senest, om jeg får mensen;p Forteller han ikke at jeg allerede har begynt å teste, og at jeg eventuelt føler noen symptomer her og der.. det tror jeg bare ville stresse han!

Fortalte heller at jeg har bestilt vitaminer vi skal ta mens vi prøver fremover, og sa da i samme slengen at det sikkert ikke gikk denne PP, og at det er normalt å bruke en stund før det går:)
 
Med falmende tro(om det var noen tro i utgangspunktet) på at det gikk denne PP, med blenda test på 10 DPO også, har jeg svidd av noen kroner på tilskudd og ting for prøve-fortsettelsen;)

Til meg:
Babyklister/fructus femina fra Danmark
Bidronninggele
Solvipect
CB EL tester med dobbel hormonindikator
Nye EL-tester fra babyplan
Graviditetstester tidlig fra Make Sure
CB digital g.test med ukesindikator x2

Tar fra før Omega 3 og Folat, har ingen vitaminmangler

Til sambo:
Babyplan Sædkvalitetstest
Bio-selen+sink
Bio-qinon Q10 gold kapsler
Folsyre tbl
Gevita Sink Ned C-vitamin tbl
Omega 3

I tillegg lurer jeg på om han også skal få litt bidronninggele:)

Håper ikke det er helt overkill da, og at han klarer å huske på å ta det daglig!!
 
Med falmende tro(om det var noen tro i utgangspunktet) på at det gikk denne PP, med blenda test på 10 DPO også, har jeg svidd av noen kroner på tilskudd og ting for prøve-fortsettelsen;)

Til meg:
Babyklister/fructus femina fra Danmark
Bidronninggele
Solvipect
CB EL tester med dobbel hormonindikator
Nye EL-tester fra babyplan
Graviditetstester tidlig fra Make Sure
CB digital g.test med ukesindikator x2

Tar fra før Omega 3 og Folat, har ingen vitaminmangler

Til sambo:
Babyplan Sædkvalitetstest
Bio-selen+sink
Bio-qinon Q10 gold kapsler
Folsyre tbl
Gevita Sink Ned C-vitamin tbl
Omega 3

I tillegg lurer jeg på om han også skal få litt bidronninggele:)

Håper ikke det er helt overkill da, og at han klarer å huske på å ta det daglig!!
Bør menn ta bidronninggele? :bored: trudde det var meir for kvinner, eg.
 
Samboeren spurte i kveld hvor lang tid det tar før jeg vet om det gikk eller ikke. Synes det er flott at han spør og interesserer seg i det hele tatt! Sa at vi får nok fasiten til helga senest, om jeg får mensen;p Forteller han ikke at jeg allerede har begynt å teste, og at jeg eventuelt føler noen symptomer her og der.. det tror jeg bare ville stresse han!

Fortalte heller at jeg har bestilt vitaminer vi skal ta mens vi prøver fremover, og sa da i samme slengen at det sikkert ikke gikk denne PP, og at det er normalt å bruke en stund før det går:)
Så fint at han også viser interesse :) Min spør også gjerne om hvordan «vi» ligger an i syklusen og vi tar en kikk på appen sammen.
 
Bør menn ta bidronninggele? :bored: trudde det var meir for kvinner, eg.

Ja, jeg tror det er for kvinner i hovedsak.. iaf når det gjelder å bli gravid! Men mener jeg leste et sted at det kunne hjelpe mannen også, og at det iaf ikke er skadelig:) Men om han ikke liker store piller skal han slippe å ta den altså;)
 
11 DPO

I går kveld gjorde det vondt/sved på niplene da jeg tok av BHen.. kan ikke huske å ha opplevd det før. Men mye kan skje i DPO land!

Tok den «sedvanlige» billige tidligtesten fra Kina(kinesiske tegn utenpå til og med:p) i morrest også, den var blenda. Men så hadde jeg bestemt meg for å prøve en Onestep tidligtest jeg har liggende også, bare for sikkerhets skyld.. og jammen kom det ikke en såvidt synlig strek!

Det kan være skyggestrek, den er så svak at det er vanskelig å avgjøre om den er grå eller rosa.. så holder hestene litt, og skal ta en RFSU tidligtest i morgen tidlig. Håper det kommer strek med rosa farge!:smiley-angelic001

EFA2ED85-C0F7-4106-BE81-63CC512E008D.jpeg
A2E0F313-C226-42F7-9DA1-94E178FE6338.jpeg
 
11 DPO

I går kveld gjorde det vondt/sved på niplene da jeg tok av BHen.. kan ikke huske å ha opplevd det før. Men mye kan skje i DPO land!

Tok den «sedvanlige» billige tidligtesten fra Kina(kinesiske tegn utenpå til og med:p) i morrest også, den var blenda. Men så hadde jeg bestemt meg for å prøve en Onestep tidligtest jeg har liggende også, bare for sikkerhets skyld.. og jammen kom det ikke en såvidt synlig strek!

Det kan være skyggestrek, den er så svak at det er vanskelig å avgjøre om den er grå eller rosa.. så holder hestene litt, og skal ta en RFSU tidligtest i morgen tidlig. Håper det kommer strek med rosa farge!:smiley-angelic001

Vis vedlegget 304931
Vis vedlegget 304932

Dette ser da veldig lovende ut!!! :)
 
Back
Topp